Noha úgy hírlett, hogy a baleset kizárólag az ámokfutó sofőrnek róható fel, a videóból kiderül: az incidens bekövetkeztében fontos szerepe volt az egyik szembejövő, balra lekanyarodni szándékozó autónak is. A Lambo-sofőr gyorshajtása nyilvánvaló, de a másik autósnak a kanyarodási manőver megkezdése előtt annak ellenére is látnia kellett volna a közeledő sportkocsit, hogy az Aventador egy rendkívül alacsony jármű.
A fehér Aventador előbb egy fának, majd egy betonfalnak ütközött: a motorrésze leszakadt a kabinrészről és a két fél egymástól igencsak nagy távolságra állt meg. Az autó kabinja láthatóan jól vizsgázott a súlyos ütés ellenére is.
Az Aventadorokat úgynevezett CFRP (carbon fiber reinforced polymer) utascella köré építik alumínium segédkeretekre helyezve a motort és a felfüggesztést. Gyári adatok szerint az Aventador vázszilárdsága ezzel a megoldással 150 százalékkal jobb mint a gyár másik modelljének, a Murcielagónak hasonló jellemzője.

Az Aventador maradványai
autoevolution.com
A képek alapján egyébként az utascella tette a dolgát és lényegében sértetlennek tűnik. Az autoevolution.com oldal szerint fontos részlet, hogy a kocsi lámpái a baleset ellenére is üzemelnek, mindez jelzi, hogy a biztonsági berendezések jól működtek. Súlyos ütközésnél bizonyos kábeleket szó szerint elvág egy mechanizmus, hogy nehogy zárlatütet okozzon, míg más, mint például a világítás vezetékeit sértetlenül hagyja.