Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"26bc22d1-1d4f-4a2e-8d5d-e0b29203d352","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Rogán Antal helyett Gulyás Gergely minisztériumának a szervezetéhez tartozik ezentúl.","shortLead":"Rogán Antal helyett Gulyás Gergely minisztériumának a szervezetéhez tartozik ezentúl.","id":"20250228_orban-balazs-athelyezes-rogan-gulyas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26bc22d1-1d4f-4a2e-8d5d-e0b29203d352.jpg","index":0,"item":"ea61e41e-83c4-4a6c-a575-304aaa6de5ee","keywords":null,"link":"/itthon/20250228_orban-balazs-athelyezes-rogan-gulyas","timestamp":"2025. február. 28. 09:36","title":"Orbán Balázst áthelyezték","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f6af22b-7069-4b59-877c-c70447ed666c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 40 napos böjtnek több évszázados hagyománya van, és nem csak a lelki, hanem a testi megtisztulásban is segít. Táplálkozástudományi szakembert kérdeztünk arról, miért érdemes böjtölni, akkor is, ha nem vagyunk vallásosak.","shortLead":"A 40 napos böjtnek több évszázados hagyománya van, és nem csak a lelki, hanem a testi megtisztulásban is segít...","id":"20250227_40-napos-husveti-bojt-szabalyai-hatasa-mit-lehet-enni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f6af22b-7069-4b59-877c-c70447ed666c.jpg","index":0,"item":"7fd569be-e4a5-498f-97fc-7b9e8e1b6502","keywords":null,"link":"/elet/20250227_40-napos-husveti-bojt-szabalyai-hatasa-mit-lehet-enni","timestamp":"2025. február. 27. 07:01","title":"Ha eddig nem tette, idén próbálja ki a 40 napos böjtöt húsvét előtt, az egészsége biztosan megköszöni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9e5f172-d7d8-4fa1-ad99-7e60ae174710","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Az Európába menekülő ukránok száma nő, a hazatérési kedvük azonban csökken. A Magyarországra kényszerült ukránok között egyre több a felnőtt férfi, de legnagyobb csoportjukat ma is a nők és a gyermekek alkotják. Az ő életüket megnehezíti a lakhatási válság és a megroppant egészségügy.","shortLead":"Az Európába menekülő ukránok száma nő, a hazatérési kedvük azonban csökken. A Magyarországra kényszerült ukránok között...","id":"20250227_felteteles_honvagy-ukran-menekultek-magyaroszagon-maradok-hazaterok-harom-eves-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9e5f172-d7d8-4fa1-ad99-7e60ae174710.jpg","index":0,"item":"40d3180b-cc3f-462f-ac6c-81e4cfdb4edd","keywords":null,"link":"/360/20250227_felteteles_honvagy-ukran-menekultek-magyaroszagon-maradok-hazaterok-harom-eves-haboru","timestamp":"2025. február. 27. 14:37","title":"Kiszolgáltatott anyák tartják a frontot: több tízezer ukrán még évekig vagy végleg Magyarországon marad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40702c36-81ca-4446-89a5-3ecb698bbacf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az OKFŐ szerint a Baján meghalt gyermekkel kapcsolatban megjelent hírekben több olyan információ volt, ami nem igaz.","shortLead":"Az OKFŐ szerint a Baján meghalt gyermekkel kapcsolatban megjelent hírekben több olyan információ volt, ami nem igaz.","id":"20250227_orszagos-korhazi-foigazgatosag-kalocsai-korhaz-bajara-meghalt-gyermek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40702c36-81ca-4446-89a5-3ecb698bbacf.jpg","index":0,"item":"48bad31f-828f-4873-aa8e-f8fd0529b3c5","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_orszagos-korhazi-foigazgatosag-kalocsai-korhaz-bajara-meghalt-gyermek","timestamp":"2025. február. 27. 17:51","title":"Országos Kórházi Főigazgatóság: Nem a kalocsai kórház küldte Bajára a később meghalt gyermeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98631bc7-9d9e-44d4-a678-075e694b8fd5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szinte még fel sem ocsúdott a sokkból a Nyugat azok után, hogy a kínai DeepSeek bemutatta a saját mesterséges intelligenciáját, az R1-et, a vállalat már a következő modell kiadására készül.","shortLead":"Szinte még fel sem ocsúdott a sokkból a Nyugat azok után, hogy a kínai DeepSeek bemutatta a saját mesterséges...","id":"20250227_deepseek-r2-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98631bc7-9d9e-44d4-a678-075e694b8fd5.jpg","index":0,"item":"96020cf2-9580-44d7-9fd6-eba8ed6eb091","keywords":null,"link":"/tudomany/20250227_deepseek-r2-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 27. 