Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 19. 11:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"a2a17230-0282-4cde-884d-b26a3101346d","c_author":"Tiszai Balázs","category":"kkv","description":"Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire tudnák enyhíteni az USA autógyártóinak kínjait. Trump ráadásul a Joe Biden ellen vezetett bosszúhadjárata közepette elkaszálta az amerikai elektromobilitási programot, amivel épp az Egyesült Államok legnagyobb riválisát hozza helyzetbe.","shortLead":"Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire...","id":"20250418_Trump-autoipari-importvamok-Kina-elektromos-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2a17230-0282-4cde-884d-b26a3101346d.jpg","index":0,"item":"375acc98-cc83-4c77-be3a-ea2a4432504d","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_Trump-autoipari-importvamok-Kina-elektromos-autok","timestamp":"2025. április. 18. 13:00","title":"Globális roncsderbi lehet Trump autóvámjaiból, a végén pedig Kína nevethet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan állatot, amely az utolsó jégkorszak vége felé halt ki. A kölykök valóban hordják őseik jellegzetességeit, azonban vannak, akik szkeptikusak, állítva, igazából nem egészen felel meg a valóságnak, amit a vállalat állít.","shortLead":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan...","id":"20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7.jpg","index":0,"item":"aa580d7d-5a46-427b-b0ba-d74512bbf349","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 16:03","title":"Újabb kérdőjelek merültek fel a nemrég feltámasztott rémfarkasról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"571c8ac8-715d-4de4-8e8d-da45cb69065e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"","shortLead":"","id":"20250418_A-haromszoros-olimpiai-bajnok-sprinter-nyomaba-se-ert-a-tobbi-szulo-az-iskolai-sportnapon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/571c8ac8-715d-4de4-8e8d-da45cb69065e.jpg","index":0,"item":"d8347a1b-3999-4cd2-ab30-a44f494a22c5","keywords":null,"link":"/elet/20250418_A-haromszoros-olimpiai-bajnok-sprinter-nyomaba-se-ert-a-tobbi-szulo-az-iskolai-sportnapon","timestamp":"2025. április. 18. 18:58","title":"A szülők is rajthoz álltak az iskolai sportnapon, de egyikük olimpiai bajnok sprinter volt - videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","shortLead":"Ez a magyar GDP két százalékának megfelelő összeget jelent.","id":"20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60c92a37-d57e-4df8-8aa4-fafb9fa344dd.jpg","index":0,"item":"fcd6258e-0852-450b-86c4-b1230d30a33f","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_szijjarto-peter-akkumulatorgyarak-1500-milliard-forint-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 08:14","title":"Szijjártó beismerte: 1500 milliárdot költött el a kormány az akkugyárakra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baf61e37-4c5d-4f6e-be0a-841b866157e3","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Judo-vb, atlétikai nagydíj, Tour de Hongria, kézilabda Bajnokok Ligája négyes döntő – mindenki mehet, de csak matricával. A kormány közben arról is döntött, hogy megújítják az Audi Hungáriával 2013-ban kötött stratégiai együttműködési megállapodást. ","shortLead":"Judo-vb, atlétikai nagydíj, Tour de Hongria, kézilabda Bajnokok Ligája négyes döntő – mindenki mehet, de csak...","id":"20250418_Legalis-buszsavozas---tobb-kiemelt-sportrendezveny-autoi-is-elozhetik-hamarosan-a-fovarosi-forgalmat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baf61e37-4c5d-4f6e-be0a-841b866157e3.jpg","index":0,"item":"9ef0d34c-8a36-4dc9-af15-7e5543c7b809","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_Legalis-buszsavozas---tobb-kiemelt-sportrendezveny-autoi-is-elozhetik-hamarosan-a-fovarosi-forgalmat","timestamp":"2025. április. 18. 08:41","title":"Legális buszsávozás - több kiemelt sportrendezvény autói is előzhetik hamarosan a fővárosi forgalmat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","shortLead":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","id":"20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78.jpg","index":0,"item":"3cbbc53e-6e21-45c5-b248-d53ae9364142","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","timestamp":"2025. április. 19. 17:53","title":"Centiken múlt az élete egy férfinak, aki egykerekűvel hajtott át a Bajcsy-Zsilinszky úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Meglepő eredményre jutott egy nemrég elvégzett egérkísérlet: a félénk állatok jobban oldották meg a problémákat, mint a bátor társaik. Az eredmény az emberre vetítve is igen hasznos lehet.","shortLead":"Meglepő eredményre jutott egy nemrég elvégzett egérkísérlet: a félénk állatok jobban oldották meg a problémákat, mint...","id":"20250419_egerkiskerlet-batorsag-felenkseg-problemamegoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668.jpg","index":0,"item":"35dc854c-79dd-4e4e-b9fb-b99ee51f9ce7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_egerkiskerlet-batorsag-felenkseg-problemamegoldas","timestamp":"2025. április. 19. 16:03","title":"Félénk típus? Mégis simán lenyomhatja a bátrabbakat – az egerektől lesték el a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jövő héten kezdődik a legnagyobb múltú európai autókiállítás, ahová vadonatúj városi kisautóktól kezdve az egzotikus sportkupékig, mindenféle újdonsággal készülnek a gyártók. Persze a magyar vonatkozású modellek sem hiányozhatnak.
