szerző:
hvg.hu

Márciusban az elektromos luxusszedánból közel 1500 példány talált gazdára az északi országban, ami nagyjából megfelel a magyar piac két vezető szereplőjének havi eladásának. A Tesla azért norvég szinten is elképesztően teljesít, duplán veri az ottani második Golfot is.

Kissé leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy az elektromos autók elterjedését három fő tényező hátráltatja: a robbanómotoros autókhoz képest alacsony hatótáv, a töltőállomások hiánya, és a magas ár. Ezek mind olyan dolgok, amiket megfelelő kormányzati támogatással és a szükséges infrastruktúra kiépítésével ki lehet küszöbölni, ezáltal pedig rá lehet venni az embereket, hogy átüljenek elektromos autókba, amire tökéletes példa Norvégia.

A skandináv államban márciusban a legnagyobb példányszámban értékesített típus a Tesla Model S luxusszedán volt, amiből 1493 példány talált gazdára, míg a hónap második legjobban fogyó modelljéből, Volkswagen Golfból csupán 624 darab. Érdemes azt is megemlíteni, hogy a harmadik helyen szintén egy elektromos autó, a Nissan Leaf végzett, amely hónapok óta tartja dobogós helyét az eladási listákban, márciusban például 425 darabot vásároltak belőle.

©

Az elektromos autók népszerűsége mögött nem csak a norvégok a környezettudatossága rejlik, hanem a norvég állam kedvezményei is, hiszen ezeknél az autóknál elengedik a 25 százalékos áfát, nem kell parkolási díjat fizetni utánuk, valamint rengeteg ingyenesen használható töltőállomás is rendelkezésre áll az utcákon és a parkolókban. További vonzerejük, hogy közlekedhetnek a buszsávban, és még az útdíj is alacsonyabb számukra, vagyis csupa olyan kedvezmény jár velük, ami jelentősen olcsóbbá és egyszerűbbé teszi a hétköznapi használhatóságot.

Kissé persze árnyalja a képet, hogy a Tesla Model S egy luxusautó, melynek indulóára Norvégiában közel 17,5 millió forintnak megfelelő norvég korona, vagyis ott is csak a tehetősebb réteg engedheti meg magának, de a Nissan Leaf népszerűsége jól mutatja, hogy átlagos keresettel is bármikor át lehet ülni egy elektromos autóba, a villanyos Ford Focus és Volkswagen Golf érkezésével pedig a választék is nagyobb lesz.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Kizárták a Chelsea-t az átigazolási piacról

Kizárták a Chelsea-t az átigazolási piacról

Dobrev Klára vezeti a DK EP-listáját

Dobrev Klára vezeti a DK EP-listáját

Eltűnt egy 9 éves kisfiú Budapesten

Eltűnt egy 9 éves kisfiú Budapesten

Mészáros Lőrinc fia ült be Simicska egykori cégébe

Mészáros Lőrinc fia ült be Simicska egykori cégébe

Havazásban kabrióztunk Lütyő őrmester ikonikus Citroënjével

Havazásban kabrióztunk Lütyő őrmester ikonikus Citroënjével

Muskátlit rabolt, fegyház várja

Muskátlit rabolt, fegyház várja