szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A téli autózás végképp nem való a tisztán elektromos rendszerrel üzemelő autóknak. Az Auto Bild német lap csinált egy téli tesztet a manapság elérhető legnépszerűbb villanyautókkal. Összegezve az eredményt: minden csak nem „cool”.

Öt modellt szedtek össze az Alpokban tett próbaútra: BMW i3, Tesla Model S, Nissan Leaf, Renault Zoe, Mistubishi i-MiEV, ki milyen messzire jut teljesen feltöltött akkumulátorokkal.

Az eredmény meglehetősen drámai, négy modell az ötből 70 százalékkal rövidebb távra képes télen mint az elméleti maximuma.

Egyedül a tényleg messze az átlag feletti akkumulátor-teljesítménnyel rendelkező (85 kW/h) Tesla Model S jutott 200 kilométernél tovább, de még ez is fele annyi táv, mint gyártói adatokban szerepel.

A legrosszabbul a Renault Zoe teljesített, amely deklaráltan városi kisautó, de akkor is elég riasztó, hogy mindössze 58,9 kilométert volt képes megtenni.

©

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!