13:03","title":"Újra felforgatná a piacot a kínai DeepSeek, a vártnál hamarabb jöhet az új kínai mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04d9171f-1fdf-4f7e-86f8-2a3163e6aab3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A szárnyas logóval ellátott járműcsodából mindössze két működő példány van az országban.","shortLead":"A szárnyas logóval ellátott járműcsodából mindössze két működő példány van az országban.","id":"20250227_72-eves-Ikarus-buszt-mutatott-be-a-Kozeledesi-Muzeum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04d9171f-1fdf-4f7e-86f8-2a3163e6aab3.jpg","index":0,"item":"a98c0ed9-53e8-4654-8e16-8dd8ed6a18e1","keywords":null,"link":"/elet/20250227_72-eves-Ikarus-buszt-mutatott-be-a-Kozeledesi-Muzeum","timestamp":"2025. február. 27. 12:55","title":"72 éves Ikarus buszt mutatott be a Közeledési Múzeum","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A külügyminiszter arra hivatkozott, hogy a munkák már túljutottak azon a ponton, hogy vissza lehetne fordulni.","shortLead":"A külügyminiszter arra hivatkozott, hogy a munkák már túljutottak azon a ponton, hogy vissza lehetne fordulni.","id":"20250227_szijjarto-paks-2-amerikai-szankciok-felmentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"4ccf5ce5-a0c9-44e9-a57a-7ee54d7624b5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250227_szijjarto-paks-2-amerikai-szankciok-felmentes","timestamp":"2025. február. 27. 18:30","title":"Szijjártó felmentést kért a Paks II. beruházást érintő amerikai szankciók alól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4afdf09d-95ef-4a54-9542-32158b4fd867","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A gyalogos felfigyelt az érkező veszélyre, és reagált is. ","shortLead":"A gyalogos felfigyelt az érkező veszélyre, és reagált is. ","id":"20250227_gyalogos-skoda-piruett-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4afdf09d-95ef-4a54-9542-32158b4fd867.jpg","index":0,"item":"867876c5-39ef-4d26-a7ef-539a011dbc73","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_gyalogos-skoda-piruett-video","timestamp":"2025. február. 27. 14:03","title":"Piruettel érkezett meg a zebrához a Skoda, kis híján elcsapott egy gyalogost – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Nissan hét éves fejőstehenének, a QQ-nak is becézett városi terepesnek lejárt az ideje. Hogyan lehet hozzányúlni egy olyan modellhez, amelynek még hét évvel a bemutatkozása után sem esnek az eladásai? Bátran. A Nissan meglépte, amit kellet.
Egy sikertermék megújítása, amiből 2 millió darab kelt el, alaposan megizzaszthat egy tervezőgárdát. A Qashqai azzal, hogy átlagautó áron kínálta egy másik világ ígéretét, a városi terepjárósokét, tartolt a piacon.
Mekkora ötlet volt, arra beszédes adat, hogy míg 2007-ben egyetlen közvetlen konkurense volt, 2011-ben már 14!
Éppen ezért is örömteli, hogy a Nissannál nem kenték el a dolgokat és bátran hozzányúltak a koncepcióhoz. Az egyszerű SUV-ből komoly autót csináltak. A fő idea, őrizze meg mindazt, amiért az elődöt kedvelték, de közben lépjen pár lépcsőfokot feljebb. Az első benyomások alapján ez sikerült is.
A korábbi kevéssé divatos formát átszabva a mostani Qashqai kifejezetten dinamikus karakterű. Hosszabb is (+47 mm), szélesebb is (+ 20 mm) és laposabb is (+15 mm) mint az előd. Lényegében minden elemében, a lapos vonalú tető, az orrész és az átdolgozott hátsó miatt is teljesen másnak tűnik a két generáció. A V-alakú orrész, a nagy kerékjáratokkal az emelt hasmagasság mellett lapos padlólemez miatt pedig szinte átlátni a kocsi alatt. Ezek együtt látványos kiállást adnak.
Az átdolgozott külső másik, nem mellékes hatása a 0,32-es légellenállási érték, ami ebben a kategóriában kiváló. Ráadásul a Renault-Nissan konszernnél bevezetett új padlószerkezetnek köszönhetően a súlyán is sikerült típustól függően 40-90 kilót faragni.
D.P.