A Genfi Autószalon híres arról, hogy a volumengyártók népszerű modelljei mellett a sportkocsi-manufaktúrák is igyekeznek minden évben valamilyen újdonsággal előrukkolni. Szerencsére idén sem lesz ez másként.
A felhozatal kifejezetten erős olasz csodamasinákból, hiszen a március 6-án kezdődő rendezvényen tartja premierjét a Lamborghini Huracán és a Ferrari California T. Előbbi a nagy sikerű Gallardo utódjaként kiemelt figyelemnek örvend, amit jól mutat, hogy már most 700-nál is több megrendelés érkezett rá. A Huracánt 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet.
Lamborghini
A Ferrari ráncfelvarrott újdonsága külsőre kevésbé formabontó, az igazi változás azonban a motorháztető alatt van, ugyanis a maranellóiak sokéves szünet után ismét turbós erőforrást használnak. Az eddigi 4,3 literes, V8-as szívómotor helyett, mostantól a 3,8 literes, V8-as biturbó erőforrás dolgozik a nyitható tetős modellben, amely 560 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 755 Nm. A gyáriak szerint a turbólyukat kiküszöbölték, a nyomatékleadás a szívókat idézi majd, a hangja pedig olyan lesz, amilyet turbómotortól még sohasem lehetett hallani.
Ferrari
A McLaren sem érkezik üres kézzel, hiszen Genfre időzítették a Ferrari 458 Speciale ellenfelének szánt 650S bemutatóját. Az MP4-12C és a P1 közé pozicionált modell 3,8 literes biturbó V8-as motorja a nevében hordozza a teljesítményét, vagyis 650 lóerős és 678 Nm a maximális nyomatéka. Hogy versenypályán még jobban megállja a helyét, Jenson Button F1-es pilóta is részt vett a fejlesztésében.
McLaren
A prémium szegmens is kiemelt alkalomként tekint Genfre, így mind a három német gyártó igazi újdonságdömpinggel érkezik. Az Audi elhozza a zsebrakétának szánt S1 sportmodellt és az első RS modell szellemét megidéző, limitált szériás RS4 Avant Nogarót, továbbá két Győrben készülő típust. Az egyik az S3 kabrió, a másik pedig a harmadik generációs TT. A sportos vonal mellett az A4, A5 és A6 ultraspórolós kiadásai is itt debütálnak, valamint a sűrített földgázzal hajtott A3 g-tron.
Audi
A BMW idei modelloffenzívájának részeként bemutatja első fronthajtású, egyterű modelljét a 2-es sorozat Active Tourert, amivel új piaci szegmens felé nyitnak a bajorok. A 4-es Gran Coupe is nagyot szólhatna, ha nem lenne már egy nagyon hasonló modell a 3-as sorozatból, és igaz ez az X3 faceliftes verziójára is, amin csak a BMW-rajongók fogják kiszúrni a változásokat.
BMW
A Mercedes-Benz standján a legnagyobb figyelem minden bizonnyal az S Coupéra fog összpontosulni, ami nem véletlen, mivel sokéves kihagyás után lesz ismét kétajtós zászlóshajója a stuttgartiaknak. 2014 második felében fog megérkezni a márkakereskedésekbe, első ízben a 4,7 literes, V8-as Biturbo-erőforrással lesz elérhető S 500 Coupé néven, 455 lóerős teljesítménnyel és 700 Nm maximális nyomatékkal.
