Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5f4f1357-b0a1-4307-a347-8a1618f8f4bf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az aHang szűk két hét alatt tizenhét városban demonstrál a civilek és újságok vegzálása ellen.","shortLead":"Az aHang szűk két hét alatt tizenhét városban demonstrál a civilek és újságok vegzálása ellen.","id":"20250531_ahang-tuntetes-atlathatosagi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f4f1357-b0a1-4307-a347-8a1618f8f4bf.jpg","index":0,"item":"8b00cf19-2d19-4fbe-af9c-74efc7362a6f","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_ahang-tuntetes-atlathatosagi-torveny","timestamp":"2025. május. 31. 18:57","title":"Ma hat városban tüntettek az üldözési törvény ellen, és folytatódnak a demonstrációk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c30166e7-07e7-46b3-bc39-11c7c2fad7e2","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Öt Skoda Kodiaq típusú autóról van szó, amelyeket Mészáros cége Mészáros bankjától lízingelt és adott tovább az egyetemnek.","shortLead":"Öt Skoda Kodiaq típusú autóról van szó, amelyeket Mészáros cége Mészáros bankjától lízingelt és adott tovább...","id":"20250530_meszaros-autoberles-allatorvostudomanyi-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c30166e7-07e7-46b3-bc39-11c7c2fad7e2.jpg","index":0,"item":"333437e9-1027-47d6-bb82-a8a8212d49c4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_meszaros-autoberles-allatorvostudomanyi-egyetem","timestamp":"2025. május. 30. 14:48","title":"Mészáros Lőrinc cégétől bérel 72 millió forint értékben autókat az Állatorvostudományi Egyetem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"003912c5-bd71-4e95-a13f-5507a9559a18","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250530_Marabu-Feknyuz-Luxizas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/003912c5-bd71-4e95-a13f-5507a9559a18.jpg","index":0,"item":"2db71343-709b-4f50-91da-cbb3f5e0ab3a","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Marabu-Feknyuz-Luxizas","timestamp":"2025. május. 30. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Luxizás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel magyarázza a helyzetet. ","shortLead":"A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel...","id":"20250531_rtl-magyarorszag-penzugyi-veszteseg-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb.jpg","index":0,"item":"2f51722e-13bf-4119-b49f-6dd2d04fd3d7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_rtl-magyarorszag-penzugyi-veszteseg-2024","timestamp":"2025. május. 31. 09:33","title":"Több milliárdos veszteséggel zárta 2024-es pénzügyi évét az RTL Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében pörög. A felhasználók egyre inkább azokhoz a szolgáltatókhoz fordulnak, amelyek csomagban, könnyen kezelhető egységes felületen és kedvezményes áron biztosítanak hozzáférést kedvenc tartalmaikhoz. A Deloitte tanácsadó cég számba veszi, hogy a piaci szereplők milyen megoldásokat választhatnak és hogy kik lehetnek a folyamat nyertesei.","shortLead":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében...","id":"20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d.jpg","index":0,"item":"6325f8ab-1dfe-4818-8893-35bf8eba12ff","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","timestamp":"2025. május. 31. 08:03","title":"Átalakul a Netflix, az HBO Max meg a Disney+: visszatér a régi kábeltévés fizetési rendszer, akkora lett mára a káosz a streamingben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fcf17a7-5d6f-4c50-b057-5b184b180463","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének kivitelezése, amelyek szükségesek lennének a próbagyártás startjához.","shortLead":"A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének...","id":"20250530_CATL-Debrecen-akkumulator-akkugyar-cellagyartas-egy-ev-csuszas-szennyviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fcf17a7-5d6f-4c50-b057-5b184b180463.jpg","index":0,"item":"b71d00ea-524f-43d7-9415-bfedc8a6e178","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_CATL-Debrecen-akkumulator-akkugyar-cellagyartas-egy-ev-csuszas-szennyviz","timestamp":"2025. május. 30. 