szerző:
hvg.hu

A franciák legszebb álmai váltak valóra a Túraautó Világbajnokság (WTCC) idei második, a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán zajló fordulójának időmérő edzésén. A Citroen kisajátította az első három rajthelyet, ráadásul Sebastien Loeb kaparintotta meg a pole pozíciót. Michelisz Norbert a 6. pozícióból várhatja a rajtot.

Kilenc ralis vb-címének köszönhetően Loeb már eddig is nemzeti hősnek számított hazájában, az újabb sikerrel pedig tovább építette kultuszát. Az idei évre műfajt váltó klasszis múlt hétvégén, Marrakeshben, a versenynap második futamán aratott győzelemmel már bizonyította, hogy ebben a szériában is nagyágyú lesz, most pedig az első rajtelsőséget is begyűjtötte, amit jócskán felértékel, hogy jóval rutinosabb márkatársaival elképesztően szoros eredményeket produkáltak.

Sebastien Loeb
©

„Úgy tűnik, hogy tényleg sikerül jól indítanom a szezont” – nyilatkozta az időmérő után egy huncut mosollyal az arcán Loeb. „A kocsi fantasztikus, a csapat, a mérnökök kiváló munkát végeztek, így megtaláltuk a megfelelő beállításokat a mai napra. Nagyon jónak érzem az autót, megvan az első pole pozícióm a WTCC-ben és bízom benne, hogy holnap sikerül megtartanom az elsőséget.”

Bár a Citroen kvázi eldobta a szombati nap második szabadedzését, amikor idén először fordult elő, hogy egyik autójuk sem volt ott a legjobb négy között, a korábban mutatott forma, valamint a felkészülési időszakban, a Paul Ricard aszfaltcsíkján felhalmozott tapasztalat alapján aligha lehetett kétséges, hogy megőrzik a fölény tetemesebb részét. Így is történt, a Q1-ben a négyszeres világbajnok címvédő, Yvan Muller repítette az élre a C-Elysée-t, egy tizedet verve Loebre, hármat pedig José Maria Lopezre, a Q2-ben pedig még szorosabb eredményeket produkáltak: Muller ekkor is az élen zárt, ám az előny Loebbel szemben 7 századra csökkent, Lopez pedig mindössze 1 századdal kapott ki a korábbi ralistól.

Az egykörös formátumban bonyolított zárófelvonásban aztán Loebnek jött ki jobban a lépés: 1:29,527-es kört autózott, amivel Lopezre 9 századot vert, Muller pedig – akárcsak Marrakeshben – a legfontosabb pillanatban rontott és több mint 3 tizedes hátránnyal a 3. rajtkockával kellett beérnie. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy Loeb szenzációs szezonkezdése komoly lélektani próbára teszi a honfitársat.

Sebastien Loeb
©

A Citroen-trió mellett egy Chevrolet Cruze és egy Honda Civic jutott a Q3-ba. A japán márkát a gyári csapat veterán klasszisa, Gabriele Tarquini képviselte, aki a marrakeshi szabadedzés-baleset után erőltetett menetben összekalapált kocsival Loebtől 1,2 másodpercet kapott, így a 4. helyen zárt. A Cruze-zal Hugo Valente jutott a zárófázisba: miután a délelőtti második szabadedzésen a legjobb eredményt produkálta, a kvalifikáció első két etapjában is ott volt - a Q1-et a 3., a Q2-t a 4. helyen fejezte be - a közvetlen élmezőnyben, végül pedig 1,6 másodperces hátránnyal zárt az 5. pozícióban.

Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport hondás versenyzője nem jutott be a kvalifikáció utolsó felvonásába. A Q2-ben a Citroenekhez hasonlóan egyetlen mért kört futott, ám a döntést nem a stratégiával, hanem műszaki gondokkal indokolta a magyar együttes. Mért fordulója után Michelisz a továbbjutást érő 5. helyen állt, ám a riválisok közül többen is megpróbálkoztak egy újabb körrel a szakasz végén. Ha többen elé kerültek volna, a második, fordított rajtrácsos futamra megszerezhette volna a pole pozíciót, de csak Tarquini férkőzött be elé, így az egyetlen századdal gyorsabb gyári veterán továbbmasírozott a Q3-ba, míg Norbi a rajtrács 6. helyéről várhatja a startot.

Michelisz Norbert
©

Michelisz mögött három Chevrolet Cruze, Tom Chilton, Dusan Borkovic és Gianni Morbidelli végzett, míg a legjobb tíz Tiago Monteiro gyári Honda Civicjével egészült ki: ennek köszönhetően a portugál versenyzőé lesz a rajtelsőség a fordított rajtrácsos vasárnapi második futamon.

Katasztrofálisan szerepelt az időmérőn a mezőny harmadik gyári csapata, a Lada Sport: James Thompson és Mihail Kozlovszkij Granta Sportja a felfüggesztés meghibásodása miatt kapitulált a Q1-ben, így Rob Huffra, a 2012-es vb-elsőre várt a feladat, hogy villantson. A brit meg is tett minden tőle telhetőt, ám ez kevés volt az üdvösséghez, így neki sem sikerült bejutnia a második fázisba.

A franciaországi hétvégére három nevezés érkezett a tavalyi autók számára kiírt TC2-es géposztály mezőnyébe. Közülük a szemtelenül fiatal, mindössze 19 éves John Filippi bizonyult a legjobbnak: a francia tehetség a Campos Racing Seat Leonjával kalapálta el az Engstler csapat két BMW-s versenyzőjét, a veterán Franz Engstlert és Pasquale di Sabatinót. A három versenyző a rajtrács végéről készülődhet a vasárnapi első futam rajtjára.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A műgyűjtés királynőjének örököse is beleszeretett Moholy-Nagy sokoldalúságába

A műgyűjtés királynőjének örököse is beleszeretett Moholy-Nagy sokoldalúságába

Nő az infláció, Matolcsyék máris máshogy mérnék. De igazuk van?

Nő az infláció, Matolcsyék máris máshogy mérnék. De igazuk van?

A debreceni sztori: Mérési hiba vagy Nobel-díjra érdemes áttörés a fizikában?

A debreceni sztori: Mérési hiba vagy Nobel-díjra érdemes áttörés a fizikában?

Schilling Árpád: „Eddig is a kultúra volt veszélyben, csak te elfelejtetted ezt szóvá tenni”

Schilling Árpád: „Eddig is a kultúra volt veszélyben, csak te elfelejtetted ezt szóvá tenni”

Népszavazást kezdeményez a Jobbik: börtönbe csuknák az állatkínzókat

Népszavazást kezdeményez a Jobbik: börtönbe csuknák az állatkínzókat

Ezért akarják a légitársaságok, hogy az utasok egy része vonattal menjen

Ezért akarják a légitársaságok, hogy az utasok egy része vonattal menjen