Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a2a5d1f8-a826-473e-a465-3af5e2006c05","c_author":"Farkas Zoltán","category":"kultura","description":"„Most, 2025-ben egy másik országból és egy másik időből szólalnak meg ezek az interjúk” – írja a minap, Esterházy Péter hetvenötödik szülinapjára megjelent Vanni van című kötet előszavában a szerkesztő, Pál Sándor Attila. A bibliográfiából kiderül, a resztliből több további könyv összejönne. És persze nem resztli lenne. Sem a kötetben, sem a bibliográfiában nem szerepelnek viszont azok a beszélgetések és fellépések, amelyeket az internet szerencsére megőrzött. Ezekből válogattunk, hogy a virtuális térben együtt ünnepeljünk az 1950. április 14-én született íróval, aki 2016. július 14-én hosszú és nyilvánosan követhetővé tett betegsége hunyt el. Megtekintésre (újranézésre?) ajánljuk egyetemi előadását is.","shortLead":"„Most, 2025-ben egy másik országból és egy másik időből szólalnak meg ezek az interjúk” – írja a minap, Esterházy Péter...","id":"20250414_Kutya-nehez-ugy-hazudni-ha-az-ember-nem-osmeri-az-igazsagot-Best-of-Esterhazy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2a5d1f8-a826-473e-a465-3af5e2006c05.jpg","index":0,"item":"008f8bab-a4be-45c3-ae06-5ee5f46e91a7","keywords":null,"link":"/kultura/20250414_Kutya-nehez-ugy-hazudni-ha-az-ember-nem-osmeri-az-igazsagot-Best-of-Esterhazy","timestamp":"2025. április. 14. 11:27","title":"„Kutya nehéz úgy hazudni, ha az ember nem ösmeri az igazságot” – Best of Esterházy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f64cdee-5b3c-4dfc-9f04-31a1952d20dd","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A havi nettó átlagbérhez viszonyítva csak Bukarestben alacsonyabbak az ingatlanárak, az albérleti díjak pedig csak Prágában.","shortLead":"A havi nettó átlagbérhez viszonyítva csak Bukarestben alacsonyabbak az ingatlanárak, az albérleti díjak pedig csak...","id":"20250414_regios-fovarosok-ingatlanpiac-lakasarak-alberleti-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f64cdee-5b3c-4dfc-9f04-31a1952d20dd.jpg","index":0,"item":"137eeb96-3e00-4d4e-96cd-a1332bde05ff","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250414_regios-fovarosok-ingatlanpiac-lakasarak-alberleti-dijak","timestamp":"2025. április. 14. 12:21","title":"Nehéz elhinni, de a régiós fővárosok között még mindig Budapesté az egyik legolcsóbb lakáspiac","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e159bd6-1692-4478-8313-dd62c573c0fc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Soros Györgyöt, a kettős állampolgárságról szóló népszavazást és a szolidaritás határait emlegette Panyi Miklós, a Miniszterelnökség államtitkára Vadai Ágnes írásbeli kérdésére, amelyben a DK képviselője arról érdeklődött, mikor mentik fel Pál Norbertet.","shortLead":"Soros Györgyöt, a kettős állampolgárságról szóló népszavazást és a szolidaritás határait emlegette Panyi Miklós...","id":"20250414_miniszterelnokseg-ukrajnai-menekultek-szallas-pal-norbert-panyi-miklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e159bd6-1692-4478-8313-dd62c573c0fc.jpg","index":0,"item":"8fe72421-b648-4ef5-8fb4-db8e21dd6859","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_miniszterelnokseg-ukrajnai-menekultek-szallas-pal-norbert-panyi-miklos","timestamp":"2025. április. 14. 15:41","title":"A Miniszterelnökség az ukrajnai menekültek szállásának megszűnéséről: az önálló lábra állás fontos állomásának is tekinthető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019ca6b1-17ce-46ef-9730-e32019aabfeb","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"A MOHU az idei évtől sűrűbben viszi el a szelektíven gyűjtött hulladékot: ahol eddig csak havonta egyszer ürítették a papíros, műanyagos vagy fémes kukákat, ott mostantól kétszer gyakrabban számíthatunk a szállításra. Ez az 5000 lakost meghaladó településeket érinti, összesen 96 várost. Emellett folytatódik az is, hogy a korábban használt szelektív zsákokat kukákra cserélik.","shortLead":"A MOHU az idei évtől sűrűbben viszi el a szelektíven gyűjtött hulladékot: ahol eddig csak havonta egyszer ürítették...","id":"20250410_szelektiv-kukak_hulladekgyujtes_mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019ca6b1-17ce-46ef-9730-e32019aabfeb.jpg","index":0,"item":"957e2935-36ff-475f-84ee-c9f387b4a2e9","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250410_szelektiv-kukak_hulladekgyujtes_mohu","timestamp":"2025. április. 