10:22","title":"24.hu: Egy évet is csúszhat a cellagyártás indulása a debreceni CATL-akkugyárnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"673672bd-a48f-4128-9920-6cd0a3238946","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az államfőnek jogtechnikai kifogásai támadtak az elfogadott törvénnyel szemben.","shortLead":"Az államfőnek jogtechnikai kifogásai támadtak az elfogadott törvénnyel szemben.","id":"20250530_sulyok-visszakuldes-torveny-parlament-veszelyhelyzet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/673672bd-a48f-4128-9920-6cd0a3238946.jpg","index":0,"item":"dc99ca08-0ee4-47da-acaf-f81794b65751","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_sulyok-visszakuldes-torveny-parlament-veszelyhelyzet-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:42","title":"Sulyok Tamás visszaküldte az Országgyűlésnek a veszélyhelyzeti rendeleteket törvényi szintre emelő jogszabályt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d15bf5c-0877-47e4-98db-a0cccf1b2be9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hónapokkal ezelőtt fel kellett állnia a Sonos vezérigazgatói székéből a cég első emberének egy katasztrofálisnak minősített alkalmazás-bevezetés után. Utódja most magyarázni próbálja, mi is történt valójában.","shortLead":"Hónapokkal ezelőtt fel kellett állnia a Sonos vezérigazgatói székéből a cég első emberének egy katasztrofálisnak...","id":"20250531_sonos-ceo-app-frissites-tom-conrad-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d15bf5c-0877-47e4-98db-a0cccf1b2be9.jpg","index":0,"item":"f037ad89-1481-42e2-85e5-d6e5e9e67341","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_sonos-ceo-app-frissites-tom-conrad-magyarazat","timestamp":"2025. május. 31. 06:03","title":"Az új vezérigazgató magyarázza a hibát, amiért a régi távozott: nem értette meg a cég, hogyan működik a való világ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jól néz ki, meglepően gyors, ízléses a luxusa és még terepen sem fog cserbenhagyni. Van, akinek mindenből a jó jut. Nyolc év alatt több mint 415 ezer példányban kelt el a Range Rover Sport, a márka pénzcsináló modellje, amelyből most itt az új változat.
A leköszönő modellhez képest szinte minden téren gyökeresen megújult a jómódú angolok népautója. Nőtt a mérete (+67mm), nőtt a tengelytávja (+178 mm), nagyobb lett a fejtér hátul (+18mm), tágasabb a hátsó térdtér is (+24 mm).
Ahol valami csökkent az sem negatívum, a súlya, már-már szürreális 420 kilogrammal lett kevesebb. Egy ilyen 17 százalékos fogyást az orvosok már az egészségre károsnak tartanának. A közvetlen jelenlegi vetélytársaknál jelentősen kevesebbet nyom az Range Rover Sport – a BMW X5-nél 35 kilóval, az Audi Q7 jelenlegi modelljénél nem kevesebb, mint 185 kilóval. Fontos megjegyzés azért, hogy mindkét rivális modellből gyakorlatilag megérkezett az új generáció, ennek nyomán a jelenlegi előny jelentősen csökken majd.
D.P.
A személyre szabhatóság, vagyis a pénztárca vaskossága alapján négy felszereltségi szinten vásárolható meg az új Range Rover Sport. Az S,SE, HSE, Autobiography csomagok választéka 19 féle színt, kilencféle kerékméretet ( max. 22 col), hétféle műszerfal-kombinációt és kétféle ülésrendszert ölel fel.
A motorválaszték európai vonala két dízel erőforrásból áll. A hathengeres 3.0 literes dízelek közt a TDV6 jelű mostantól 258 lóerős, közel 50 lóerővel erősebb elődjénél, a nyomatéka kereken 600 Nm, amely 15 százalékos fejlődés az elődhöz képest. A jobban kihegyezett SDV6 kereken 300 lóerős (a korábbi 255 LE) a nyomatékban itt nem történt változás. A fenti adatokból a menetteljesítmények is komolyan profitálnak, a gyengébb modell 7,1 mp alatt van százon, míg a sportosabb 6,8 alatt. Mindezt úgy, hogy bőven két tonna feletti autókról beszélünk.
D.P.
A benzines változatok közt aztán ott van az igazán nagykutya. A csúcs 5.0 literes V8-as 510 lóerős teljesítménnyel és gigászi 625 Nm-es nyomatékkal kereken 5.0 másodperces százra gyorsulással. Van persze egy kisebb motor is a palettán a 3.0 literes V6-os, amelyik lényegi újdonság, mert leváltotta a korábbi V8-ast, de ezzel sem fog senki szégyenben maradni a 6,9 mp-es százas sprinttel, ami jobb adat, mint az elődé volt és 340 lóerős motorteljesítmény sem szerény.