A belső teret illetően is nőt a kapacitás, a fejtér elől-hátul 10 milliméterrel lett levegősebb. A tengelytáv 15 millimétert kapott pluszban, amelyet gyakorlatilag elvisz a térdhelyek plusz 11 milliméteres távolsága. A belső dizájn, amely totálisan más mint az elődé továbbra sem túldíszített. A műszerfal is teljesen lecserélődött, itt is szabad kezet kaptak a tervezők és magasabb presztízsű megjelenést habosított műanyagokkal érék el. Az ülések is kényelmesebbek lettek, főleg a hosszabb ülőlapoknak köszönhetően.
A csomagtér még mindig nem hatalmas, 430 liter, inkább a variálhatóságra koncentráltak. A kétszintes elrendezésű csomagteret a gyáriak szerint 16 féle módon lehet átrendezni. Fontos és a variálhatóságot érintő megjegyzés vevői szempontból, hogy nem lesz többé Qashqai +2, ha valaki hétüléses változatot akar, annak mélyebben a pénztárcájába kell majd nyúlnia és a szintén megújuló X-Trailből tud majd ilyet választani.
Az új Qashqai középkonzoli infó/navigáció-rendszere a közép felszereltségtől indulva alapból 7-colos kijelzőn fut, könnyen kezelhetően, magyarul tudó menüvel. Az asszisztens és biztonsági rendszerek közül, amelyet a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak nevez a legmagasabb felszereltségi szinten már alapáras. Ebben sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő, illetve frontális ütközés elkerülését segítő rendszer is benne van.
D.P.
A motorválaszték jelenleg három variánsra korlátozódik. A legizgalmasabb újdonság az 1.2 literes DIG-T benzinmotor (115 LE/190 Nm), a másik két tag az 1.5 literes dízel (115 LE/260 Nm) és az 1.6 literes dízel (130 LE/320 Nm) jól ismert már a Renault-Nissan szövetség más modelljei révén.
A kis benzines turbós négyhengerestől talán ódzkodna elsőre az ember egy terepjáró formájú és utassal együtt mégiscsak 1400 kilogramm körüli autóban. A horvátországi próbaúton szerencsére erre rácáfol a kis benzinmotor és zajongás nélkül élénken felpörgő turbóval kellemesen mozgatja a kocsit, amely a korábbi 1.6-os szívó benzinesnél jobb gyorsulást tud. A hatfokozatú váltóval, visszakapcsolás nélkül városias tempóban haladva könnyen megmászta az enyhébb emelkedőket is.
A nagyobb motorokból kipróbált közvetlen befecskendezéses, a Renault-Nissannál már régóta reszelgetett 1.6 literes dízel különösen a kabin jó zajszigetelésének köszönhetően rendkívül csendesen teszi a dolgát és 130-nál 2600-as fordulatszám körül forogva, még a 4x4-es változattal is elboldogult 6,0-6,2 liter körüli vegyes fogyasztással.
Az 1.5 literes dCi, a kisebbik dízel is meglepően kiegyensúlyozottan, gyakorlatilag turbólyuk nélkül húzza a kasztnit, első sorban fogyasztásra optimalizált módon. A gyári adat szerint 3,8 literes vegyes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével egy hatgangos manuálsi váltóval kiegészítve igazán ideális párosításnak tűnik a hazai viszonyok ismeretében.
Nissan
A futóművet illetően, a Qashqai II-ben a korábbinál egyszerűbb, csatolt lengőkaros megoldásra bízták az úttartást az elsőkerék-hajtású modellekben, a rugózási kényelmet viszont kétdugattyús lengéscsillapítók biztosítják. A kormánymű új, mostantól elektromosan szervós, amellyel a próba alapján kellően direkt az autó irányíthatósága. Magasabb felszereltségnél a kormányerőrásegítés változtatható, normál és sport módokban. A csúcs pedig, az a menetstabilizáló rendszer (ActiceTrace/Ride Control), amely észrevehetetlenül megfékezi szükség szerint a kerekeket, megelőzve a kasztni bólogatását, túlzott dőlését.
Az új Nissan Qashqait már gyártják a márka európai üzemében Sunderlandben, a forgalmazás nálunk február elején elindul. A három felszereltségi csomagból az alap Visia sem szegényes: légkondi, tempomat, LED-nappali fény, automata első ablakok, USB, Bluetooth-kapcsolat képes fejegység is benne van az árban. Az Acenta-szint ködlámpával, alufelnivel, kétzónás-klímával egészül ki alapból. A Tekna csomagban pedig már a parkoló asszisztens, a kettős LED-fényszóró, az akár 19-es kerekek, a napfénytető is benne van.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.