MB
Genfben a városi minik közül is sok újdonsággal lehet majd találkozni főként a francia vonalon, hiszen a Peugeot 108/Citroën C1 páros is itt tartja a premierjét. A franciák apróságai alig nehezebbek 800 kilogrammnál és csupán 3,47 méteres hosszúak, illetve 1,6 méter szélesek, vagyis a kiváló manőverezhetőség garantált. Az oroszlános márkánál a kompakt 308 puttonyos változata is megjelenik, a Citroënnél pedig a C4 Cactus, ami az utóbbi évek egyik legizgalmasabb szériaautójának ígérkezik a formavilága alapján
Citroën
Nem csak a PSA-konszern, de a Renault is elhozza vadonatúj csöppségét a Twingót, melynek esetében a kicsinyítő jelző egyáltalán nem túlzás. Az apróság jóval kisebb elődjénél, és most először farmotoros elrendezéssel érkezik, melyhez hátsókerék-meghajtás társul. Eddig ilyet a csak a Smartnál láthattunk a kategóriában, ami nem véletlen: a két autó azonos műszaki alapokra fog épülni.
Renault
A japánok a végletek emberei, ha műszaki precizitásról van szó, ez pedig abszolút érződik a Nissan GT-R Nismo változatán: az eddigi leggyorsabb „Godzilla” 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot mozgósít, ami a világ egyik legfejlettebb összkerékmeghajtásával párosítva körülbelül 2 és fél másodperc alatt katapultálja a Nismót álló helyzetből 100 km/órára. (A Juke faceliftje is itt fog bemutatkozni, csak még semmi nem szivárgott ki róla.)
Nissan
Az érem másik oldala a Suzuki standján lesz kiállítva, most debütál ugyanis a Celerio, ami a kínálat belépőmodellje lesz, valószínűleg az Alto utódjaként. Az újdonságot amolyan világautónak szánják a japánok, amely az A-szegmensben fog indulni, vagyis 3,6 méter hosszú, 1,6 széles és 1,56 méter magas lesz, és csupán 810-830 kilogrammot fog nyomni a mérlegen. Jó árazással itthon is sikeres lehet.
Suzuki
Az Európában oly népszerű kompakt kategória számos újdonsága is Genfben lesz először látható, köztük a forró ferde hátúak között titkos favoritnak számító Seat Leon Cupra. A spanyol sportkompakt 265 és 280 lóerős változatban kerül utcára, 5,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 20 másodperc alatt 200 km/órás sebességre. Márciustól nálunk is kapható lesz, a háromajtós változat induló ára 8,7 millió forint, vagyis elég erős házon belüli vetélytársa lesz a 40 lóerővel gyengébb, de mégis 300 ezer forinttal drágább Golf GTI-nek.
Seat
Ha már előkerültek a hot hatch modellek, nem mehetünk el szó nélkül a kiállítás legkomolyabb példánya mellett, ami az Opel Astra versenyváltozatának utcai kivitele. Az OPC Extreme egy rendszámos versenyautó, bukócsővel, hatpontos övekkel, rengeteg szénszálas karosszériaelemmel, versenyfékekkel és a 2.0 literes turbós benzinmotorral, amely 300 lóerő feletti teljesítményre képes. Nyugodtabb vérmérsékletű sofőröknek egyébként jön az 1.6-os turbódízel Astra is, melynek 110 lovas verziója 3,7 litert fogyaszt átlagban.
Opel
Ugyan az említett OPC Astra igazi nyálcsorgató gép, a valódi figyelem (hahó, flottavásárlók) a ráncfelvarrott Ford Focusra fog irányulni. A világ egyik legnépszerűbb kompakt modellje jelentősen megújult külsővel és utastérrel érkezik, valamint két új, másfél literes motorral is bővül a kínálat.
Ford
És ha már kompakt autók, akkor a Qoros3 Hatch is szót érdemel, amely az első komolyan vehető kínai próbálkozás a kategóriában. Aki esetleg fintorogna a kínai kompakt modell kapcsán, annak eláruljuk, hogy a Sedan változat produkálta tavaly a legjobb töréstesztet, így valószínűleg a csapott hátú verzióval sem lesz gond ezen a téren. A formavilág az európai vásárlók ízléshez igazodik, ahogyan a műszaki tartalom is egészen ígéretesnek tűnik, hiszen 1.6-os szívó vagy turbós benzinmotorral lesz rendelhető, alapesetben hatfokozatú manuális váltóval, igény esetén pedig automatával.
Qoros
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.