szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nismo-csomagos sportautóval űridőt autóztak a Nürburgringen.

A Nissan GT-R már önmagában egy pokolian gyors autó, amely méreteit meghazudtoló dinamikára képes a versenypályán, közúton pedig meglepően kezes, mindezt nagyjából fele annyi pénzért, mint amennyibe egy hasonló teljesítményű olasz, német vagy brit szupersportautó kerül. A japánok ráadásul magasabbra helyezték a lécet, ugyanis a Tokiói Autószalon előtt egy nappal, vagyis már ma leleplezték a GT-R Nismo változatát, ami az eddigi legerősebb és leggyorsabb GT-R.

Nissan GT-R Nismo
Nissan

Ehhez az kellett, hogy a 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorból 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot csaljanak elő, mindezt olyan módosításokkal, amik a GT3-as versenyautóból érkeztek. Lecserélték többek közt a turbófeltöltőket, tovább finomítottak a gyújtás időzítésén, és az üzemanyag-befecskendezést is hozzá igazították. Hogy ne csak gyorsulásban, de úttartásban is javuljon a Nismo teljesítménye, feszesebb rugókat és Bilstein lengéscsillapítókat kapott, melyeknek köszönhetően háromféle előprogramozott mód közül lehet választani, attól függően, hogy közúton vagy pályán használja az ember.

Nissan GT-R Nismo
Nissan

A Nismo változat látványos és aerodinamikailag fejlett optikai csomaggal is rendelkezik, melynek része az első, hátsó módosított lökhárító, a különböző karosszériatoldatok és a masszív hátsó szárny, ami a japánok szerint 100 kilogrammnyi leszorítóerőt termel 300 km/óránál. Az összképet megkoronázandó egyedi 20 colos, hatküllős felnik járnak hozzá, elöl 255/40, hátul pedig 285/35-ös, spéci Dunlop gumiabroncsokkal szerelve.

Nissan GT-R Nismo
Nissan

Az említett módosításoknak köszönhetően a japánok 7 perc 8,6 másodperces időt futottak az autóval a Nürburgring Nordschleifén, ami igazi űridőnek számít a szériagyártású utcai sportautók között. Csak viszonyításképpen említjük, hogy ez a köridő 17 másodperccel jobb a Ferrari Enzo idejénél, 10-zel a Porsche 911 GT2 RS-nél és 6-tal a Lexus LF-A Nürburgring Package-nél.

Íme két videó, az említett körről, melyek közül az első két percben összefoglalja a történéseket, a második pedig egy belsőkamerás felvétel Michael Krumm pilóta kommentálásával.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon.
A rovat vezető cikkei negyed órával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!