szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkapták a remélt esős pályát a hondások és a többiek, a Túraautó Világbajnokság (WTCC) franciaországi fordulójának első összecsapása azonban így is Citroen-erődemonstrációba fulladt: Yvan Muller győzött, Seb Loeb az utolsóelőtti rajthelyről a 2. pozícióba kapaszkodott fel. Gabriele Tarquini 3. helye révén a Honda az idei első dobogós helyezéssel szépített, míg Michelisz az ígéretes kezdés után a 7. pozícióban végzett.

Aggasztó képet festett a Túraautó Világbajnokság (WTCC) idei szezonjának hátralevő részére vonatkozóan a franciaországi forduló első futama, amelyen bebizonyosodott: a Citroen olyan hatalmas fölényben van mindenkivel szemben, hogy tulajdonképpen bármit megengedhetnek magunknak. A pole pozíciót Sebastien Loeb és José Maria Lopez kizárásával megöröklő Yvan Muller elszúrta a rajtot, így visszaesett Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert Hondája mögé, C-Elysée-je azonban pillanatokon belül életre kelt, a négyszeres világbajnok címvédő a 2. kör végére átgázolt a Hondákon és a futam zömében zavartalanul autózva sima győzelmet aratott.

Yvan Muller
FIA WTCC

Muller szereplése ráadásul nem is a jéghegy csúcsa volt: ezt Seb Loeb mondhatja magáénak, aki az utolsóelőtti rajtkockából startolva különösebb nehézségek nélkül küzdötte fel magát a 2. helyre. A kilencszeres ralivilágbajnokból lett pályaversenyző remek rajt után, már az első kör végén a pontszerző zónában hajtott és a C-Elysée erőfölényét kihasználva folyamatosan lavírozott előre: 2 fordulóval a 16 körös verseny leintése előtt Tarquinit is utolérte, aki megpróbálta, amit csak megpróbálhatott, de nem tudta feltartóztatni a szélvészgyors franciát. Lopeznek a viadal hajrájában már nem volt esélye utolérni a veterán olaszt, aki így a 3. helyen végzett. Ez a korábbi világbajnoknak és a Hondának is nyújt némi vigaszt, ugyanis ez volt a japán márka első dobogós helyezése az idei szezonban.

Michelisznek mozgalmas versenye volt: a 4. rajtkockából kiválóan indult és Tarquini mögött, a 2. helyen hajtott, Muller azonban az első kör végén megelőzte a látványosan lassabb Civicet, amelynek abroncsai a futam előrehaladtával egyre jobban elkoptak, így a magyar pilóta folyamatosan csúszott vissza. Loeböt különösebb ellenállás nélkül engedte el, másokkal viszont nagyobb meccset vívott a Zengő Motorsport versenyzője: például Lopezzel, aki a 11. körben egy koccanást sem nélkülöző – ezt vizsgálja is a versenybíróság – manőverrel ment el Norbi mellett, akire felzárkózott a Lada menője, Rob Huff és a Chevrolet Cruze-os Hugo Valente is.

Loeb és Muller
FIA WTCC

Az esős pályán meghökkentően versenyképes Lada Grantával Huff – aki már a rajtnál felkapaszkodott az 5. helyre – az utolsóelőtti körben ment el Michelisz mellett, akit végül Valente is megelőzött: a mezőny legjobb Chevy-pilótája mögött befutva a magyar versenyző a 7. pozícióban zárta a viadalt. Michelisz mögött a Honda gyári csapatának versenyzője, Tiago Monteiro futott be, akit Tom Chilton követett egy Chevy-vel, az utolsó pontot pedig a Lada-alakulat nagy örömére James Thompson kaparintotta meg.

A tavalyi autók kategóriájában, a TC2- ben Franz Engstler bizonyult a legjobbnak BMW-jével: a géposztály másik két versenyzőjét, az Engstler-BMW-vel induló Pasquale di Sabatinó, valamint a Seat Leonnal versenyző John Filippi körhátrányban fejezte be az összecsapást.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!