szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

11 millió dollárra perli a Ferrarit egy 21 éves svájci-indiai márkarajongó fiatalember: a felek között a maranellói gyártó Facebook-oldala miatt alakult ki vitás helyzet.

Mint arról több hírforrás is beszámolt, az alaphelyzet egyszerű: Sammy Wasem hat évvel ezelőtt, 15 éves korábban az akkor még csak bimbózó közösségi portálon rajongói oldalt indított kedvenc autómárkájának, amely hamar népszerűvé vált és a Facebook-mánia kirobbanásával felkeltette az autógyártó vállalat érdeklődését is.

Ferrari a Facebookon: több mint 13 millió rajongóval
Facebook

2009 márciusában az oldalnak már több mint félmillió követője volt: ekkor a Ferrari e-mailben felvette a kapcsolatot Wasemmel és családjával, akik beleegyeztek, hogy a szárnyait versenyzőként is próbálgató fiatalember által indított oldal legyen a Ferrari hivatalos Facebook-oldala. Tették mindezt anélkül, hogy írásban rögzítették volna a feltételeket az oldal adminisztrációs jogosultságaival, valamint a pénzügyi ellentételezéssel kapcsolatban.

Az együttműködés egészen tavaly februárig állt fenn, akkor azonban a Ferrari megfosztotta adminisztrátori jogosultságától Wasemet, anélkül, hogy erről előzetes értesítették volna. A fiatalember és családja ennek hatására indított pert, amelyben 11 millió dollárnyi svájci frankot követelnek a Ferraritól kompenzációként, mondván, „gátlástalanok voltak és elvették egy gyermek álmait”.

Sammy Wasem
jalopnik

Persze a Ferrari jogászai sem tétlenkednek: a maranellói gyártó azzal vádolja Wasemet és családját, hogy jogosulatlanul használták a vállalati védjegyet nem Ferrari-termékek népszerűsítéséhez, ráadásul a fiatalember 18. születésnapjára szervezett esemény meghívóján is szerepeltették azt.

„A probléma nem a Facebook-oldallal vagy a rajongókkal van, hanem azokkal, akik a Ferrari szellemi tulajdonjogát felhasználva próbálnak pénzt csinálni” – nyilatkozta a gyártó szóvivője, Stefano Lai. Wasemék azzal védekeznek az olaszok vádjai ellen, hogy soha nem árultak semmilyen merchandising-terméket az oldalon, így pénzhez sem jutottak ezáltal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!