Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
[{"available":true,"c_guid":"83ea4d15-31ac-448b-ad63-c808506b61d4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Nem nálunk a legegészségesebbek a gyerekek, viszont ha fáj a foguk, szinte kivétel nélkül orvoshoz kerülnek. ","shortLead":"Nem nálunk a legegészségesebbek a gyerekek, viszont ha fáj a foguk, szinte kivétel nélkül orvoshoz kerülnek. ","id":"20190215_Vegre_valami_amiben_mi_vagyunk_a_legjobbak_az_EUban","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=83ea4d15-31ac-448b-ad63-c808506b61d4&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"89a19274-d29e-4724-9b98-2b943c524cbc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20190215_Vegre_valami_amiben_mi_vagyunk_a_legjobbak_az_EUban","timestamp":"2019. február. 15. 16:05","title":"Végre valami, amiben mi vagyunk a legjobbak az EU-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"174c70af-25a6-4eed-a7f4-f305340368a4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Megvan a válasza arra is, hogy Orbán ellenségnek tartja.","shortLead":"Megvan a válasza arra is, hogy Orbán ellenségnek tartja.","id":"20190216_Timmermans_Talalkoznek_Orbannal","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=174c70af-25a6-4eed-a7f4-f305340368a4&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"5185ab3e-00b8-4025-b5e0-7343f1a7f471","keywords":null,"link":"/itthon/20190216_Timmermans_Talalkoznek_Orbannal","timestamp":"2019. február. 16. 11:48","title":"Timmermans: \"Találkoznék Orbánnal\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ea974d3-fef9-4a12-8015-2d40f4170757","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Ma éjfélig lehet jelentkezni a szeptemberben induló felsőoktatási képzésekre a E-felvételin keresztül.","shortLead":"Ma éjfélig lehet jelentkezni a szeptemberben induló felsőoktatási képzésekre a E-felvételin keresztül.","id":"20190217_Meg_jelentkezhet_egyetemre_de_nem_art_sietni","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=5ea974d3-fef9-4a12-8015-2d40f4170757&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"f0263ef4-287c-4652-a00d-eb81c31adbc7","keywords":null,"link":"/itthon/20190217_Meg_jelentkezhet_egyetemre_de_nem_art_sietni","timestamp":"2019. február. 17. 08:42","title":"Még jelentkezhet egyetemre, de nem árt sietni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50cc872-313f-48d3-b770-093113a4947d","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Cél a leggyorsabb utcán is használható autó címét megszerezni.","shortLead":"Cél a leggyorsabb utcán is használható autó címét megszerezni.","id":"20190216_ssc_tuatara_1750","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=e50cc872-313f-48d3-b770-093113a4947d&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"692e1dbb-1c6e-4e16-957b-cf27edee8b96","keywords":null,"link":"/cegauto/20190216_ssc_tuatara_1750","timestamp":"2019. február. 17. 10:33","title":"Hangulatos videóval csinálnak kedvet a teljesen ismeretlen 1750 lóerős autóhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be31454b-625e-4883-8c5a-043f82cf4770","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Amikor a Napból érkező nagy energiájú részecskék elérik a Földet körülvevő, védelmező mágneses buborékot, olyan hangot hallathat, mint egy óriási dobütés – állapította meg egy nemzetközi kutatócsoport.","shortLead":"Amikor a Napból érkező nagy energiájú részecskék elérik a Földet körülvevő, védelmező mágneses buborékot, olyan hangot...","id":"20190217_fold_magneses_mezo_nap_napszel_hangok_dobutes_magnetopauza","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=be31454b-625e-4883-8c5a-043f82cf4770&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"5c20aa67-6f37-4553-a03d-60bb255e00e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20190217_fold_magneses_mezo_nap_napszel_hangok_dobutes_magnetopauza","timestamp":"2019. február. 