szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb privát TC1-es Honda Civic versenygéppel gyarapodik 2015-ben a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnye, ugyanis a svéd Nika Racing bejelentette: jövőre csatlakozik a japán márka elit kategóriás ügyfélköréhez. Versenyzőjük a svéd túraautós nagyágyú, a vb-n a múltban is megfordult Rickard Rydell lesz.

Mint ismeretes, a Hondának a JAS Motorsport által működtetett gyári egylet két autóján, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro versenygépén túl két privát gépe szerepel a vb-mezőnyben. Ezek közül az egyiket honfitársunk, Michelisz Norbert vezeti a Zengő Motorsport színeiben, míg a másikat az idei évtől kezdve a Proteam színeiben hajtó marokkói Mehdi Bennani kapta meg.

Rickard Rydell és a Honda
Nika Racing

A friss bejelentés szerint 2015-ben a Nika Racing – amely tavaly teljes szezont futott a vb-n – is hadrendbe állíthat egy TC1-es Civicet. A svéd csapatnak már idén is lesz hondás kötődése, mivel a tervek szerint néhány futamon elindítják a japán Yukinori Taniguchit a TC2-es géposztályban az egyik tavalyi Hondával, az pedig egyelőre nem derült ki, hogy a Zengő Motorsportot vagy a Proteamet érinti-e Nicklas Karlsson együttesének jövő évi TC1-es programja.

„Azóta, hogy csatlakoztunk a WTCC-hez, a Honda terve mindig az volt, hogy autónkat elérhetővé tegyük privát csapatok számára is, mert úgy véljük, hogy ezáltal a bajnokság még érdekesebb lehet. Szükségtelen elmondanom, hogy örömmel üdvözlünk a Honda versenycsaládjában a magyar és az olasz/marokkói csapatok mellett egy olyan professzionális együttest, mint a Nika Racing” – közölte a bejelentés apropóján William de Braekeleer, a Honda európai motorsport menedzsere.

Nika Racing
Nika Racing

Nicklas Karlsson csapatvezető célzott arra, hogy a terv megvalósulását elősegítette az idén bevezetett TC1-es szabályrendszer, amely – mint fogalmazott – „megnyitotta az ajtót a még intenzívebb versenyzés felé”. Megerősítette a szakvezető azt is, hogy a projekt erős importőri támogatásra támaszkodhat: „A Honda svédországi képviselete nagyon erős partner és komoly ambícióink vannak” – mondta a szakvezető.

A 46 esztendős Rydell személyében a Nika Racing egy igazi nagyágyúval gazdagítja majd a WTCC mezőnyét. A svéd a ’90-es évek végén a legendás brit túraautó bajnokság (BTCC) élmenője volt, 1998-ban a Volvo színeiben meg is nyerte a bajnokságot, többször nyert futamot a WTCC-ben és a dicsőséglistáján szerepel egy Le Mans-i kategóriagyőzelem is: 2007-ben Darren Turner és David Brabham társaként tagja volt annak a triónak, amely megnyerte a GT1-es kategóriát egy Aston Martin DBR9-essel.

„Örülök, hogy a következő évtől egy teljes egészében svéd csapatot képviselhetek majd a WTCC-ben” – nyilatkozta Rydell. „A svéd Honda-versenyistálló roppant ígéretes, jómagam pedig teljes eltökéltséggel vágok bele. A WTCC-ben óriási a versengés, az új TC1-es szabályrendszer pedig komoly műszaki kihívást jelent. Már várom, hogy az év későbbi részében elkezdjük a teszteléseket.”

Rydell a WTCC-ben korábban Seat Toledo Cuprával és Leonnal, valamint Chevrolet Lacettivel és Cruze-zal is versenyzett. Érdekesség, hogy a svéd klasszis a Cruze-t leszámítva – amellyel két ízben indult – az összes típussal tudott versenyt nyerni a vb-n, ami jól szemlélteti a kvalitásait.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!