Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1ef966cf-c640-498c-a7b3-50bd24944467","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"itthon","description":"Versenybe száll a VI. kerületi önkormányzat a MÁV által várt magán ingatlanfejlesztőkkel a Nyugati pályaudvar mögötti terület közösségi és zöld fejlesztéséért, amelyre 2,6 milliárd forintot szán.","shortLead":"Versenybe száll a VI. kerületi önkormányzat a MÁV által várt magán ingatlanfejlesztőkkel a Nyugati pályaudvar mögötti...","id":"20250130_Terezvaros-elindul-a-Podmaniczky-Park-tervevel-a-Lazar-fele-palyaudvar-tenderen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ef966cf-c640-498c-a7b3-50bd24944467.jpg","index":0,"item":"7b9757ab-8c6f-4fd7-a7fc-1151afcf4d7b","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_Terezvaros-elindul-a-Podmaniczky-Park-tervevel-a-Lazar-fele-palyaudvar-tenderen","timestamp":"2025. január. 30. 14:22","title":"Terézváros elindul a Podmaniczky Park tervével a Lázár-féle pályaudvartenderen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","shortLead":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","id":"20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6.jpg","index":0,"item":"3dacf115-7a25-4f7b-9b2a-ab8bb21aa01a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","timestamp":"2025. január. 30. 07:59","title":"Szupergyors töltéssel támad a legújabb amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54678bee-a80c-4a4d-953f-d12fcddf62ac","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Mit szólnának, ha érdemjegyet kapnának a diákok az országos kompetenciamérésre? – teszi fel a szülőknek a kérdést a BM. Az oktatási államtitkárság munkatársai már meg is kapták a tervezett változtatásról szóló híreket a HVG információi szerint, miközben a kompetenciamérés korántsem alkalmas a diákok értékelésére. A belügyi tárca emellett, úgy tűnik, iskolai rangsorok kiadását is tervezi.","shortLead":"Mit szólnának, ha érdemjegyet kapnának a diákok az országos kompetenciamérésre? – teszi fel a szülőknek a kérdést a BM...","id":"20250129_orszagos-kompetenciameres-iskolai-rangsor-belugyminiszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54678bee-a80c-4a4d-953f-d12fcddf62ac.jpg","index":0,"item":"67b69243-326c-40c9-8ad2-afac0a99850e","keywords":null,"link":"/360/20250129_orszagos-kompetenciameres-iskolai-rangsor-belugyminiszterium","timestamp":"2025. január. 29. 06:30","title":"Állami iskolai rangsor, kompetenciamérés osztályzatra – új terveket forgat a fejében a Pintér-tárca","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e328530c-159b-410d-bd89-321b394dbd66","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Január negyedik hetében több helyen is trafiztak a rendőrök.","shortLead":"Január negyedik hetében több helyen is trafiztak a rendőrök.","id":"20250129_31-gyorshajtot-fogtak-a-multheten-a-XVIII-keruletben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e328530c-159b-410d-bd89-321b394dbd66.jpg","index":0,"item":"f8ccf7a1-69f4-43f3-a7b7-a94e9a22de74","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_31-gyorshajtot-fogtak-a-multheten-a-XVIII-keruletben","timestamp":"2025. január. 29. 10:49","title":"31 gyorshajtót fogtak a múlt héten a XVIII. kerületben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fec273f-c5c2-4cb5-9b51-6df588a56b69","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Újratárgyalják az ipolysági mérgezésekkel vádolt nőt, mert a 2022-es ítélet megfogalmazása és indoklása törvénysértő volt.","shortLead":"Újratárgyalják az ipolysági mérgezésekkel vádolt nőt, mert a 2022-es ítélet megfogalmazása és indoklása törvénysértő...","id":"20250129_borton-mergezes-nyugdijas-gyonyor-terez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fec273f-c5c2-4cb5-9b51-6df588a56b69.jpg","index":0,"item":"d896b80d-8dc7-4a56-8cbd-94dfeb6cf980","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_borton-mergezes-nyugdijas-gyonyor-terez","timestamp":"2025. január. 29. 