szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megvolt a Forma-1 új korszakának első éles hangpróbája: az előszezon első tesztjének nyitónapján, a dél-spanyolországi Jerezben bebizonyosodott, hogy a királykategória versenygépei mostantól egészen másképp szólnak, mint eddig.

A hanghatás változásának oka természetesen az új motorformula: az autókat a 2,4 literes, V8-as, atmoszférikus motorok helyett mostantól 1,6 literes, V6-os, az eddiginél jóval komoly hibrid rendszerrel megspékelt turbós erőforrások hajtják. Nem csak a hang változott meg, hanem az autók külleme is, az életbe lépett új regulák nyoma különösképpen a kocsik orrán fedezhető fel.

A tesztelés nyitónapja az ismerkedésé volt, így szinte mindenki küszködött valamiféle kisebb-nagyobb technikai problémával. Erről árulkodott a teljesített körök száma is: a pályára vitt nyolc új modell összesen 93 kört tett meg, ebből a Ferrarihoz visszatérő, a nap legjobb eredményét produkáló Kimi Räikkönen egymaga 31 kört vállalt.

A nap legpechesebb pilótája Lewis Hamilton volt: a 2008-as vb-első előbb behúzta a modernkori turbókorszak első mért körét, majd sokáig az eredménylista élén állt, míg végül az első szárny meghibásodása – az ominózus elem menet közben egyszerűen letört a W05-ről – miatt a gumifalnak csapódva fejezte be a tréningezést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!