szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Túraautó Világbajnokság (WTCC) gyári alakulatai közül kettő, a Honda és a Citroen is elvitte idei versenygépeit a Genfi Autószalonra. Az első teszteken már mindkét autó átesett, a Civicnek pedig már a hivatalos „öltözéke” is látható.

Nekünk, magyaroknak természetesen a japánok Civicje a fontosabb: a JAS Motorsport által működtetett gyári csapat két menője, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro mellett ilyen autóval csatázik majd hazánk kiválósága, a Zengő Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert is, míg a negyedik példányt a Proteam marokkói pilótája, Mehdi Bennani kapja meg.

Honda Civic WTCC
WTCC

Tarquini és Monteiro gépén természetesen a főszponzor Castrol színei dominálnak, sokkal fontosabb azonban, hogy Alessandro Mariani csapatfőnök bizakodó azután, hogy nemrégiben a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán együtt teszteltek a harmadik számú FIA-világsorozatba idén beszálló Citroennel. Azon a tréningen jelen volt Michelisz Norbert is, igaz, egyelőre csak szemlélhette, hogyan muzsikál Tarquini és Monteiro kezei között az idei munkaeszköze.

„Amikor egy új szabályok mentén készített autó tesztelése elkezdődik, az első fontos dolog mindig a megbízhatóság” – nyilatkozta Mariani. „Ha a kocsi nem megbízható, nem lehet alaposabb tesztnek alávetni és a szoros időrend miatt ez komoly problémákat okozhat. Volt pár apróbb gondunk, de ezeket gyorsan megoldottuk. Alkalmunk nyílt kipróbálni néhány különböző opciót és ez megerősítette, hogy az autó úgy szól, úgy viselkedik, ahogyan arra számítunk. Jóval a Citroen után, de a többieknél hamarabb kezdtük meg a tesztelést, ami roppant fontos. Összességében véve elégedett vagyok, mert az autó gyorsan javul.”

Muller, Loeb, Matton, Ma Qing Hua és Lopez
Citroen Racing

A Citroennél ez volt az első nagy nyilvános színre lépés: a gyaníthatóan még átmeneti festésű C-Elysée WTCC mellett együtt pózolt a csapatfőnök Yves Matton, a négyszeres világbajnok Yvan Muller, a kilenc ralis vb-cím után karrierjében új fejezetet nyitó Sebastien Loeb,  az argentin José Maria Lopez, valamint a trióhoz előreláthatólag négy, de talán öt futamon is csatlakozó korábbi Forma-1-es tesztpilóta, Ma Qing Hua.

Ahogyan arra számítani lehetett, az újságírók elsősorban Loeböt rohamozták meg, s arról faggatták minden idők legeredményesebb autóversenyző-világbajnokát, hogy készen áll-e az új kihívásra, lesz-e esélye az utóbbi éveket a WTCC-ben domináló csapattárs, Muller ellen.

Citroen C-Elysée WTCC
WTCC

„Tisztában vagyok azzal, hogy mennyire nehéz dolgom lesz, éppen ezért keményen dolgozom és igyekszem minél jobban felkészíteni magam. Azt egyelőre nem tudom, hogy hol tartok. A csapattársaimhoz igyekszem viszonytani a teljesítményemet és persze próbálok minél többet javulni. Egy dolog biztos, mégpedig az, hogy Muller legyőzésére szerintem még nem állok készen. Egyébként boldog vagyok, hogy vele dolgozhatok együtt, mert nagyon jól ismeri ezt a kategóriát és az autókat. Néha nehéz, amikor a legjobbal vetnek össze, de segít megérteni a hibáidat és rávilágít arra, hogyan tudsz javulni” – magyarázta Loeb.

A WTCC harmadik gyári istállója, a Lada egyelőre még nem mutatta meg idei versenygépét, de állítólag hamarosan erre is sor kerül. Idő még van: a 12 fordulóból és 24 futamból álló WTCC-szezon április 12–13-án, a marokkói Marrakesben veszi kezdetét. A világbajnokság idén is ellátogat Magyarországra: Michelisz Norbert május 3-4-én csatázhat hazai pályán, a Hungaroringen a riválisokkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!