14:01","title":"Kiengedik a börtönből a mérgezésekkel vádolt nyugdíjast, Gyönyör Terézt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3762d29c-59af-4822-8740-540146739331","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 81 éves oldschool legendának nincs se mobilja, se órája.","shortLead":"A 81 éves oldschool legendának nincs se mobilja, se órája.","id":"20250129_Christopher-Walken-meg-sosem-emailezett-soha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3762d29c-59af-4822-8740-540146739331.jpg","index":0,"item":"234ce532-df1b-4ff9-9c04-f4bfef8133c5","keywords":null,"link":"/elet/20250129_Christopher-Walken-meg-sosem-emailezett-soha","timestamp":"2025. január. 29. 09:30","title":"Christopher Walken még sosem e-mailezett, soha!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni fognak.","shortLead":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni...","id":"20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80.jpg","index":0,"item":"ec84625b-d1a9-4655-97b2-ff5e324c2112","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 13:57","title":"Kivonult a Tisza Párt a Fővárosi Közgyűlés üléséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e99aeccc-9437-45ff-adbf-f51387861061","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A ZalaZone mellett lesz a Nio első hazai aksicsere-állomása, és az akár 300 km/h-s tempót lehetővé tevő új oválszakasszal bővülő pályán már javában tesztelik a Xiaomi 1548 lóerős új elektromos autóját és a teljesen önvezető járgányokat. Pezseg az autóipari élet Zalában.","shortLead":"A ZalaZone mellett lesz a Nio első hazai aksicsere-állomása, és az akár 300 km/h-s tempót lehetővé tevő új...","id":"20250128_villanyauto-aksicserelo-1500-lovas-xiaomi-auto-onvezetes-zalazone","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e99aeccc-9437-45ff-adbf-f51387861061.jpg","index":0,"item":"9450ddfe-e462-4b09-b35f-0e3adba6225d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250128_villanyauto-aksicserelo-1500-lovas-xiaomi-auto-onvezetes-zalazone","timestamp":"2025. január. 28. 20:42","title":"3,5 perces villanyautó aksicserélő, 1500+ lovas Xiaomi autó és teljes önvezetés Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jól néz ki, meglepően gyors, ízléses a luxusa és még terepen sem fog cserbenhagyni. Van, akinek mindenből a jó jut. Nyolc év alatt több mint 415 ezer példányban kelt el a Range Rover Sport, a márka pénzcsináló modellje, amelyből most itt az új változat.
A leköszönő modellhez képest szinte minden téren gyökeresen megújult a jómódú angolok népautója. Nőtt a mérete (+67mm), nőtt a tengelytávja (+178 mm), nagyobb lett a fejtér hátul (+18mm), tágasabb a hátsó térdtér is (+24 mm).
Ahol valami csökkent az sem negatívum, a súlya, már-már szürreális 420 kilogrammal lett kevesebb. Egy ilyen 17 százalékos fogyást az orvosok már az egészségre károsnak tartanának. A közvetlen jelenlegi vetélytársaknál jelentősen kevesebbet nyom az Range Rover Sport – a BMW X5-nél 35 kilóval, az Audi Q7 jelenlegi modelljénél nem kevesebb, mint 185 kilóval. Fontos megjegyzés azért, hogy mindkét rivális modellből gyakorlatilag megérkezett az új generáció, ennek nyomán a jelenlegi előny jelentősen csökken majd.
D.P.
A személyre szabhatóság, vagyis a pénztárca vaskossága alapján négy felszereltségi szinten vásárolható meg az új Range Rover Sport. Az S,SE, HSE, Autobiography csomagok választéka 19 féle színt, kilencféle kerékméretet ( max. 22 col), hétféle műszerfal-kombinációt és kétféle ülésrendszert ölel fel.
A motorválaszték európai vonala két dízel erőforrásból áll. A hathengeres 3.0 literes dízelek közt a TDV6 jelű mostantól 258 lóerős, közel 50 lóerővel erősebb elődjénél, a nyomatéka kereken 600 Nm, amely 15 százalékos fejlődés az elődhöz képest. A jobban kihegyezett SDV6 kereken 300 lóerős (a korábbi 255 LE) a nyomatékban itt nem történt változás. A fenti adatokból a menetteljesítmények is komolyan profitálnak, a gyengébb modell 7,1 mp alatt van százon, míg a sportosabb 6,8 alatt. Mindezt úgy, hogy bőven két tonna feletti autókról beszélünk.
D.P.
