szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alacsony tömeg, V8-as Corvette motor és kissé esetlen forma jellemzi az Innotech Aspiront, melynek indulóára 34 millió forint.

Könnyű, agilis és élvezetesen vezethető pálya-versenyautókról leginkább a britek jutnak az ember eszébe, elég csak a Lotusra vagy Caterhamre gondolni, ezzel szemben az Egyesült Államokban inkább az izomautók a népszerűbbek. Ezen szeretne változatni az Innotech nevű manufaktúra, akik a két megközelítés ötvözetét kínálják, azáltal, hogy alacsony tömegű, hátsókerék-meghajtású és versenypályára hangolt autókat gyártanak a Corvette V8-as motorjával szerelve.

Aspiron

Az elgondolás több szempontból is kedvező, hiszen az említett motor amellett, hogy 500 de akár 1000 lóerős teljesítményre képes, rendkívül tartós is, továbbá egy könnyű kasztniba pakolva a leggyorsabb szupersportautók menetteljesítménye érhető el vele, azok árának a töredékéért.

Az Innotech Aspiron alaptípusa 114 ezer euróról indul, ami átszámítva nagyjából 34 millió forintnak felel meg. Ezért a pénzért 6.2 literes, 500 lóerős Corvette motor jár, 20 ezer euróval többért viszont már 700 lóerővel gazdálkodhat a leendő tulajdonos, ha pedig még ez sem elég, akkor rendelhető etanolos verzió 1000 paripával, de ennek az ára egyéni megegyezés tárgyát képezi. Utóbbi konfigurációban 1 kg-ra jut 1 lóerő, ami egészen elképesztő érték és ez tényleg csak az igazi versenyautókra jellemző.

Aspiron
Aspiron

Nem csak teljesítményben, de megjelenésben is a Le Mans-i versenyautókra hasonlít legjobban az Aspiron, ami kellően puritán utasteret kínál, hiszen két darab szénszálas héjú versenyülésen, a hatpontos öveken, a kormányon, a pedálokon, valamint a bukókereten kívül más nincs is benne. Állítható viszont a futómű, manuális a hatsebességes váltója és 6 vagy akár nyolcdugattyús fékekkel is rendelhető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!