A Range Rovereknek persze nem csak terepen, presztízs-rendezvényeken vagy vontatáskor kell tökéletesnek lennie. Minden helyzetnek megvannak a maga követelményei, mind alvázmagasságot mind a futóműbeállítást illetően. A Range Rover Sport hasmagassága ennek megfelelően légrugók segítségével 50 milliméterrel leültethető, vagy akár 135 milliméterrel megemelhető. Ezen emelési értékek mellett a másik fontosabb paraméter az osztóművek nyújtotta erőátvitel megfelelő szétosztása. Az új Range Rover Sportban kétféle állandó összkerékhajtási rendszer van. Az egyszerűbb megoldás egy Torsen rendszerű differenciálmű, amely alapból 42/58 arányban osztja a motor nyomatékerejét, de képes az arányokat akár 63 százalékban előre, illetve 77 százalékban hátra is koncentrálni.
A még komolyabb rendszer 16 előremeneti és két hátrameneti fokozattal rendelkezik, alapból 50/50 százalékos nyomatékosztással, amelyet akár 100 százalékban is átterhel a rendszer a hátsó futóműre, ha úgy hozza jó sorsunk. Érdekes újdonság a vízmélység figyelő is terepen, amely a külső tükrökben lévő szenzorok révén hasonlítja össze a vízszint magasságát a kocsi helyzetével és ezek alapján ad visszajelzést a sofőrnek. A maximális gázlómélység 850 milliméter.
D.P.
A hazai sajtóbemutatón a zsámbéki Driving Camp off-road környezetében ugyan gázlón áthajtás nem volt, de az épített siratófalakon megmutatták, hogy egy divatos terepjáró a Range Rover esetében sem viccelheti el a terepképességeket. Az oldaldőlés esetében 37-45 százalékos kaptatót a pályája végén lévő 80 százalékos (vagyis 36 fokos) siratófalat is lényegében utcai autós biztonsággal abszolválja a kiválasztott dízel, még úgy is, hogy nyári gumikkal és hol szemerkélő, néhol rendes esős időben tette. A rendszer lelke az új fajta Terrain Response 2-rendszer, ami szinte mindent elintéz helyettünk a hegymenet vezérlésen keresztül.
Egy 20 millió forint feletti Range Rovertől ugyanakkor nem is várható más, még akkor sem, ha nyilvánvaló, hogy ezek a járművek szinte kizárólag ilyen ügyféltalálkozókon fognak hasonló helyzetekkel találkozni. A tulajdonosoknak pedig ígéretet kéne tenniük, hogy ezt nem hagyják ki. Lássák mire képesek ezek a járművek, nem csak az elitkerületek lakóinak biztonságot adó páncélautói.
D.P.
A luxust persze technológiában is illik kiszolgálni, ezért felemás módon, de a fogyasztási adatokra is egyre inkább figyel a rendszer, ennek értelmében folyamatosan tájékoztat közli a gazdaságos autózáshoz szükséges feltételeket. Csodát persze csak ebben a viszonylatban kell várni, de a dízeleknél írt 7,3-7,5-ös fogyasztás vagy a benzines csúcsmodell 12,9 literes vegyes fogyasztása legalább papíron nagyon szépen mutat. A további fejlesztések közt a színes head-up display megjelenése a legfontosabb újdonság, de jön a sávelhagyás figyelmeztetés, a közúti tábla felismerő a körpanorámás távolság ellenőrzés, sőt még kiparkolást segítő rendszer is bekerül hamarosan. És talán ide tartozik, hogy a V6-os dízelmotor hibrid változatban is megjelenik hamarosan 6,4 literes és 169 g/km CO2 kibocsátás ígéretével.
A versenytársak a BMW X5, a Mercedes M-osztály, az Audi Q7, a Porsche Cayenne és idesorolható tágabb értelemben a BMW X6, az Infiniti FX, a VW Touareg, és a Lexus RX között az új Range Rover Sportnak szikla szilárd helye van. A hazai árak 18,5 millió forinttól indulnak, ezért a gyengébbik dízel jár, míg a csúcson már 30,7 millió forint az alapár.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!