szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kesereg Tom Coronel, a WTCC mezőnyének veterán tagja: mást nem is nagyon tehet a ROAL Motorsport holland versenyzője, aki messze a legrosszabbul jött ki a marokkói évadnyitó hétvégéből, ugyanis Chevrolet Cruze ripityára tört, így kénytelen kihagyni a mostani hétvégén zajló franciaországi összecsapást.

Mint ismeretes, Coronel pole pozícióból kezdhette meg a múlt hétvégi, marrakeshi évadnyitó második futamát, de emlékezetes rajtbalhét hozott össze a hondás Mehdi Bennanival és azonnal kiesett. Már akkor és ott tudni lehetett, hogy a Cruze-versenygépet az idő rövidsége miatt lehetetlen helyrehozni a Paul Ricard pályán ezen a hétvégén zajló újabb fordulóra: így is történt, így a németalföldi túraautós jobb híján az orrát lógatva jár-kel a paddockban és televíziós szakkommentátorként segíti a közvetítést.

Tom Coronel
Tom Coronel

„Hihetetlen” – idézte az Autosport című brit szaklap Coronelt, aki már a nagy összetűzés után rendezte az ügyet Bennanival. „Megérkeztem ide és összeszűkült a gyomrom, amikor megláttam a kocsit. Ez így nem helyes. Elképesztő publicitást kaptunk a baleset után, de ez nem az, amit egy sportember szeretne. Nagyon jó esély volt a jó szereplésre, de sajnos így végződött, ami fájó.”

Coronel utalt arra, hogy a ROAL Motorsportnak és a Cruze-t fejlesztő brit RML műhelynek így is szaporáznia kell a kocsi javítását, ha el akarnak készülni a következő fordulóra, a május első hétvégéjén esedékes hungaroringi összecsapásra. A versenyző figyelmeztet: ha elkészülnek, akkor is valószínűsíthető, hogy a kocsija nem lesz tökéletesen versenyképes állapotban.

Tom Coronel
FIA WTCC

„Az autót ma szállítják vissza az RML főhadiszállására, ahol három napjuk lesz a javításra. Ez kevés, nagyon kevés, de mindenki tudja, hogy erősek vagyunk. Mindenki tudja, hogy képesek vagyunk rá. Budapestre biztosan nem leszünk száz százalékosak, valószínűleg lesznek kisebb problémáink. Nagy kár, sok versenykilométert vesztegetünk el. Lassan kell majd felzárkóznom, mert a túl nagy léptékű haladás csak még több problémát okozhat” – fogalmazott a holland.

Coronel az utóbbi három évben BMW-vel versenyzett a WTCC-ben, az idei évre viszont az új TC1-es szabályrendszer bevezetése miatt meglehetősen beszűkült a szóba jöhető versenygépek köre. A németalföldi saját bevallása szerint elégedett azzal, hogy egy Cruze-ban ülhet, amely autó – bár egy gyári támogatás nélkül dolgozó műhely portékája – a marokkói nyitány alapján a Citroenekkel nem, ám a Hondákkal partiban van.

„Tudtuk, hogy ez a legjobb a rendelkezésre álló lehetőségek közül, azért választottuk ki. Most legalább jobb helyzetben vagyok, mint tavaly ilyenkor a BMW-vel. Őszintén szólva ezt a kocsit bárki el tudná vezetni, mert egy nagyon jól kidolgozott, könnyen kezelhető autó. Szerintem ezzel az újoncok is képesek könnyen pontot szerezni. Az RML hihetetlenül jó ügyfélautót készített” – dicsérte a Cruze-t a pilóta, aki eddig négyszer nyert futamot a WTCC-ben és legutóbb tavaly a Slovakiaringen állhatott a dobogón legfelső fokán.

A franciaországi forduló nyitónapján bonyolított félórás tesztelésen két Citroen zárt az élen José Maria Lopez és Sebastien Loeb révén, míg a 3. pozícióban a Zengő Motorsport magyar kiválósága, Michelisz Norbert végzett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!