szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Legendás típusok, melyek közül van, amit csak 4 évig gyártottak, és olyan is akad, ami 34 év után érkezett el a modellciklusa végéhez.

Az idei év rengeteg izgalmas autóipari újdonságot tartogatott, elég csak a Frankfurti Autószalonra gondolni, ahol mindegyik márka képviseltette magát valamilyen újdonsággal vagy tanulmányautóval. Nem szabad azonban arról sem megfeledkezni, hogy a 2013-as év számos modell életciklusának a végét jelenti, köztük olyanokét is, amik sokéves pályafutásuk végén is töretlen népszerűségnek örvendenek. Ezekből gyűjtöttük össze az 5 kedvencünket, amik közül van, ami 4 éves modellciklus végén búcsúzik, és olyan is akad, ami 34 év után, ráadásul ugyanazon márkán belül.

BMW M3

Szomorú hónap volt a július a sportos BMW-k szerelmeseinek, hiszen ekkor gördült le a gyártósorról az utolsó (E92-es) M3 Coupe, amit még a 4.0 literes, 420 lóerős szívó V8-as motor hajt. Az utód már soros hathengeres, turbós benzinmotorral érkezik, ráadásul az új névadási struktúrának megfelelően a kupét és kabriót átkeresztelték M4-re. Vagyis 2013-ban lehetett utoljára háromajtós M3-at venni újonnan, és a jellegzetes hangú, 8000-ig forgó V8-as blokktól is búcsút vehetünk.

Lamborghini Gallardo

A Lamborghini amennyire csak tudta, kitolta a Gallardo modellciklusát, hiszen 2003-ban mutatták be, ami testvérek között is tíz évet jelent. A Ferrari ezalatt leváltotta a 360 Modenát, bemutatta a 430-at, majd 2009-ben érkezett a 458 Italia, amit a szaksajtó el is könyvelt a legjobb szupersportautónak. Ilyen előzmények mellett a Lamborghininek is esedékes volt már bemutatni egy újdonságot, ami nemrég meg is történt.

A Huracan minden téren fejlettebb a Gallardónál, utóbbi viszont amellett, hogy a legnagyobb darabszámban értékesített Lamborghini, az utolsó olyan régi vágású sportmodell, amit még hatsebességes manuális váltóval is meg lehetett vásárolni. Ráadásul a klasszikus nyitott kulisszás szerkezettel, ami minden kapcsolásnál fémes kattanással emlékeztet arra, hogy régebben még komoly vezetési tudásra volt szükség egy ilyen autó vezetéséhez.

Mercedes-Benz G-osztály kabrió

A Mercedes-Benz G-osztály egy igazi autóipari ikon, amit gyakorlatilag 1979 óta változatlan formában gyártanak. Persze az évek során folyamatosan frissítették és megkapott minden modern kütyüt, illetve vezetéstámogató rendszert, ami a prémium szegmensben kötelező, de a jellegzetes kocka formájú terepjáró, azon ritka modellek közé tartozik, ami még elektronikai segítség nélkül is megold minden szituációt, pusztán hardverből.

Szerencsére a G-osztály továbbra is gyártásban marad, a különc, de pont ezért imádnivaló kabriótól viszont 34 év után búcsút kell vennünk. Az utolsó Final Edition 200 szériából az összes példány elkelt, ami biztosan jó kezekbe került, hiszen a G-osztály sosem számított olcsó mulatságnak, a kifutó szériát ráadásul minden extrával felszerelték, és az 5.5 literes szívó V8-as benzinmotor hajtja, ami szintén egy letűnt kor emlékét idézi.

Mercedes-Benz SLS AMG

Amikor a Mercedes a 2009-es Frankfurti Autószalonon bemutatta az SLS AMG-t, mindenkinek tátva maradt a szája, és nem csak az észbontóan menő szárnyas ajtók miatt, hanem az önmagában is brutális formatervnek és a hörgő hangú 6.2-es, szívó V8-as motornak köszönhetően. Az 571 lóerős teljesítmény az évek során gyarapodott még néhány paripával, így a jövő év elején leköszönő modell, utolsó szériájában már 591 tagú ménes tombol. Az SLS AMG-nek csupán négy éves pályafutás jutott, de az már most egyértelmű, hogy igazi legenda lett belőle.

Pagani Zonda

Horacio Pagani a Zondával azonnal belépett a szupersportautók elit klubjába, és megalapozta a nevét viselő sportautó-manufaktúra hírnevét. Az említett modell közel 14 éves pályafutást tudhat maga mögött, az utolsó, legerősebb és legdrágább példány pedig idén júniusban készült el. A 650 millió forintos, ötdarabos Zonda Revolucion széria 6.0 literes V12-es AMG motorja 811 lóerőt küld a hátsó kerekekre, ami az 1070 kilogrammos tömeggel párosítva igazi aszfaltszaggató teljesítményt jelent. Mindez egy kis F1-es technikával, DRS-hátsó szárnnyal, magnézium szekvenciális váltóval megtámogatva az egyik leggyorsabb utcai autóvá teszi, ami valaha készült.

©

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Újabb adatszivárgás történt a Facebooknál

Újabb adatszivárgás történt a Facebooknál

Majdnem kihalt a Budapesti állatkert új kenguruja

Majdnem kihalt a Budapesti állatkert új kenguruja

Bejelzett az Apple Watch egy 66 éves orvosnak, ez mentette meg az életét

Bejelzett az Apple Watch egy 66 éves orvosnak, ez mentette meg az életét