A benzines változatok közt aztán ott van az igazán nagykutya. A csúcs 5.0 literes V8-as 510 lóerős teljesítménnyel és gigászi 625 Nm-es nyomatékkal kereken 5.0 másodperces százra gyorsulással. Van persze egy kisebb motor is a palettán a 3.0 literes V6-os, amelyik lényegi újdonság, mert leváltotta a korábbi V8-ast, de ezzel sem fog senki szégyenben maradni a 6,9 mp-es százas sprinttel, ami jobb adat, mint az elődé volt és 340 lóerős motorteljesítmény sem szerény.
A Range Rovereknek persze nem csak terepen, presztízs-rendezvényeken vagy vontatáskor kell tökéletesnek lennie. Minden helyzetnek megvannak a maga követelményei, mind alvázmagasságot mind a futóműbeállítást illetően. A Range Rover Sport hasmagassága ennek megfelelően légrugók segítségével 50 milliméterrel leültethető, vagy akár 135 milliméterrel megemelhető. Ezen emelési értékek mellett a másik fontosabb paraméter az osztóművek nyújtotta erőátvitel megfelelő szétosztása. Az új Range Rover Sportban kétféle állandó összkerékhajtási rendszer van. Az egyszerűbb megoldás egy Torsen rendszerű differenciálmű, amely alapból 42/58 arányban osztja a motor nyomatékerejét, de képes az arányokat akár 63 százalékban előre, illetve 77 százalékban hátra is koncentrálni.
A még komolyabb rendszer 16 előremeneti és két hátrameneti fokozattal rendelkezik, alapból 50/50 százalékos nyomatékosztással, amelyet akár 100 százalékban is átterhel a rendszer a hátsó futóműre, ha úgy hozza jó sorsunk. Érdekes újdonság a vízmélység figyelő is terepen, amely a külső tükrökben lévő szenzorok révén hasonlítja össze a vízszint magasságát a kocsi helyzetével és ezek alapján ad visszajelzést a sofőrnek. A maximális gázlómélység 850 milliméter.
D.P.
A hazai sajtóbemutatón a zsámbéki Driving Camp off-road környezetében ugyan gázlón áthajtás nem volt, de az épített siratófalakon megmutatták, hogy egy divatos terepjáró a Range Rover esetében sem viccelheti el a terepképességeket. Az oldaldőlés esetében 37-45 százalékos kaptatót a pályája végén lévő 80 százalékos (vagyis 36 fokos) siratófalat is lényegében utcai autós biztonsággal abszolválja a kiválasztott dízel, még úgy is, hogy nyári gumikkal és hol szemerkélő, néhol rendes esős időben tette. A rendszer lelke az új fajta Terrain Response 2-rendszer, ami szinte mindent elintéz helyettünk a hegymenet vezérlésen keresztül.
Egy 20 millió forint feletti Range Rovertől ugyanakkor nem is várható más, még akkor sem, ha nyilvánvaló, hogy ezek a járművek szinte kizárólag ilyen ügyféltalálkozókon fognak hasonló helyzetekkel találkozni. A tulajdonosoknak pedig ígéretet kéne tenniük, hogy ezt nem hagyják ki. Lássák mire képesek ezek a járművek, nem csak az elitkerületek lakóinak biztonságot adó páncélautói.
D.P.
A luxust persze technológiában is illik kiszolgálni, ezért felemás módon, de a fogyasztási adatokra is egyre inkább figyel a rendszer, ennek értelmében folyamatosan tájékoztat közli a gazdaságos autózáshoz szükséges feltételeket. Csodát persze csak ebben a viszonylatban kell várni, de a dízeleknél írt 7,3-7,5-ös fogyasztás vagy a benzines csúcsmodell 12,9 literes vegyes fogyasztása legalább papíron nagyon szépen mutat. A további fejlesztések közt a színes head-up display megjelenése a legfontosabb újdonság, de jön a sávelhagyás figyelmeztetés, a közúti tábla felismerő a körpanorámás távolság ellenőrzés, sőt még kiparkolást segítő rendszer is bekerül hamarosan. És talán ide tartozik, hogy a V6-os dízelmotor hibrid változatban is megjelenik hamarosan 6,4 literes és 169 g/km CO2 kibocsátás ígéretével.
A versenytársak a BMW X5, a Mercedes M-osztály, az Audi Q7, a Porsche Cayenne és idesorolható tágabb értelemben a BMW X6, az Infiniti FX, a VW Touareg, és a Lexus RX között az új Range Rover Sportnak szikla szilárd helye van. A hazai árak 18,5 millió forinttól indulnak, ezért a gyengébbik dízel jár, míg a csúcson már 30,7 millió forint az alapár.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!