szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?

A fenti adatok külön külön, vagy együttes megléte jelenti a belépőt az elit klubba.

A Frankfurti Autószalonon a volumengyártók népszerű modelljei mellett szinte az összes luxusautó márka képviselteti magát, így az erre fogékony közönség igazi Paradicsomba csöppenhet, ha kilátogat. A bőség miatt ráadásul az ember ingerküszöbe folyamatosan kúszik egyre feljebb és kezdi megszokni a Porschékat, Aston Martinokat, Bentley-ket, a végén pedig már a világ legtermészetesebb dolgának tűnik, ha egy Ferrari FF-ből kiszállva Veuve Clicqout-val koccint a kollegákkal. 

Bentley Continental GT V8 S: A Bentley gondolt azokra, akik a sima GT V8 507 lóerejét kevesellték, ezért elkészítette a GT V8 S modellt 528 lóerővel és 680 Nm-es maximális nyomatékkal. Aki szereti, ha lobog a haja a szélben az akár nyitott tetővel is kipróbálhatja a 300 feletti végsebességet.
R.D.
Bentley Continental GT V8 S
R.D.
Bugatti Veyron Jean Bugatti: Sokadik bőr a Veyron-ról, mégsem lesz soha unalmas, hiszen a típus igazi mérföldkő az autógyártás történetében, amire mindig csodálattal fognak tekinteni a hozzáértők. Ez itt épp a Jean Bugatti Edition a jól bevált 8.0 literes, W16-os motorral, 1200 lóerővel és 1500 Nm nyomatékkal.
R.D.
Bugatti Veyron Jean Bugatti
R.D.
Porsche 918 Spyder: A trendeknek megfelelően a Porsche új, limitált szériás csúcsragadozója konnektorról tölthető, hibrid hajtásláncot kapott. 887 lóerős összteljesítménye a középen található 4.6 literes szívó V8-as blokktól és az első, hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy elektromotortól érkezik. Előbbi önmagában 608 lóerőt biztosít, míg az utóbbiak együttesen 286-ot. A 918 Spyder 2,8 másodperc alatt van százon, 7,7 alatt 200-on, és 22 másodperc alatt megvan 300 km/óra. A végsebessége 345 km/óra, az átlagfogyasztása pedig 3,3 liter. Egy baj van vele: az ára átszámítva körülbelül 200 millió forintról indul.
R.D.
Porsche 918 Spyder
R.D.
Lamborghini Gallardo Squadra Corse: Több, mint 10 év után búcsúzik a Gallardo, ami egy kicsit már tényleg lemaradásban van a konkurenciához viszonyítva, ugyanakkor a márka legsikeresebb modelljeként hatalmas népszerűségnek örvend és a mai napig szívmelengető érzés rápillantani majd meghallani a V10-es motorjának morajlását. Utóbbi a Squadra Corse-ban 570 lóerős, ami 320 km/órás végsebességgel és 3,4 másodperces 0-100-as sprinttel jár együtt.
R.D.
Lamborghini Gallardo Squadra Corse
R.D.
Aston Martin CC100: Mindössze két darab készült belőle a márka 100. évfordulójára. A karbonszálas motorháztető alatt 6.0 literes V12-es erőforrás lapul 573 lóerős teljesítményt biztosítva. Négy másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, a száguldás pedig 290-nél ér véget, de csak azért mert elektronikusan limitálva van.
R.D.
Aston Martin CC100
R.D.
Rolls-Royce Wraith: A briteknek sikerült a Phantom robosztusan elegáns megjelenését átörökíteni egy fastback tetejű, hasonlóan fényűző kupéba. Az eredmény önmagáért beszél, veszik is az erre fogékonyak, főként azok, akiknek nem számít a 6.6 literes, ikerturbós V12-es motor étvágya. Pedig a 624 paripát biztos gyakran kell etetni ha, azt akarjuk, hogy vágtázzanak.
R.D.
Rolls-Royce Wraith
R.D.
Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive: Hihetetlenül hangzik, de a legerősebb AMG modell egy elektromos autó. A sirályszárnyas gyönyörűség villanyfaló változatát négy elektromotor hajtja, összesen 751 lóerős teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal, ami a gázpedál lenyomásától kezdve rendelkezésre áll. A végsebessége 250 km/óra, a hatótávja is 250 km, az ára pedig 416.500 euró, ami nagyjából 125 millió forint. Érdemes rögtön kettőt venni belőle.
R.D.
Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive
R.D.
Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive
R.D.
Ferrari FF: Ugyan az olaszok standján idén a 458 Italia Speciale vitte a prímet, de azért ne feledkezzünk meg az FF-ről sem, hiszen ez a Ferrari első összkerék-meghajtású modellje, ráadásul négy teljes értékű üléssel, így akár még családi autónak is használható. Szívó V12-es motorja 660 lóerőt ad le, ami bőségesen elegendő egy havas szerpentinen való csapatáshoz, négy személlyel a fedélzeten.
R.D.
Ferrari FF
R.D.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!