szerző:
hvg.hu

Legendás típusok, melyek közül van, amit csak 4 évig gyártottak, és olyan is akad, ami 34 év után érkezett el a modellciklusa végéhez.

Az idei év rengeteg izgalmas autóipari újdonságot tartogatott, elég csak a Frankfurti Autószalonra gondolni, ahol mindegyik márka képviseltette magát valamilyen újdonsággal vagy tanulmányautóval. Nem szabad azonban arról sem megfeledkezni, hogy a 2013-as év számos modell életciklusának a végét jelenti, köztük olyanokét is, amik sokéves pályafutásuk végén is töretlen népszerűségnek örvendenek. Ezekből gyűjtöttük össze az 5 kedvencünket, amik közül van, ami 4 éves modellciklus végén búcsúzik, és olyan is akad, ami 34 év után, ráadásul ugyanazon márkán belül.

BMW M3

Szomorú hónap volt a július a sportos BMW-k szerelmeseinek, hiszen ekkor gördült le a gyártósorról az utolsó (E92-es) M3 Coupe, amit még a 4.0 literes, 420 lóerős szívó V8-as motor hajt. Az utód már soros hathengeres, turbós benzinmotorral érkezik, ráadásul az új névadási struktúrának megfelelően a kupét és kabriót átkeresztelték M4-re. Vagyis 2013-ban lehetett utoljára háromajtós M3-at venni újonnan, és a jellegzetes hangú, 8000-ig forgó V8-as blokktól is búcsút vehetünk.

Lamborghini Gallardo

A Lamborghini amennyire csak tudta, kitolta a Gallardo modellciklusát, hiszen 2003-ban mutatták be, ami testvérek között is tíz évet jelent. A Ferrari ezalatt leváltotta a 360 Modenát, bemutatta a 430-at, majd 2009-ben érkezett a 458 Italia, amit a szaksajtó el is könyvelt a legjobb szupersportautónak. Ilyen előzmények mellett a Lamborghininek is esedékes volt már bemutatni egy újdonságot, ami nemrég meg is történt.

A Huracan minden téren fejlettebb a Gallardónál, utóbbi viszont amellett, hogy a legnagyobb darabszámban értékesített Lamborghini, az utolsó olyan régi vágású sportmodell, amit még hatsebességes manuális váltóval is meg lehetett vásárolni. Ráadásul a klasszikus nyitott kulisszás szerkezettel, ami minden kapcsolásnál fémes kattanással emlékeztet arra, hogy régebben még komoly vezetési tudásra volt szükség egy ilyen autó vezetéséhez.

Mercedes-Benz G-osztály kabrió

A Mercedes-Benz G-osztály egy igazi autóipari ikon, amit gyakorlatilag 1979 óta változatlan formában gyártanak. Persze az évek során folyamatosan frissítették és megkapott minden modern kütyüt, illetve vezetéstámogató rendszert, ami a prémium szegmensben kötelező, de a jellegzetes kocka formájú terepjáró, azon ritka modellek közé tartozik, ami még elektronikai segítség nélkül is megold minden szituációt, pusztán hardverből.

Szerencsére a G-osztály továbbra is gyártásban marad, a különc, de pont ezért imádnivaló kabriótól viszont 34 év után búcsút kell vennünk. Az utolsó Final Edition 200 szériából az összes példány elkelt, ami biztosan jó kezekbe került, hiszen a G-osztály sosem számított olcsó mulatságnak, a kifutó szériát ráadásul minden extrával felszerelték, és az 5.5 literes szívó V8-as benzinmotor hajtja, ami szintén egy letűnt kor emlékét idézi.

Mercedes-Benz SLS AMG

Amikor a Mercedes a 2009-es Frankfurti Autószalonon bemutatta az SLS AMG-t, mindenkinek tátva maradt a szája, és nem csak az észbontóan menő szárnyas ajtók miatt, hanem az önmagában is brutális formatervnek és a hörgő hangú 6.2-es, szívó V8-as motornak köszönhetően. Az 571 lóerős teljesítmény az évek során gyarapodott még néhány paripával, így a jövő év elején leköszönő modell, utolsó szériájában már 591 tagú ménes tombol. Az SLS AMG-nek csupán négy éves pályafutás jutott, de az már most egyértelmű, hogy igazi legenda lett belőle.

Pagani Zonda

Horacio Pagani a Zondával azonnal belépett a szupersportautók elit klubjába, és megalapozta a nevét viselő sportautó-manufaktúra hírnevét. Az említett modell közel 14 éves pályafutást tudhat maga mögött, az utolsó, legerősebb és legdrágább példány pedig idén júniusban készült el. A 650 millió forintos, ötdarabos Zonda Revolucion széria 6.0 literes V12-es AMG motorja 811 lóerőt küld a hátsó kerekekre, ami az 1070 kilogrammos tömeggel párosítva igazi aszfaltszaggató teljesítményt jelent. Mindez egy kis F1-es technikával, DRS-hátsó szárnnyal, magnézium szekvenciális váltóval megtámogatva az egyik leggyorsabb utcai autóvá teszi, ami valaha készült.

©

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Timmermans: "Nevetséges Gulyás felvetése"

Timmermans: "Nevetséges Gulyás felvetése"

Gyárfás: "a zsarolás alatt pénzügyi követelést értettem"

Gyárfás: "a zsarolás alatt pénzügyi követelést értettem"

Négycsillagos szálloda épül a Mikszáth tér egyik épülete helyén

Négycsillagos szálloda épül a Mikszáth tér egyik épülete helyén

Videó: 5 milliárd forintért egy ilyen Alfa Romeót?

Videó: 5 milliárd forintért egy ilyen Alfa Romeót?

Kötélidegekre van szüksége annak, aki mostanában bitcoinnal üzletel

Kötélidegekre van szüksége annak, aki mostanában bitcoinnal üzletel

Megint egészségtelen a levegő

Megint egészségtelen a levegő