szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szigorúbb tekintet, teljesen digitális műszerfal és háromféle teljesítményszint jellemzi az újdonságot.

A Genfi Autószalon megnyitója előtt az Audi lerántotta a leplet a Győrben készülő TT harmadik generációjáról. Az újdonság megtartotta az előd jellegzetes vonalait, a formavilága viszont sokat fejlődött, ami leginkább az autó front részén vehető észre. A lámpaburák, a légbeömlők és a márka védjegyének számító hűtőrács mind szögletesebbek lettek, amitől szigorúbb lett az autó „tekintete.” Oldalnézetből a szélesebb kerékjárati ívek tűnhetnek fel, hátul pedig az ötszögű lámpabura és a 120 km/óra feletti sebességnél automatikusan nyíló szárny a legszembetűnőbb újítás.

A harmadik generációs TT két centiméterrel rövidebb az elődjénél, a tengelytávja viszont majdnem négy centivel hosszabb, ami nagy sebességnél javít a stabilitásán. Az A3-hoz és a VW Golfhoz hasonlóan a konszern MQB-padlólemezére épül, így a tömege 50 kilogrammal kevesebb az elődjénél, a csomagtartója pedig 305 literesre bővült. Az utasterét teljesen átdolgozták, melynek részeként digitális, 12,3 inches TFT-műszerfalat kapott, amin az összes információ elérhető, így a középkonzolon csak három, turbinaszerű légbeömlő trónol, különálló navi-kijelző nincs.

Audi
Audi
Audi
Audi
Audi

A motorpaletta eleinte kizárólag turbós négyhengeres erőforrásokból fog állni. Benzines fronton a 2.0 literes TFSI blokk 230 és 310 lóerős változata lesz elérhető (utóbbi a TTS csúcsmodell esetében), míg a dízelpártiaknak a szintén 2.0 literes TDI motor 184 paripával biztosítja a pénztárcakímélő, de mégis sportos menetdinamikát. A gyengébbik benzines, manuális váltóval 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg a TTS, automatával 4,7 alatt letudja a sprintet. A dízel változat 7,2 másodperc alatt éri el a 100-at, a végsebessége pedig 235 km/óra, a benzinesek elektronikusan limitált 250-es csúcsával szemben.

Audi
Audi
Audi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!