Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5e4bd06e-a3d5-4dbe-9b56-01530b36c241","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rengeteg YouTube-fiókra került lakat az év első három hónapjában, de van magyarázat a dologra.","shortLead":"Rengeteg YouTube-fiókra került lakat az év első három hónapjában, de van magyarázat a dologra.","id":"20250516_google-tag-youtube-fiokok-torlese-osszehangolt-befolyasolasi-kiserletek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e4bd06e-a3d5-4dbe-9b56-01530b36c241.jpg","index":0,"item":"1ccd451a-9a5c-4d35-be9e-9b100f5dbe3f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_google-tag-youtube-fiokok-torlese-osszehangolt-befolyasolasi-kiserletek","timestamp":"2025. május. 16. 14:03","title":"23 000+ YouTube-csatornát törölt a Google","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0a405d9-6298-4933-a445-b661219afab3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Eközben tonnaszámra rohadnak az amerikai kormányzat raktáraiban a rászorulóknak szánt élelmiszerkészletek, ugyanis Trumpék januárban a globális segélyprogramok csökkentéséről döntöttek.","shortLead":"Eközben tonnaszámra rohadnak az amerikai kormányzat raktáraiban a rászorulóknak szánt élelmiszerkészletek, ugyanis...","id":"20250516_izrael-gazai-ovezet-donald-trump-ehezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0a405d9-6298-4933-a445-b661219afab3.jpg","index":0,"item":"a8bea8bb-607a-4146-aebb-1e0d2eceeea3","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_izrael-gazai-ovezet-donald-trump-ehezes","timestamp":"2025. május. 16. 13:43","title":"Trump: Sok ember éhezik Gázában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01fd12ab-cb69-4598-8d29-27c600f5b312","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több mint 56 milliárd dollárnyi külföldi tőke érkezett az országba, főként a Donald Trump intézkedései nyomán fellángoló pénzpiaci pánik miatt. ","shortLead":"Több mint 56 milliárd dollárnyi külföldi tőke érkezett az országba, főként a Donald Trump intézkedései nyomán...","id":"20250516_Aprilisban-rekordmennyisegu-toke-aramlott-be-Japanba-a-vamhaboru-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01fd12ab-cb69-4598-8d29-27c600f5b312.jpg","index":0,"item":"21b82491-b5bc-4bfe-8ffb-51a01200d719","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250516_Aprilisban-rekordmennyisegu-toke-aramlott-be-Japanba-a-vamhaboru-miatt","timestamp":"2025. május. 16. 08:18","title":"Áprilisban rekordmennyiségű tőke áramlott be Japánba a vámháború miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4263892-0a45-4a25-8a23-cfd03a163a8c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az amerikai közlekedésfelügyelet szerint a kocsik „jól látható tárgyakkal ütköztek, amelyeket egy hozzáértő sofőrtől elvárható, hogy elkerüljön”.","shortLead":"Az amerikai közlekedésfelügyelet szerint a kocsik „jól látható tárgyakkal ütköztek, amelyeket egy hozzáértő sofőrtől...","id":"20250515_Visszahivja-ezerketszaz-kocsijat-a-Goolge-onvezeto-autos-cege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4263892-0a45-4a25-8a23-cfd03a163a8c.jpg","index":0,"item":"5c4b114f-dfcf-40a4-bd1c-ac48a33abb69","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Visszahivja-ezerketszaz-kocsijat-a-Goolge-onvezeto-autos-cege","timestamp":"2025. május. 15. 08:08","title":"Visszahívja rengeteg robotaxiját a Google cége, mert nekimennek nyilvánvaló akadályoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sallai Nórának ugyan elsőbbséget kellett volna adnia, de a másik jármű a megengedettnél sokkal gyorsabban haladt. ","shortLead":"Sallai Nórának ugyan elsőbbséget kellett volna adnia, de a másik jármű a megengedettnél sokkal gyorsabban haladt. ","id":"20250515_Fordulat-Sallai-Nora-baleseteben-a-rendorseg-szerint-nem-a-szineszno-volt-a-hibas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8.jpg","index":0,"item":"29638479-d0d9-45cf-bad2-31c7e5252de9","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Fordulat-Sallai-Nora-baleseteben-a-rendorseg-szerint-nem-a-szineszno-volt-a-hibas","timestamp":"2025. május. 15. 