szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy friss felmérés szerint a Cayenne vevői átlagosan 3,5 millió forintot szánnak az extrafelszereltségre.

Köztudott, hogy egy prémium autó árát jelentősen meg tudják dobni az extrák, amiket a gyártók meglehetősen drágán mérnek a többi volumen gyártóhoz képest. Persze, aki hajlandó több tízmillió forintot kiadni egy autóért annak valószínűleg nem számít, ha a végösszeg néhány millióval több lesz, mint a listaár. Ezt bizonyítja egy új brit felmérés is, ami a britek prémiumautó vásárlási szokásairól szól és az adatokat maguk a gyártók szolgáltatták az utóbbi hat hónap eredményei alapján.

Porsche/Mercedes/BMW

Az elemzés szerint a Porsche Cayenne vásárlók költik a legtöbbet extrákra, ami átlagosan 9924 fontot jelent autónként, vagyis 3,5 millió forintnak megfelelő összeget. A lista második helyén a BMW vevők állnak, akik közül az X5 kuncsaftok fukarkodnak legkevésbé, ha az opciós listáról van szó, hiszen átlagosan 8000 fontot, azaz 2,8 millió forintot szánnak az extrákra. A dobogó harmadik helyén a Mercedes-Benz és azon belül pedig az SLK vásárlók nyúlnak legmélyebben a zsebükbe a feláras felszereltségért, átlagosan 6300 font értékben, ami még mindig elég lenne egy Dacia Sanderora.

Porsche/Mercedes/BMW

A felmérés azt is remekül alátámasztja, hogy SUV-láz még messze nincs lecsengőben a briteknél sem, arra viszont nem tér ki, hogy mik a legnépszerűbb extrák a vásárlók körében. Ez főként azért lenne érdekes, mert például egy BMW esetében simán felszámolhatnak olyan dolgokért is pénzt, ami mondjuk egy Range Rovernél szériában jár az autóhoz.

Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!