szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olaszok már fél éve bemutatták a legújabb, limitált szériás csúcsmodelljüket, de az utolsó simítások még mindig zajlanak az autón.

A Ferrari a márciusi Genfi Autószalonon rántotta le a leplet az Enzo utódjaként emlegetett LaFerrariról, amiből mindössze 499 darabot készítenek. Különlegessége, hogy a 6.3 literes, 800 lóerős V12-s motorja mellé, a Ferrari F-1-es autóiból ismerős KERS rendszer is beépítésre került, ami plusz 163 lóerőt teszt hozzá a 963 lóerős és 900 Nm-es kombinált teljesítményhez. További kuriózum, hogy a karosszériája teljes egészében szénszálas anyagból készül és az olaszok aktív légterelőket terveztek hozzá, amik az aktuális körülményekhez igazítják a leszorítóerőt.

A fenti információk tudatában nem meglepő, hogy a Ferrari pillanatok alatt értékesítette mind a 499 példányt, melyeknek forintra átszámított, nagyjából 360 milliós ára sem volt visszatartó erő. Hiába viszont a nagy várakozás, az olaszok még mindig nem kezdték el leszállítani az autókat, sőt mi több, jelenleg is tart az autó finomhangolása, amiről folyamatosan jelennek meg videók. A legfrissebb felvételen, ami a Fiorano tesztpályán készült két LaFerrari is látható menet közben, melyek közül az egyik félig álcázva van. A videó készítője szerint azért, mert jóval hangosabb volt a másiknál, vagyis a kipufogójával kísérleteztek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!