szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Túraautó Világbajnokság (WTCC) hétvégén esedékes évadnyitójának helyszíne, a marokkói Marrakesh utcáin kanyargó városi pálya nem tartozik Michelisz Norbert kedvenc ringjei közé. Az aszfaltcsík az autótörő helyszínek közé tartozik, így a Zengő Motorsport magyar pilótája hangsúlyozza: hibamentes versenyzésre törekszik az új Honda Civic WTCC-vel.

„Nagyon vártam már, hogy elkezdődjön az idei szezon” – idézte a Zengő Motorsport csütörtöki kommünikéje a korábbi privát világbajnokot. „Örülök, hogy volt lehetőségünk tesztelni még a futamok előtt Olaszországban. Ahogy már ezt korábban is mondtam, a marokkói versenypálya nem tartozik a kedvenceim közé. Bízom benne, hogy a pontszerző helyekért tudunk harcolni.”

Michelisz Norbert
Zengő Motorsport

Michelisz a valenciai kollektív tesztelésen a hvg.hu-nak nyilatkozva leszögezte: a reméltnél kevesebb tesztelés megköveteli, hogy az első néhány futam főként a versenykilométerek szaporításáról szóljon. Fontos az autókímélő versenyzés amiatt is, hogy a marokkói nyitányt követő hétvégén már a dél-franciaországi Paul Ricard pályán csatázik egymással a mezőny és egy esetleges zúzás akár megoldhatatlan logisztikai kihívás elé is állíthatja a csapatot.

„A fő célunk az lesz ezen a versenyhétvégén, hogy az autó hibátlanul teljesítse a versenytávot, hogy a lehető legtöbb információval gyarapodjunk a soron következő franciaországi versenyhétvége előtt” – idézte a Zengő-kommüniké Micheliszt.

Michelisz Norbert
Honda Racing WTCC

A Zengő Motorsport egyébként ötödik szezonjára készül a 2012-es év privát világbajnokával és ez lesz a második szezon, amikor a Honda versenyautóját használják. A csapat közleménye kitér rá, hogy a különítmény számára hozzáférhetőek lesznek a telemetriai adatok a Honda gyári csapatának két pilótájától, Gabriele Tarquinitől és Tiago Monteirótól, ez pedig „nagy segítség lehet a Zengő Motorsport és Michelisz számára is, amíg jobban megismerik az újabb technikát”.

Michelisz eddigi marokkói eredményei egyébként felemásak: az első évében a Seat volánja mögött az időmérőn bejutott a Q2-be és mindkét versenyen pontszerző helyen ért célba, 2012-ben viszont a BMW-vel nem jutott be az időmérő edzés második szakaszába, ám az első versenyen mégis sikerült a pontszerzők között végeznie. Tavaly az autó még a gyerekbetegségeit nyögte és „Monteiro berepülő féktárcsája sem javította Michelisz és a csapat esélyeit”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!