szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Allroad Shooting Brake hibrid hajtásláncot kapott, ami egy benzines és két elektromotorból áll.

Ma tartja hivatalos bemutatóját az Audi Allroad Shooting Brake tanulmányautó a Detroiti Autószalonon, de a németek szokásukhoz hűen már az élő show előtt leleplezték virtuálisan az autót. Az újdonság shooting brake karosszériát, emelt hasmagasságot és az Allroad modellekre jellemző kiegészítőket kapott, ennek ellenére nem egy újabb SUV előfutárának tekinthető, hanem a következő generációs TT Coupé stíluselemeit vonultatja fel. Ilyen például a mostani modellnél szögletesebb Single Frame hűtőrács, a méretes légbeömlők, és a lámpaburák formája, továbbá az utastér is a következő győri modellről árulkodik, hiszen azt már tudjuk, hogy digitális műszerfallal fog forgalomba kerülni.

Audi

Az Allroad Shooting Brake tanulmányautó a méreteit tekintve a kompakt kategóriába sorolható, ugyanis 4,2 méter hosszú, 1,85 méter széles, valamint 1,41 magas és 2,51 méteres a tengelytávja. A tömege 1,6 tonna, ami nem mondható kevésnek, de a hajtáslánc ismeretében egyáltalán nem sok, hiszen egy benzines és két elektromotor dolgozik benne. A 2.0 literes TFSI benzines blokk teljesítménye 292 lóerő, ami összedolgozik egy 40 kW-os (54 lóerős) elektromotorral, utóbbi a hatfokozatú e-S Tronic automataváltóba van integrálva.

Audi
Audi

A másik elektromotor a hátsó tengelyen kapott helyett és tekintélyes 85 kW-os (114 lóerős) teljesítményt biztosít, ami bőven elég arra, hogy alacsony sebességnél, vagy „vitorlázó üzemmódban” csak ez hajtsa a kereket, maximum 50 kilométeren keresztül. Az igazi tűzijáték persze akkor történik, ha a rendszer minden eleme összedolgozik, ilyenkor 408 lóerő és 650 Nm maximális nyomaték szabadul az aszfaltra az e-tron quattro hajtáson keresztül, ami 4,6 másodperces 0-100-as állórajthoz és elektronikusan limitált 250 km/órás végsebességhez elegendő. Mindez arcpirítóan alacsony fogyasztás mellett, ugyanis a sajtóanyag szerint 1,9 liter benzinnel beéri 100 kilométerenként, amihez 45 g/km-es CO2 kibocsájtás és 820 kilométeres kombinált hatótávolság társul.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!