szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A spanyolok a Leon Cuprával megalkották a leggyorsabb fronthajtású kompakt autót, ami nála többszörösen drágább sportautókat is lepipál. Az összehasonlításoknak persze semmi értelme, maximum annyi, hogy figyelemfelkeltőek.

Úgy tűnik, hogy mostanság a Seat végre kezd magára találni a konszernen belül, hiszen az új modelljeik, főként a  kedvező árú Toledo és az immáron háromtagúvá bővülő Leon modellcsalád kihúzhatja őket a szafaládéból. Az, hogy a Leonból kapható három- és ötajtós változat, valamint kombi is, kulcsfontosságú azon az európai piacon, ahol a Golf sok helyen listavezető tud lenni, hiszen a Leon pontosan ugyanazt a műszaki tartalmat kínálja, csak a VW-nél sokkal izgalmasabb köntösbe csomagolva.

Ilyen előzmények után a márkaimidzs szempontjából épp jókor jött, hogy minden különösebb csinnadratta nélkül bemutatták az új Leon Cuprát, amivel Jordi Gené, korábbi WTCC-versenyző megfutotta a leggyorsabb kört a Nürburgringen, amit fronthajtású szériaautóval eddig elértek. 7 perc 58,4 másodperces idejével letaszította sokéves trónjáról a Renault Megane RS Trophy-t és belépett abba a klubba, ahol nála többszörösen drágább sportautók tanyáznak. Úgy, hogy közben az ára 8,7 millió forintról indul, amiért nem csak egy kifinomult hot-hatch rakétát kapunk, hanem egy hétköznapokon is kompromisszumok nélkül használható kompakt autót.


És pontosan az utóbbi miatt jár neki a respekt, hiszen a poszterautók helyett egy olyan álomautó, ami tényleg sokak számára elérhető. Azt persze senki nem vitatja, hogy például egy Porsche, M-es BMW, AMG-merci vagy pláne az olasz egzotikumok ne lennének rendkívül csábítóak és izgalmasak, de a realitás sajnos az, hogy csak egy szűk kör játékszerének számítanak.

Kissé demagóg a kérdés, de van benne valami: vajon megér plusz kétszázmilliót a Seathoz képest egy Porsche 918 Spyder, ami egy perccel gyorsabb nála a ’Ringen? A válasz az, hogy, ha az embernek van fölös 300 milliója autóra (ami egyben befektetés is), akkor miért ne, máskülönben viszont marad a Leon Cupra - ahogyan, azt a carthrottle.com oldal is feszegetni próbálja egy cikkében.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!