szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy parkban használják, ahol személyszállító vagonokat kötnek utána.

A Land Rover megkezdte a márciusban bemutatott elektromos hajtású Defender valós körülmények közötti tesztelését. A prototípus egy cornwalli parkban teljesít szolgálatot, ahol négy személyszállító vagont kell majd vontatnia, napi nyolc órában. Miután letudta a műszakot töltőre kerül és a Land Rover szerint csupán 2 fontból, vagyis átszámítva 700 forintból teljesen feltölthető, ami a hagyományos hálózatról 10 órát vesz igénybe, gyorstöltőről viszont csak négyet.

Land Rover
Land Rover

Az elektromos Defender mozgatásáról egy 94 lóerős és 330 Nm maximális nyomatékot biztosító elektromotor gondoskodik, ami kiegészülve a 27 kWh-s lítium ion akkumulátorral 100 kilométeres hatótávot biztosít. Az autó alatt állandó összkerék-meghajtás dolgozik, a végsebessége pedig 112 km/óra, de a tesztelés során főként alacsony sebességgel fognak vele közlekedni, hiszen akár 60 ember is ülhet az utána kötött kocsikban, amiket egy 6 százalékos meredekségű emelkedőre kell felhúznia. Lejtmenetben egyébként az energia-visszatáplálásnak köszönhetően a mozgási energia 80 százalékát képes elraktározni az akkumulátorokban.

Land Rover

A Land Rovernél úgy tekintenek a prototípusra, mint egy guruló laboratóriumra, melynek segítségével rengeteg tapasztalatot gyűjthetnek az elektromos hajtáslánccal kapcsolatban, amit később az elektromos és a közelgő hibrid modelljeik fejlesztéseinél kamatoztathatnak. Éppen ezért az említett prototípuson kívül még öt elektromos Landy-t adnak különböző szervezeteknek tesztelési céllal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!