szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az AeroSeven prototípusnál felhagytak a korábbi múltidéző kinézettel és egy igazi közúti vadászgépet készítettek.

A Caterham a Forma-1 Szingapúri Nagydíját választotta a legújabb utcai modelljének leleplezésére. Az AeroSeven Concept felépítésben hasonlít a márka korábbi modelljeihez, megjelenésben viszont éppen az ellenkezője, hiszen a Seven retró formavilága helyett futurisztikus külsőbe csomagolták. Ez ugyan még a 2016-ban megjelenő sorozatgyártott modellig finomodhat, de a márka jövőbeni stílusára már ez fajta, extravagáns megjelenés lesz a jellemző.

Caterham
Caterham
Caterham

Az AeroSeven Concept nem csak külsejében, de műszakilag is sokat fejlődött, hiszen ez az első Caterham modell, amit egyrészt a Renault közreműködésével fejlesztenek, másrészt pedig kipörgésgátló is helyet kapott benne. Erre szükség is van, ha a sofőr maradéktalanul ki akarja élvezni a 2.0 literes Ford Duratec motorból érkező 240 lóerős teljesítményt, melynek köszönhetően az AeroSeven 4 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órára, ami a szélvédő nélküli nyitott kabinban még intenzívebb élménynek tűnik.

A versenyautós gyökerek abban is megmutatkoznak, hogy a feltöltő nélküli erőforrás maximális teljesítménye 8500-as percenkénti fordulatnál jelentkezik, ami az egyik legpörgősebb Euro 6-os besorolású motorrá teszi. A karosszéria is a versenypályák világát idézi, hiszen az aerodinamikailag fejlett forma minden eleme szénszálas anyagból készül, beleértve az utastér legnagyobb részét is, a kormány pedig Alcantara borítást kapott, amihez csak kesztyűben érdemes hozzányúlni. A váltó természetesen hatsebességes manuális szerkezet, a műszerfal viszont teljesen digitális és nem is a sofőr elé, hanem a középkonzol tetejére került.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!