szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sebastien Loeb, a Citroen műfajt váltó klasszisa megszerezte első győzelmét a Túraautó Világbajnokságon (WTCC): a kilencszeres rali-világbajnoknak már a marokkói évadnyitó mozgalmas második futamán sikerült diadalmaskodnia. Michelisz Norbert gyaníthatóan jobban járt, hogy ezen a futamon nem lehetett ott a rajtrácson.

A viadalon - amelyen a szabályok szerint az időmérő edzés első tíz helyezettje fordított sorrendben sorakozhatott fel a rajtrácsra – Tom Coronel indult az élről a ROAL Motorsport Chevrolet Cruze-ával. Mellőle a helyi kedvenc, Mehdi Bennani startolt a Proteam privát Honda Civic WTCC-jével, míg Michelisz a 3. kockából vágott volna neki a távnak, ha az első futamon nem adta volna be a kulcsot a Civic WTCC szervópumpája.

Sebastien Loeb
FIA WTCC

Coronel és Bennani a rajt után összeütköztek: a Chevy-s holland jobban indult, mint a marokkói hondás, ennek ellenére balra húzódott, a falhoz kényszerítve riválisát, aki igyekezett szabadulni a szorításból, s közben koccolta a Cruze hátuljának bal oldali részét. A keménykedésnek – amelyben mindkét versenyző ludas volt - mészárszék lett a vége: Bennani megúszta, Coronel viszont keresztbe fordult a pályán és rommá törte a Cruze-t. Erre talán Michelisz is csúnyán ráfizetett volna, Yvan Muller pedig rá is fizetett: a négyszeres világbajnok címvédő belekeveredett a sűrűjébe és a sérült C-Elysée WTCC-vel kénytelen volt feladni a futamot.

A futamot egy időre félbeszakították, majd a biztonsági autós körözés után repülőrajttal vette újra kezdetét a száguldás. A Coronel kiesésével az élről induló Bennani simán jött el, mögötte a gyári Hondával Tiago Monteiro haladt Loeb előtt. A francia  a Citroen erő- és tempófölényét kihasználva pillanatok alatt elment Monteiro mellett és üldözőbe vette Bennanit, aki nem sokáig autózhatott előtte: a rajtnál történt incidens miatt – a marokkói drukkerek felháborodására – áthajtásos büntetéssel sújtották.

Sebastien Loeb
FIA WTCC

Loeb az élre állt, s a vezetést egyetlen pillanatra sem engedte ki a kezéből. Mögötte Monteiro haladt, akit a Chevy-s Hugo Valente és az első futamot nyerő argentin Citroen-sztár, José Maria Lopez követett. A dél-amerikai előbb Valentén verekedte át magát, majd néhány kanyarral később Monteirót is legyűrte, Loeböt azonban a folytatásban nem veszélyeztette, így a 2. helyen futott be. A harmadik pozícióban Valentét intették le, aki a 8. körben előzte meg MOnteirót, közvetlenül azelőtt, hogy a biztonsági autó másodszor is pályára hajtott: ezúttal amiatt, hogy Dusan Borkovic Chevy-je füstölögve adta meg magát a célegyenesben.

Mehdi Bennani
FIAWTCC

Bennani az újraindítást követően huszáros hajrába kezdett: a hondás marokkói több előzést is bemutatott, s már Monteiro mögött haladt, aki mellett komolyabb erőfeszítés nélkül tudott elmenni, ugyanis a gyári Civic WTCC két fordulóval a leintés előtt drasztikusan lelassult az első aero-elemek, valamint a padlólemez sérülése miatt. Úgy tűnt, hogy a helyi kedvenc elcsípi a 4. pozíciót, ám Tom Chilton – akit röviddel korábban gyűrt le - visszaelőzte. A bátran autózó Bennani az egyik egyenesben újfent visszaelőzte Chiltont, de kettejük között végül az utolsó kör célegyenes-menete döntött, Chilton javára: a britnek sikerült legyorsulnia az afrikait, akit mindössze 2 századdal vert meg.

Az 5. helyen záró Bennani mögött Mihail Kozlovszkij futott be, pontokat szállítva a Ladának. Az orosz ráadásul egyedül képviselte a különítményt: az első futamon pontot szerzpő James Thompson fékproblémák miatt, míg Rob Huff turbógondok miatt nem állt rajthoz a második összecsapáson. Igaz, a 2012-es vb-elsőt a futam utolsó szakaszában kiküldték a pályára, minden bizonnyal a versenykilométerek szaporítása érdekében.

Kozlovszkijt Gianni Morbidelli követte a Münnich Motorsport Cruze-ával, míg a pontszerzők zónája – a TC1-es mezőny megrostálódásának köszönhetően – TC2-es autókkal egészült ki. A tavalyi autókkal versenyzők közül az első futamhoz hasonlóan ezúttal is a BMW-s Franz Engsltler bizonyult a legjobbnak, maga mögé utasítva a Seattal versenyző fiatal tehetséget, John Filippit, valamint az Engstler-csapat olasz versenyzőjét, Pasquale di Sabatinót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!