szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Javában hangol az első idényre az elektromos hajtású formulaautók versenysorozata, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt szerveződött Formula E. A széria néhány napja egy veterán harcost is bevetett Jarno Trulli személyében, a korábbi Forma-1-es pilóta Párizs közelében tesztelte a versenyautót.

Trulli 2012 elején volt kénytelen távozni a Forma-1-ből, ahol pályafutásának 1997-es kezdete óta összesen 252 futamot teljesített. A 39 esztendős olasz ezzel a királykategória történetének negyedik legtapasztaltabb pilótájának számít, visszavonulása óta azonban vajmi keveset lehetett hallani róla.

Jarno Trulli
Formula E

A Formula E szervezőinek sikerült újra versenyautó közelébe csábítaniuk az egyszeres nagydíj-győztes taljánt, aki csatlakozott a bajnokság pilótakeretéhez. Ez a Formula E nyelvjárásában annyit tesz, hogy amennyiben a nevezését már leadó tíz alakulat valamelyike igényt tart a szolgálataira, elképzelhető, hogy versenyezni is fog a szeptemberben rajtoló, jövő júniusban végződő, a világ nagyvárosainak – például London, Rio de Janeiro vagy épp Miami - utcáin vizitáló bajnokságban.

Egy teszten már túl van Trulli, aki Párizs közelében tesztelte a kocsit, amelynek karosszériáját a Dallara, elektronikáját és annak vezérlését a McLaren, 270 lóerős teljesítményt biztosító akkumulátorait pedig a Williams alkotta. A versenygépet fejlesztő, a Spark Racing technologies irányításával működő konzorciumnak része a Renault, valamint a szekvenciális váltóról gondoskodó Hewland is.

„Szerintem a pilótafülkéje pontosan olyan, mint egy Forma-1-es versenygépé. A hangja természetesen jócskán eltér a megszokottól, de az elektromotort és a váltót is lehet hallani vezetés közben, ami minden versenyző számára tökéletes érzés” – nyilatkozta Trulli a teszt után.

Az olasz hozzátette: „30 éve versenyzek, 15 évig a Forma-1-ben vezettem, így van viszonyítási alapom és nyugodtan mondhatom, hogy igazi versenyautóról van szó. Elsőre kissé szokatlan volt, de élvezetes vezetni ezt a kocsit és most olyan érzéseim vannak, mint a régi időkben.”

Ilyen a Formula E versenygép pilótafülkéje
Formula E

A Formula E eseményei egynaposak lesznek és a futamok nem csak a futurisztikus hanghatás miatt lesznek szokatlanok a Forma-1-en edződött nézők számára. A kiírás szerint a 10 csapat 20 pilótát állít majd csatasorba, akiknek versenyenként 40 darab autó áll majd rendelkezésükre: a járgányok száma azért lesz ilyen magas, mert az egyórás viadalokra két kötelező boxkiállást írnak elő és ezek során autót is kell majd cserélnie a versenyzőknek.

A versenysorozat hivatalos honlapja szerint a Formula E évadnyitójára szeptember 13-án, Peking utcáin kerül majd sor.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!