Bedöglött az orosz szuperautó-manufaktúra?

Nagyon úgy tűnik, hogy bedöglött Oroszország első szupersportkocsi-manufaktúrája, a Marussia Motors. Hivatalosan ugyan nem erősítették meg, ám több orosz hírforrás is arról számolt be, hogy a cég leállt.

  • hvg.hu hvg.hu
Bedöglött az orosz szuperautó-manufaktúra?

Az RBC internetes hírportál korábban menesztett alkalmazottak tájékoztatták arról, hogy a Marussia csődbe jutott: állítólag a múlt héten az utolsó dolgozókat is elküldték és a napokban már a felszámolók is megkezdték a munkát az autógyártó manufaktúra főhadiszállásán.

Marussia B2
Wikipedia

„A Marussia által kigondolt koncepció egyszerűen fenntarthatatlan volt, lehetetlen dolgok sorozatát akarták megvalósítani” – idézett a portál egy volt dolgozót. A vállalat hivatalosan még nem reagált a csőddel kapcsolatos sajtóértesülésekre.

Mint ismeretes, a Marussiát egy ex-színész, a dúsgazdag vállalkozó Nyikolaj Fomenko hívta életre 2007-ben azzal a céllal, hogy nyugaton is értékesíthető szupersportkocsikat készítsenek. Az első modellt, a B1-est 2008-ban mutatták be, ezt nem sokkal később követte a B2-es: mindkét autót Cosworth-erőforrással szerelték. 2010-ben bemutattak egy F2 típusjelű szabadidőautó-koncepciót is. 

Tavaly februárban kiderült, hogy a Marussia harcba száll Vlagyimir Putyin elnöki járművéért: a hazai verdára vágyakozó elnök tetszését a Zil által benyújtott tervek nem nyerték el, így a sportkocsi-manufaktúra is előrukkolt saját elképzeléseivel.

Bár Fomenko és társai előbb támogatták, majd felvásárolták a Virgin Racing Forma-1-es csapatát, amely immáron már évek óta Marussia F1 Team név alatt fut az autósport királykategóriájában, a nagy áttörést ez sem hozta meg, a cég nem tudott kitörni a rejtélyes manufaktúrák táborából. Nagy kérdés az is, hogy a jelenlegi helyzet milyen hatással lesz a száguldó cirkuszban az idei évtől Ferrari-hajtáslánccal szerelt autókat indító, pilótaként Max Chiltont és Jules Bianchit foglalkoztató istálló jövőjére.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.