17. 11:03","title":"Különös hangokat fedeztek fel a Föld körül, mintha egy óriási dobot verne a Nap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31ddc8e5-3f84-4522-a00f-70797d6cc8c4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A rendelő decemberben zárt be átszervezés miatt, ez lehetett a megoldás.","shortLead":"A rendelő decemberben zárt be átszervezés miatt, ez lehetett a megoldás.","id":"20190216_Titokzatos_maganceg_vette_at_az_Oltokozpont_feladatait","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=31ddc8e5-3f84-4522-a00f-70797d6cc8c4&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"4af0398b-0471-4e28-a1ef-01b7ab6d6bb7","keywords":null,"link":"/elet/20190216_Titokzatos_maganceg_vette_at_az_Oltokozpont_feladatait","timestamp":"2019. február. 16. 17:00","title":"Titokzatos magáncég vette át az Oltóközpont feladatait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd2165d3-b457-4e7b-8cb6-c63b94046ac1","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Mindeddig kiadatlan Tandori-kézirat jelent meg egy budapesti gimnázium honlapján.","shortLead":"Mindeddig kiadatlan Tandori-kézirat jelent meg egy budapesti gimnázium honlapján.","id":"20190215_A_Harry_Potterbe_is_irt_egy_fejezetet_Tandori_Dezso_bar_az_nem_egyertelmu_ismertee_a_sorozatot","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=fd2165d3-b457-4e7b-8cb6-c63b94046ac1&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"a4bcaba8-5874-44e6-811b-e2e63e941a45","keywords":null,"link":"/kultura/20190215_A_Harry_Potterbe_is_irt_egy_fejezetet_Tandori_Dezso_bar_az_nem_egyertelmu_ismertee_a_sorozatot","timestamp":"2019. február. 15. 15:35","title":"A Harry Potterbe is írt egy fejezetet Tandori Dezső, bár az nem egyértelmű, ismerte-e a sorozatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f80ffad-7f6f-4b1f-b170-b7996cb1d4ff","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A férfi elmondta a saját verzióját arról az esetről, amikor az előírtnál sokszorosan erősebb fenolinjekciót adott be egy kisfiúnak műtét közben. ","shortLead":"A férfi elmondta a saját verzióját arról az esetről, amikor az előírtnál sokszorosan erősebb fenolinjekciót adott be...","id":"20190215_manchester_magyar_orvos_felfuggesztes_angol_nyelvtudas","image":"https://img2.hvg.hu/image.aspx?id=2f80ffad-7f6f-4b1f-b170-b7996cb1d4ff&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"492c5e53-5956-42d0-aafd-6d526eb89338","keywords":null,"link":"/vilag/20190215_manchester_magyar_orvos_felfuggesztes_angol_nyelvtudas","timestamp":"2019. február. 15. 19:35","title":"Megszólalt a manchesteri magyar orvos, akit gyenge nyelvtudása miatt felfüggesztettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Köszönjük visszajelzését!
Ha a jövőben szeretné bekapcsolni az értesítéseket, itt megteheti.
Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
5 nagyon komoly autó, amelyektől búcsúzunk 2013-ban
Küldjön üzenetet
A cikk elküldése emailben
Küldjön üzenetet
Köszönjük, üzenetét elküldük a szerzőnek.
A cikk elküldése emailben
Köszönjük, üzenetét elküldük a címzettnek.
szerző:
hvg.hu
Legendás típusok, melyek közül van, amit csak 4 évig gyártottak, és olyan is akad, ami 34 év után érkezett el a modellciklusa végéhez.
Az idei év rengeteg izgalmas autóipari újdonságot tartogatott, elég csak a Frankfurti Autószalonra gondolni, ahol mindegyik márka képviseltette magát valamilyen újdonsággal vagy tanulmányautóval. Nem szabad azonban arról sem megfeledkezni, hogy a 2013-as év számos modell életciklusának a végét jelenti, köztük olyanokét is, amik sokéves pályafutásuk végén is töretlen népszerűségnek örvendenek. Ezekből gyűjtöttük össze az 5 kedvencünket, amik közül van, ami 4 éves modellciklus végén búcsúzik, és olyan is akad, ami 34 év után, ráadásul ugyanazon márkán belül.