14. 15:30","title":"Zsákok helyett gyakrabban ürülő szelektív kukák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ffb3fc4-5573-410f-9609-f6098d9f2e4e","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér hiába számít népbetegségnek, mivel kellemetlen és kényelmetlen helyen van, az indokoltnál sokkal kevesebbet beszélünk róla. A várandósság vagy a szülés miatt kialakult aranyérre ez fokozottan igaz. Cikkünkben összeszedtük, mit érdemes tudni az ebben az időszakban kialakult betegségről.","shortLead":"Az aranyér hiába számít népbetegségnek, mivel kellemetlen és kényelmetlen helyen van, az indokoltnál sokkal kevesebbet...","id":"20250319_varandossag-alatt-aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ffb3fc4-5573-410f-9609-f6098d9f2e4e.jpg","index":0,"item":"f50775c0-aae9-4785-b03e-b8f390395830","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250319_varandossag-alatt-aranyer-proktis","timestamp":"2025. április. 13. 13:30","title":"Szinte mindenki küzd vele, mégsem szólnak előre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"82fd1abe-7e3b-4392-87c8-ef35830ff5d9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Két olvasói dashcamfelvétel tanúskodik ismét arról, milyen jelenetek láthatók szinte mindennap az utakon.","shortLead":"Két olvasói dashcamfelvétel tanúskodik ismét arról, milyen jelenetek láthatók szinte mindennap az utakon.","id":"20250415_Tukorzuzas-es-eletveszelyes-elozesek-audis-randalirozott-az-51-es-uton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82fd1abe-7e3b-4392-87c8-ef35830ff5d9.jpg","index":0,"item":"f4cfb5c5-75cb-422c-98c1-df7203117c2d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_Tukorzuzas-es-eletveszelyes-elozesek-audis-randalirozott-az-51-es-uton","timestamp":"2025. április. 15. 07:19","title":"Tükörzúzás és életveszélyes előzések: őrült audis randalírozott az 51-es úton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Az érzelmek gyakorlása, a társas kötődés erősödése, a hétköznapi gondoktól való menekülés – sorolják a pszichológusok, mire lehet jó, ha történelmi filmeket nézünk. Mikor lehet hasznos a nosztalgiázás? Miért élünk át gyászt, ha meghal a kedvenc szereplőnk? És miben hat ránk másként a Hunyadi, mint A Bridgerton család?","shortLead":"Az érzelmek gyakorlása, a társas kötődés erősödése, a hétköznapi gondoktól való menekülés – sorolják a pszichológusok...","id":"20250413_Ezert-varazsolnak-el-minket-a-tortenelmi-filmek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da.jpg","index":0,"item":"f5d7d6b7-0837-4032-b398-9630c3ad934a","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250413_Ezert-varazsolnak-el-minket-a-tortenelmi-filmek","timestamp":"2025. április. 13. 18:39","title":"Ezért varázsolnak el minket a történelmi filmek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több mint 2 év után megszűnik a ChatGPT mögött dolgozó egyik nyelvi modell, ami a maga idejében jelentős előrelépésnek számított.","shortLead":"Több mint 2 év után megszűnik a ChatGPT mögött dolgozó egyik nyelvi modell, ami a maga idejében jelentős előrelépésnek...","id":"20250414_openai-chatgpt-gpt4-nyelvi-modell-megszunes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8.jpg","index":0,"item":"b6c4c785-70af-473d-ba9b-c990f0721b79","keywords":null,"link":"/tudomany/20250414_openai-chatgpt-gpt4-nyelvi-modell-megszunes","timestamp":"2025. április. 14. 15:03","title":"Lezárul egy korszak a ChatGPT életében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Méretben sem olyan kicsi az Audi A3 Limousine, mint amire elsőre gondolnánk. És a kicsinyített limuzint presztízsveszteség sem érte, sőt bevezetésével erősödött az Audi márka elfogadottsága és népszerűsége a magyar piacon.
Már jóval a teszt után figyeltem a városi forgalomban egy Audi A3 szedánt, amely megjelenésével hozta az Auditól elvárható "fellépést". Olyan, mintha nagytestvérei kicsinyített mása lenne. Mondjuk épp ezen érzés okán tartottam az elhozatal előtt az autótól, azt gondolván, hogy fura teremtmény lesz, amelyet nehéz lesz elhelyezni a prémium autók kínálatában. Aztán a használat napjai és kilométerei eloszlatták a kétségeket, az autó nem fából vaskarika, hanem egyéniség a négykarikás márka palettáján.
