szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Agresszívabb megjelenés, átdolgozott futómű, kibővített motorpaletta és európai szemmel nézve is minőségi utastér jellemzi a legnépszerűbb izomautó új generációját.

A Ford Mustang igazi autóipari ikon, melynek 1964 és 1973 között gyártott első generációja örökre megalapozta a típus népszerűségét és hírnevét. Az utána következő szériák veszítettek ugyan a típus eredeti vonzerejéből, de a Ford tökéletes időzítéssel 2005-ben bemutatta az ötödik generációt, amely formavilágával megidézte a legendás elődöt és ismét rajongás tárgyává tette a típust, melynek sikerét látva a Chevrolet és a Dodge is feltámasztotta a saját izomautóit.

Ilyen előzmények mellett érthető, hogy hatalmas várakozás előzte meg a hatodik generáció leleplezését, amihez az is hozzájárul, hogy ezt a Mustangot már Európában is árulni fogják, vagyis akár az is elképzelhető, hogy egy év múlva besétálunk a legközelebbi Ford szalonba és egy Mondeo vagy Focus helyett ilyet veszünk. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen még csak most mutatták be az újdonságot, globális modell lévén négy kontinensen, összesen hat városban, nagyjából 2500 meghívott vendég előtt.

Képgaléria.
Ford

És persze több millió rajongóval a monitorok előtt, akik alig várták, hogy megpillantsák az agresszívebb formavilággal rendelkező újdonságot. A jelentősen átdolgozott front rész a keskenyebb lámpákkal, a trapéz alakú hűtőmaszkkal teljesen más karaktert kölcsönöz az autónak, ahogyan a laposabb első szélvédő is még több sportosságot sugall. A védjegynek számító fastback tetővonal megmaradt, ahogyan a hátsó traktus is hasonlít az előző generációra, de persze ezen is dolgoztak a tervezők, így a lökhárító szélesebb és laposabb lett, a lámpák pedig háromdimenziósak.

A motorpaletta háromféle erőforrásból áll, melyek közül egyértelmű, hogy az új 2.3 literes, négyhengeres turbós EcoBoost benzines blokkot szánják az Európai vevőknek, 305 lóerővel és 406 Nm csúcsnyomatékkal. A főként Amerikának szánt 3.7 literes V6-os blokkról csak annyit árultak el, hogy 300 lóerő feletti teljesítménye és nagyjából 365 Nm nyomatéka lesz, de a végleges specifikációk még váratnak magukra. Azt csak remélni tudjuk, hogy a csúcsmotor is kapható lesz Európában, ami az 5.0 literes V8-as blokkot jelenti 420 paripával és 528 Nm-rel. Az összes motorhoz választható lesz manuális és automata váltó egyaránt.

Fontos műszaki változás az elődhöz képest, hogy a hátsó futómű többlengőkaros, független hátsó felfüggesztést kapott, alumínium alkatrészekkel, amik csökkentik a rugózatlan tömeget. Dave Pericak a Mustang főmérnöke azt is kiemelte, hogy előző generáció csúcsmodelljének számító Boss 302-es széria túlszárnyalása volt a cél. Ehhez a menetstabilizáló rendszeren is finomítottak, ami a főmérnök szerint még jobban kiautózhatóvá teszi a Mustang lóerőit.

Képgaléria.
Ford

Mivel globális modellről van szó, fontos szempont volt, hogy olyan utasteret alkossanak, ami a dizájn és az anyaghasználat terén is megállja a helyét. Ezenfelül számos vezetést segítő extra is került az autóba, többek közt a módválasztó kapcsoló, amivel az autó viselkedésének karakterét tudjuk beállítani.

Az új Ford Mustang 2014 második felében kerül az amerikai kereskedésekbe, beleértve a kabrió változatot is, míg Európába 2015-ben érkezik meg. Ha csak nem hozat valaki előbb magának az USA-ból.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!