Pályán a Forma-1 jövő évi biztonsági autója - kémvideó
Megérkezett az első kémvideó a sirályszárnyú Mercedes SLS AMG készülő utódáról, az AMG GT-ről, amelyet néhány napja a Nürburgringen élesít a csillagos márka. Az álcafestés továbbra is megvan, de most először már hallani lehet az új erőforrás hangját is.
hvg.hu
Nem csoda, hogy a Mercedes javában hegyezi új büszkeségét: a Porsche 911 riválisának szánt, a jövő évtől megvásárolható modellről a tervek szerint idén nyáron, a Forma-1-es Német Nagydíjon hull le a lepel.
A kémvideónak köszönhetően most először hallhatjuk a kocsi hangját: míg az SLS AMG-t 6,2 literes, V8-as szívómotor hajtja, addig az AMG GT-ben egy új fejlesztésű 4 literes, duplaturbós V8-as dolgozik. Beugrószinten a hajtómű 480 lóerőt teljesít, míg a csúcsváltozat előreláthatólag 600 lóerős lesz és a csillagosok minden típusban hétfokozatú, duplakuplungos Speedshift-váltót építenek.
Bár az álcafestés még mindig takar, tűzközeli bennfentesek azt ígérik, hogy az SLS AMG-n alkalmazott sirályszárnyas ajtómegoldás eltűnése ellenére az AMG GT lesz minden idők legszebb Mercedese. A kocsi könnyebb is lesz a nagy elődhöz képest, a sok alumíniumnak köszönhetően a súly állítólag 130-140 kilogrammal lehet kevesebb.
Mivel az SLS AMG-t évek óta a Forma-1-es világbajnokság biztonsági autójaként szerepelteti a Mercedes, talán nem alaptalan arra számítani, hogy 2015-ben már egy AMG GT-t láthatunk majd a királykategória futamain. Gyaníthatóan ez is szerepet játszhat abban, hogy a stuttgarti márka épp az idei Német Nagydíjra tervezi a kocsi prezentációját…
A nyári bőrápolás nem merül ki annyiban, hogy leveszünk egy fényvédőt a polcról. Mit kell tenni, ha minden önmérséklet ellenére leégünk? Mihez kezdjen, akinek problémás a bőre, és milyen termékeket érdemes magunkkal vinni a nyaralásra? Mit együnk, hogy szebbek legyünk? Szakértőkkel beszélgettünk hiedelmekről, jó és rossz praktikákról.