BMW M3
Szomorú hónap volt a július a sportos BMW-k szerelmeseinek, hiszen ekkor gördült le a gyártósorról az utolsó (E92-es) M3 Coupe, amit még a 4.0 literes, 420 lóerős szívó V8-as motor hajt. Az utód már soros hathengeres, turbós benzinmotorral érkezik, ráadásul az új névadási struktúrának megfelelően a kupét és kabriót átkeresztelték M4-re. Vagyis 2013-ban lehetett utoljára háromajtós M3-at venni újonnan, és a jellegzetes hangú, 8000-ig forgó V8-as blokktól is búcsút vehetünk.
Lamborghini Gallardo
A Lamborghini amennyire csak tudta, kitolta a Gallardo modellciklusát, hiszen 2003-ban mutatták be, ami testvérek között is tíz évet jelent. A Ferrari ezalatt leváltotta a 360 Modenát, bemutatta a 430-at, majd 2009-ben érkezett a 458 Italia, amit a szaksajtó el is könyvelt a legjobb szupersportautónak. Ilyen előzmények mellett a Lamborghininek is esedékes volt már bemutatni egy újdonságot, ami nemrég meg is történt.
A Huracan minden téren fejlettebb a Gallardónál, utóbbi viszont amellett, hogy a legnagyobb darabszámban értékesített Lamborghini, az utolsó olyan régi vágású sportmodell, amit még hatsebességes manuális váltóval is meg lehetett vásárolni. Ráadásul a klasszikus nyitott kulisszás szerkezettel, ami minden kapcsolásnál fémes kattanással emlékeztet arra, hogy régebben még komoly vezetési tudásra volt szükség egy ilyen autó vezetéséhez.
Mercedes-Benz G-osztály kabrió
A Mercedes-Benz G-osztály egy igazi autóipari ikon, amit gyakorlatilag 1979 óta változatlan formában gyártanak. Persze az évek során folyamatosan frissítették és megkapott minden modern kütyüt, illetve vezetéstámogató rendszert, ami a prémium szegmensben kötelező, de a jellegzetes kocka formájú terepjáró, azon ritka modellek közé tartozik, ami még elektronikai segítség nélkül is megold minden szituációt, pusztán hardverből.
Szerencsére a G-osztály továbbra is gyártásban marad, a különc, de pont ezért imádnivaló kabriótól viszont 34 év után búcsút kell vennünk. Az utolsó Final Edition 200 szériából az összes példány elkelt, ami biztosan jó kezekbe került, hiszen a G-osztály sosem számított olcsó mulatságnak, a kifutó szériát ráadásul minden extrával felszerelték, és az 5.5 literes szívó V8-as benzinmotor hajtja, ami szintén egy letűnt kor emlékét idézi.
Mercedes-Benz SLS AMG
Amikor a Mercedes a 2009-es Frankfurti Autószalonon bemutatta az SLS AMG-t, mindenkinek tátva maradt a szája, és nem csak az észbontóan menő szárnyas ajtók miatt, hanem az önmagában is brutális formatervnek és a hörgő hangú 6.2-es, szívó V8-as motornak köszönhetően. Az 571 lóerős teljesítmény az évek során gyarapodott még néhány paripával, így a jövő év elején leköszönő modell, utolsó szériájában már 591 tagú ménes tombol. Az SLS AMG-nek csupán négy éves pályafutás jutott, de az már most egyértelmű, hogy igazi legenda lett belőle.
Pagani Zonda
Horacio Pagani a Zondával azonnal belépett a szupersportautók elit klubjába, és megalapozta a nevét viselő sportautó-manufaktúra hírnevét. Az említett modell közel 14 éves pályafutást tudhat maga mögött, az utolsó, legerősebb és legdrágább példány pedig idén júniusban készült el. A 650 millió forintos, ötdarabos Zonda Revolucion széria 6.0 literes V12-es AMG motorja 811 lóerőt küld a hátsó kerekekre, ami az 1070 kilogrammos tömeggel párosítva igazi aszfaltszaggató teljesítményt jelent. Mindez egy kis F1-es technikával, DRS-hátsó szárnnyal, magnézium szekvenciális váltóval megtámogatva az egyik leggyorsabb utcai autóvá teszi, ami valaha készült.