szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A franciák legszebb álmai váltak valóra a Túraautó Világbajnokság (WTCC) idei második, a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán zajló fordulójának időmérő edzésén. A Citroen kisajátította az első három rajthelyet, ráadásul Sebastien Loeb kaparintotta meg a pole pozíciót. Michelisz Norbert a 6. pozícióból várhatja a rajtot.

Kilenc ralis vb-címének köszönhetően Loeb már eddig is nemzeti hősnek számított hazájában, az újabb sikerrel pedig tovább építette kultuszát. Az idei évre műfajt váltó klasszis múlt hétvégén, Marrakeshben, a versenynap második futamán aratott győzelemmel már bizonyította, hogy ebben a szériában is nagyágyú lesz, most pedig az első rajtelsőséget is begyűjtötte, amit jócskán felértékel, hogy jóval rutinosabb márkatársaival elképesztően szoros eredményeket produkáltak.

Sebastien Loeb
FIA WTCC

„Úgy tűnik, hogy tényleg sikerül jól indítanom a szezont” – nyilatkozta az időmérő után egy huncut mosollyal az arcán Loeb. „A kocsi fantasztikus, a csapat, a mérnökök kiváló munkát végeztek, így megtaláltuk a megfelelő beállításokat a mai napra. Nagyon jónak érzem az autót, megvan az első pole pozícióm a WTCC-ben és bízom benne, hogy holnap sikerül megtartanom az elsőséget.”

Bár a Citroen kvázi eldobta a szombati nap második szabadedzését, amikor idén először fordult elő, hogy egyik autójuk sem volt ott a legjobb négy között, a korábban mutatott forma, valamint a felkészülési időszakban, a Paul Ricard aszfaltcsíkján felhalmozott tapasztalat alapján aligha lehetett kétséges, hogy megőrzik a fölény tetemesebb részét. Így is történt, a Q1-ben a négyszeres világbajnok címvédő, Yvan Muller repítette az élre a C-Elysée-t, egy tizedet verve Loebre, hármat pedig José Maria Lopezre, a Q2-ben pedig még szorosabb eredményeket produkáltak: Muller ekkor is az élen zárt, ám az előny Loebbel szemben 7 századra csökkent, Lopez pedig mindössze 1 századdal kapott ki a korábbi ralistól.

Az egykörös formátumban bonyolított zárófelvonásban aztán Loebnek jött ki jobban a lépés: 1:29,527-es kört autózott, amivel Lopezre 9 századot vert, Muller pedig – akárcsak Marrakeshben – a legfontosabb pillanatban rontott és több mint 3 tizedes hátránnyal a 3. rajtkockával kellett beérnie. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy Loeb szenzációs szezonkezdése komoly lélektani próbára teszi a honfitársat.

Sebastien Loeb
FIA WTCC

A Citroen-trió mellett egy Chevrolet Cruze és egy Honda Civic jutott a Q3-ba. A japán márkát a gyári csapat veterán klasszisa, Gabriele Tarquini képviselte, aki a marrakeshi szabadedzés-baleset után erőltetett menetben összekalapált kocsival Loebtől 1,2 másodpercet kapott, így a 4. helyen zárt. A Cruze-zal Hugo Valente jutott a zárófázisba: miután a délelőtti második szabadedzésen a legjobb eredményt produkálta, a kvalifikáció első két etapjában is ott volt - a Q1-et a 3., a Q2-t a 4. helyen fejezte be - a közvetlen élmezőnyben, végül pedig 1,6 másodperces hátránnyal zárt az 5. pozícióban.

Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport hondás versenyzője nem jutott be a kvalifikáció utolsó felvonásába. A Q2-ben a Citroenekhez hasonlóan egyetlen mért kört futott, ám a döntést nem a stratégiával, hanem műszaki gondokkal indokolta a magyar együttes. Mért fordulója után Michelisz a továbbjutást érő 5. helyen állt, ám a riválisok közül többen is megpróbálkoztak egy újabb körrel a szakasz végén. Ha többen elé kerültek volna, a második, fordított rajtrácsos futamra megszerezhette volna a pole pozíciót, de csak Tarquini férkőzött be elé, így az egyetlen századdal gyorsabb gyári veterán továbbmasírozott a Q3-ba, míg Norbi a rajtrács 6. helyéről várhatja a startot.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

Michelisz mögött három Chevrolet Cruze, Tom Chilton, Dusan Borkovic és Gianni Morbidelli végzett, míg a legjobb tíz Tiago Monteiro gyári Honda Civicjével egészült ki: ennek köszönhetően a portugál versenyzőé lesz a rajtelsőség a fordított rajtrácsos vasárnapi második futamon.

Katasztrofálisan szerepelt az időmérőn a mezőny harmadik gyári csapata, a Lada Sport: James Thompson és Mihail Kozlovszkij Granta Sportja a felfüggesztés meghibásodása miatt kapitulált a Q1-ben, így Rob Huffra, a 2012-es vb-elsőre várt a feladat, hogy villantson. A brit meg is tett minden tőle telhetőt, ám ez kevés volt az üdvösséghez, így neki sem sikerült bejutnia a második fázisba.

A franciaországi hétvégére három nevezés érkezett a tavalyi autók számára kiírt TC2-es géposztály mezőnyébe. Közülük a szemtelenül fiatal, mindössze 19 éves John Filippi bizonyult a legjobbnak: a francia tehetség a Campos Racing Seat Leonjával kalapálta el az Engstler csapat két BMW-s versenyzőjét, a veterán Franz Engstlert és Pasquale di Sabatinót. A három versenyző a rajtrács végéről készülődhet a vasárnapi első futam rajtjára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!