szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

3600 európai döntéshozói vélemény a flották növekedését prognosztizálja az elkövetkező három évben.

Az év első öt hónapjában az európai átlagnál kisebb mértékben, 3 százalékkal csökkentek a hazai új személygépjármű eladási számok. Éves szinten a cégautó forgalomba helyezés azonban növekedést mutat – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., flotta- és gépjárműkezelőjének első féléves elemzéséből.

Az angol Jato Dynamics most közzétett elemzése szerint Európában 6,8%-os átlagos visszaesést tapasztaltak, 30 országból 6-ban mértek növekedést, 22-ben pedig a magyarországinál nagyobb csökkenést észleltek.

A kontinensen ez évben az autómárkák rangsorát a VW konszern nyitja. A LeasePlan Hungária adatai alapján hazánkban a legnépszerűbb cégautó modellek többek között: a Ford Focus, a Renault Megane, a Ford Mondeo, a VW Passat és az Opel Astra.

A korábbiakhoz hasonlóan Európa tizenkét országában is bizakodók a nagy flottával rendelkező cégek. A Corporate Vehicle Observatory Barométere 3600 európai döntéshozói vélemény alapján a flották növekedését prognosztizálja az elkövetkező három évben. A 100-nál több főt foglalkoztató vállalatok vezetőinek 21 százaléka is ezen a véleményen volt és mindössze 11 százalékuk számít visszaesésre.

Pozitív várakozásokra ad okot az is, hogy idén az Európában megkérdezett flottatulajdonosok a tavalyihoz képest is nagyobb arányban (43%) emelték ki, hogy a cégautó nem csak munkaeszköz vállalatuknál, hanem jelentős szerepe van az értékes munkaerő motiválásában és megtartásában is.

Pesti Tímea, a LeasePlan kereskedelmi igazgatója hazánk esetében a kedvezőbbé vált adószabályok miatti tartósbérlet konstrukciók erősödését emelte ki mint piaci tendenciát.

A magyar piacon jelenleg is több mint 70 százlék a vállalatok által vásárolt gépjárművek részesedése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!