07:37","title":"Fordulat Sallai Nóra balesetében: az ügyészség szerint nem a színésznő volt a hibás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a9c2d06-7723-4d17-beb4-655ae147da80","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Meglepő mechanizmust fedeztek fel magyar kutatók: a kezelés során az emlőráksejtek „zombi” állapotba kerülve túlélik a kemoterápiát, elkerülve ezzel az immunrendszer támadását, később újra aktiválódnak, és újjáépítik a daganatot.","shortLead":"Meglepő mechanizmust fedeztek fel magyar kutatók: a kezelés során az emlőráksejtek „zombi” állapotba kerülve túlélik...","id":"20250515_mellrak-rakos-sejtek-kemoterapia-tuleles-ujabb-daganat-felfedezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a9c2d06-7723-4d17-beb4-655ae147da80.jpg","index":0,"item":"d1ef1174-ab4e-4baf-8292-220af77bb160","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_mellrak-rakos-sejtek-kemoterapia-tuleles-ujabb-daganat-felfedezes","timestamp":"2025. május. 15. 12:33","title":"„Zombiként” élik túl a rákos sejtek a kemoterápiát, majd újabb daganatot okoznak – fedezték fel magyar kutatók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0f1ae1f-bb7a-4ff3-9f53-1d8a79b73081","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szakértő szerint a Szuverenitásvédelmi Hivatal jelentése – Gulyás Gergelyt idézve – lepkefing.","shortLead":"A szakértő szerint a Szuverenitásvédelmi Hivatal jelentése – Gulyás Gergelyt idézve – lepkefing.","id":"20250516_racz-andras-lanczi-tamas-szuverenitasvedelmi-hivatal-bohocok-lepkefing","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0f1ae1f-bb7a-4ff3-9f53-1d8a79b73081.jpg","index":0,"item":"0080f7e6-1f3d-478a-857c-ae57218cbecc","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_racz-andras-lanczi-tamas-szuverenitasvedelmi-hivatal-bohocok-lepkefing","timestamp":"2025. május. 16. 10:19","title":"Rácz András Lánczi Tamáséknak: Tőletek, bohócok, nem félek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4bb278f-3455-4d9e-b80c-a313c037434f","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Ukrán források szerint várhatóan csütörtök helyett csak pénteken újítják fel Isztambulban a több mint három éve megszakadt ukrán–orosz tárgyalásokat a lehetséges tűzszünetről, illetve a 2022 februárja tartó konfliktus végleges lezárásáról. A késés oka, hogy az ukrán várakozásokkal ellentétben nem jelent meg a török metropoliszban Vlagyimir Putyin orosz államfő, és emiatt a Törökországban tartózkodó Volodimir Zelenszkij ukrán elnök csak délután jelölte ki a Kijevet képviselő politikusokat.","shortLead":"Ukrán források szerint várhatóan csütörtök helyett csak pénteken újítják fel Isztambulban a több mint három éve...","id":"20250515_kesik-a-kozvetlen-ukran-orosz-targyalasok-isztambuli-felujitasa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4bb278f-3455-4d9e-b80c-a313c037434f.jpg","index":0,"item":"e8ccf71f-bcc8-4e11-96f0-0c63afa26388","keywords":null,"link":"/vilag/20250515_kesik-a-kozvetlen-ukran-orosz-targyalasok-isztambuli-felujitasa-ebx","timestamp":"2025. május. 15. 19:08","title":"Késik az isztambuli orosz–ukrán tárgyalás, Zelenszkij nem hisz Putyinnak, Trump is szkeptikus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Nissan hét éves fejőstehenének, a QQ-nak is becézett városi terepesnek lejárt az ideje. Hogyan lehet hozzányúlni egy olyan modellhez, amelynek még hét évvel a bemutatkozása után sem esnek az eladásai? Bátran. A Nissan meglépte, amit kellet.
Egy sikertermék megújítása, amiből 2 millió darab kelt el, alaposan megizzaszthat egy tervezőgárdát. A Qashqai azzal, hogy átlagautó áron kínálta egy másik világ ígéretét, a városi terepjárósokét, tartolt a piacon.
Mekkora ötlet volt, arra beszédes adat, hogy míg 2007-ben egyetlen közvetlen konkurense volt, 2011-ben már 14!
Éppen ezért is örömteli, hogy a Nissannál nem kenték el a dolgokat és bátran hozzányúltak a koncepcióhoz. Az egyszerű SUV-ből komoly autót csináltak. A fő idea, őrizze meg mindazt, amiért az elődöt kedvelték, de közben lépjen pár lépcsőfokot feljebb. Az első benyomások alapján ez sikerült is.
A korábbi kevéssé divatos formát átszabva a mostani Qashqai kifejezetten dinamikus karakterű. Hosszabb is (+47 mm), szélesebb is (+ 20 mm) és laposabb is (+15 mm) mint az előd. Lényegében minden elemében, a lapos vonalú tető, az orrész és az átdolgozott hátsó miatt is teljesen másnak tűnik a két generáció. A V-alakú orrész, a nagy kerékjáratokkal az emelt hasmagasság mellett lapos padlólemez miatt pedig szinte átlátni a kocsi alatt. Ezek együtt látványos kiállást adnak.
