szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán a márka jövőbeli sportautóinak dizájnját előrevetítő tanulmányautóval a Toyota FT-1-gyel rukkolt ki Detroitban.

A formaterv a Toyota amerikai dizájn-központja, a Calty Design Research, Inc. (Calty) munkája. A klasszikus sportkocsi-arányok kialakításához az FT-1 utastere látványosan hátrébb került, ami a hátsókerékhajtású jármű súlyelosztását is szerencsésen befolyásolja. A kabint körülölelő szélvédő és oldalüvegek ívelt formája egyértelműen az eredeti, hatvanas évek végi 2000GT dizájnjára utal.

Toyota
Toyota
Toyota
Toyota

Az FT-1 utasterének kialakítása során az volt a legfontosabb szempont, hogy a vezető tökéletesen koncentrálhasson a vezetésre. A kormánykerék a formula-versenyautók világát idézi; a műszeregység háromszögletű kialakítása megerősíti a vezető benyomását, hogy szinte eggyé válhat az autóval, ugyanakkor pedig hatásosan hangsúlyozza ki az FT-1 sportautós jellegét.

Hogy az autós jobban belássa a kanyarokat, az első oszlopok a lehető leghátrébb kerültek. A legfontosabb vezetési információkat megjelenítő műszerpanel a kormánykerék fölött kapott helyet, így a vezetőnek csupán minimális mértékben kell elfordítania pillantását az adatok leolvasásához.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!