Öt modellt szedtek össze az Alpokban tett próbaútra: BMW i3, Tesla Model S, Nissan Leaf, Renault Zoe, Mistubishi i-MiEV, ki milyen messzire jut teljesen feltöltött akkumulátorokkal.
Az eredmény meglehetősen drámai, négy modell az ötből 70 százalékkal rövidebb távra képes télen mint az elméleti maximuma.
Egyedül a tényleg messze az átlag feletti akkumulátor-teljesítménnyel rendelkező (85 kW/h) Tesla Model S jutott 200 kilométernél tovább, de még ez is fele annyi táv, mint gyártói adatokban szerepel.
A legrosszabbul a Renault Zoe teljesített, amely deklaráltan városi kisautó, de akkor is elég riasztó, hogy mindössze 58,9 kilométert volt képes megtenni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra. |