Az átdolgozott külső másik, nem mellékes hatása a 0,32-es légellenállási érték, ami ebben a kategóriában kiváló. Ráadásul a Renault-Nissan konszernnél bevezetett új padlószerkezetnek köszönhetően a súlyán is sikerült típustól függően 40-90 kilót faragni.
D.P.
A belső teret illetően is nőt a kapacitás, a fejtér elől-hátul 10 milliméterrel lett levegősebb. A tengelytáv 15 millimétert kapott pluszban, amelyet gyakorlatilag elvisz a térdhelyek plusz 11 milliméteres távolsága. A belső dizájn, amely totálisan más mint az elődé továbbra sem túldíszített. A műszerfal is teljesen lecserélődött, itt is szabad kezet kaptak a tervezők és magasabb presztízsű megjelenést habosított műanyagokkal érék el. Az ülések is kényelmesebbek lettek, főleg a hosszabb ülőlapoknak köszönhetően.
A csomagtér még mindig nem hatalmas, 430 liter, inkább a variálhatóságra koncentráltak. A kétszintes elrendezésű csomagteret a gyáriak szerint 16 féle módon lehet átrendezni. Fontos és a variálhatóságot érintő megjegyzés vevői szempontból, hogy nem lesz többé Qashqai +2, ha valaki hétüléses változatot akar, annak mélyebben a pénztárcájába kell majd nyúlnia és a szintén megújuló X-Trailből tud majd ilyet választani.
Az új Qashqai középkonzoli infó/navigáció-rendszere a közép felszereltségtől indulva alapból 7-colos kijelzőn fut, könnyen kezelhetően, magyarul tudó menüvel. Az asszisztens és biztonsági rendszerek közül, amelyet a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak nevez a legmagasabb felszereltségi szinten már alapáras. Ebben sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő, illetve frontális ütközés elkerülését segítő rendszer is benne van.
D.P.
A motorválaszték jelenleg három variánsra korlátozódik. A legizgalmasabb újdonság az 1.2 literes DIG-T benzinmotor (115 LE/190 Nm), a másik két tag az 1.5 literes dízel (115 LE/260 Nm) és az 1.6 literes dízel (130 LE/320 Nm) jól ismert már a Renault-Nissan szövetség más modelljei révén.
A kis benzines turbós négyhengerestől talán ódzkodna elsőre az ember egy terepjáró formájú és utassal együtt mégiscsak 1400 kilogramm körüli autóban. A horvátországi próbaúton szerencsére erre rácáfol a kis benzinmotor és zajongás nélkül élénken felpörgő turbóval kellemesen mozgatja a kocsit, amely a korábbi 1.6-os szívó benzinesnél jobb gyorsulást tud. A hatfokozatú váltóval, visszakapcsolás nélkül városias tempóban haladva könnyen megmászta az enyhébb emelkedőket is.
A nagyobb motorokból kipróbált közvetlen befecskendezéses, a Renault-Nissannál már régóta reszelgetett 1.6 literes dízel különösen a kabin jó zajszigetelésének köszönhetően rendkívül csendesen teszi a dolgát és 130-nál 2600-as fordulatszám körül forogva, még a 4x4-es változattal is elboldogult 6,0-6,2 liter körüli vegyes fogyasztással.
Az 1.5 literes dCi, a kisebbik dízel is meglepően kiegyensúlyozottan, gyakorlatilag turbólyuk nélkül húzza a kasztnit, első sorban fogyasztásra optimalizált módon. A gyári adat szerint 3,8 literes vegyes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével egy hatgangos manuálsi váltóval kiegészítve igazán ideális párosításnak tűnik a hazai viszonyok ismeretében.
Nissan
A futóművet illetően, a Qashqai II-ben a korábbinál egyszerűbb, csatolt lengőkaros megoldásra bízták az úttartást az elsőkerék-hajtású modellekben, a rugózási kényelmet viszont kétdugattyús lengéscsillapítók biztosítják. A kormánymű új, mostantól elektromosan szervós, amellyel a próba alapján kellően direkt az autó irányíthatósága. Magasabb felszereltségnél a kormányerőrásegítés változtatható, normál és sport módokban. A csúcs pedig, az a menetstabilizáló rendszer (ActiceTrace/Ride Control), amely észrevehetetlenül megfékezi szükség szerint a kerekeket, megelőzve a kasztni bólogatását, túlzott dőlését.
Az új Nissan Qashqait már gyártják a márka európai üzemében Sunderlandben, a forgalmazás nálunk február elején elindul. A három felszereltségi csomagból az alap Visia sem szegényes: légkondi, tempomat, LED-nappali fény, automata első ablakok, USB, Bluetooth-kapcsolat képes fejegység is benne van az árban. Az Acenta-szint ködlámpával, alufelnivel, kétzónás-klímával egészül ki alapból. A Tekna csomagban pedig már a parkoló asszisztens, a kettős LED-fényszóró, az akár 19-es kerekek, a napfénytető is benne van.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.