A három- és ötajtós változatokhoz képest közel 15 cm-rel hosszabb négyajtósra ránézve nem érezni, hogy utólag alakították ki a kompakt alaptípusból. Formavilága alaposan kidolgozott, vonalai harmonikusak, a márkajegyek egyértelműsítik a hovatartozást. Mindehhez jön még egy példás szintű kidolgozottság, egyenletes hézagokkal, szép fényezéssel – ez külön öröm, hiszen az autót Győrben gyártják.
Képgaléria.
hvg.hu
Az ajtókat kitárva a finoman konzervatív és a márkajellemzőket erősen megőrző utasteret láthatunk. És ezt az utasteret alaposan kibélelték. A szürke barna kárpitozás, a bőr-szövet üléshuzatok kellemes, nagyautós hangulatot teremtenek. Szép rajzolatú a műszeregység, jó fogású a bőrrel burkolt kormány. A vezető körül nincs kapcsoló-rengeteg, ami van azt ésszerűen rendezték el és egyértelmű a kezelhetőség. Ilyen az MMI rendszer is, amellyel a kocsi fedélzeti eszközeit kezelhetjük. Az irányításra szolgáló "tekerőgomb" újdonsága, hogy a felülete érintőpadként működik, tehát az ujjal rárajzolt betűket felismeri. A rendszer kijelzője a műszerfaltömb tetejéből bújik elő, ha aktív – igazán, ha nem volt feltétlenül szükséges akkor visszabújtattam a helyére, mert szűkíti a látóteret és vonzza a tekintetet, így eltereli a figyelmet.
Hátul a kipufogó alagút és a rátelepített hátsótér fűtés rácsok doboza miatt az autó igazán kétszemélyes, hosszútávon középen ülni büntetés. De a "normál helyeken" cserébe a méretkategóriában kellő hely és utazási komfort fogadja az utasokat. Be- és kiszállni is könnyű, mint a nagytestvéreknél. Mondjuk ezen annyira nem is kell csodálkozni, hiszen az első Audi 80-as (amelyet 1972-ben mutattak be, elnyerte az "Év Autója" díjat és a mai Audi A4, VW Passat elődtípusa) tengelytávja 2470 mm volt, amelyet az A3 Limousine közel 17 centiméterrel múl felül, a hossza pedig majd 30 cm-rel több. Tehát generációs méretnövekedésnek lehetünk a tanúi.
Az autó eddig minden tárgyalt részletében hozza a prémium-osztályban elvárható szintet, sőt. Lássuk hát a műszaki tartalmat. Tesztkocsinkat 140 lóerős, 1,4 literes benzines turbómotor mozgatta hétfokozatú S-tronic duplakuplungos robotizált váltóval működve együtt. A hajtás különlegessége a COD (cylinder on demand) technológia, amelynek a lényege, hogy részterhelésen két hengert lekapcsol a motormanagement. Ez igazán nem észrevehető, a célja a fogyasztáscsökkentés.
A 250 Nm nyomatékú motor karakánul húz, egészen alacsony fordulatszámról a piros tartományig élénken gyorsít. Nehéz az autóval nem gyorsan hajtani, vidáman pakolgatja a váltó a fokozatokat, élvezetes a morgós motorhang. Mindehhez hozzájön a pontos kormányzás, a stabil, jól kezelhető futómű élménye. Bevallom sokkal "nyugdíjasabb feelingre" számítottam. És mindezen vidámságért nem kell kompromisszumot kötni. A rugózás szépen elnyeli az úthibákat, nem találtam hibát a futóműhangolásban.
Gondoltam meglesz ennek az eredménye a benzinkút kasszájánál! És jöhetett az újabb meglepi, hogy a korszerű turbómotor mire képes. Az átlagfogyasztás (zömében városban) hét liter alatti! Szinte autópályán hajtva többet fogyasztott, mint városi körülmények között – ebben szerepe volt a star-stop rendszernek is.
Végezetül az árról: a típus alapára 6 326 100 forint, tesztautónk ára jól felszerelve 7 310 350 forint (amely még növelhető lett volna olyan, a kategóriában egyedülálló extrák megrendelésével, mint a led-fényszóró). És ez bizony jóval kedvezőbb a konkurens Mercedes CLA-hoz képest, de persze valamivel több, mint a hasonló dimenziójú VW Jettáé.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
„Orbán Viktor zebraügye nem igényelt eddig állatorvosi konzíliumot” – nyílt levelet kapott a rektor a látogatással kapcsolatban, amire ő szintén nyílt levél formájában reagált.