szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jövő hétvégén esedékes hungaroringi futamtól életbe lépnek a büntetősúlyok a WTCC-ben, amelyből a legnagyobb adag minden kétséget kizáróan a domináns formában debütáló, az első két fordulóban a mezőnyt az őrületbe kergető Citroenek kapják. Bár a riválisok reménykednek, a francia márkának így is bőven van oka az optimizmusra a mogyoródi forduló előtt.

Mint ismeretes, a legutóbbi, franciaországi fordulóban, a Paul Ricard versenypályán a Citroenek „utolsó pár, előre fuss” játékot játszottak a többiekkel: az első futamon az utolsóelőtti rajthelyről a 2. pozícióba felkapaszkodó Sebastien Loeb, valamint a második versenyen az utolsó helyről diadalmaskodó José Maria Lopez újfent demonstrálták, hogy milyen óriási potenciál rejlik a C-Elysée típusjelű versenygépekben. Francois Riberio, a világbajnokság promótere a minap azt jósolta, hogy a maximális 60 kilogramm pluszsúly körülbelül 0,6 másodperces időveszteséget jelent majd a Hungaroringen, ami jelentős ugyan, de négyszeres világbajnok címvédő Yvan Mullert is kötelékében tudó franciáknál simán beleférhet ennyi.

José Maria Lopez
FIA WTCC

Persze a Hondával, a Ladával és a Chevy Cruze-okkal harcoló együttes semmit nem kíván a véletlenre bízni: Muller egyik Twitter-posztjából kiderül, hogy a Paul Ricard után egyenesen Valencia felé vették az irányt, ahol ezen a héten egy háromnapos gyakorlás keretein belül készültek a magyarországi megmérettetésre. Aggódnivalójuk vélhetően a teszt nélkül sem lenne, de az előre betervezett tréning révén bőséges lehetőség kínálkozik arra, hogy a büntetősúlyhoz optimalizálják a C-Elysée-t. Vannak, akik szerint a pályaismeret az ellenfelek javára billentheti a mérleget, de ez a teória sem helytálló: tavaly nyáron a Citroen szigorúan zárt kapuk mögött a mogyoródi katlanban is több napon át gyakorlatozott, s bár akkor Loeb még egy olyan autóval körözött, amelyet sebtében fabrikáltak a WRC-s versenyautóból, biztosan nem vakon kell nekilátniuk a megfelelő beállítások feltérképezésének.

„Egy keveset már mentem ezen a pályán, egyszer néhány éve egy F3000-es géppel, tavaly nyáron pedig a C-Elysée WTCC-vel” – idézte a Citroen beharangozó kommünikéje Loeböt. „Gyakorlatilag az volt az autó fejlesztési munkálatainak kezdete. Elég szűk pálya, sok technikás kanyarral, tetszik is nekem, de nem tudom, mennyi lehetőségem lesz előzni. Nagyon várom már ezt a versenyt, mert sokat hallottam arról, hogy milyen hihetetlen hangulatot varázsol a pályára a közönség.”

Sebastien Loeb
FIA WTCC

Noha az utóbbi éveket az argentin túraautó bajnokságban töltötte, van tapasztalata a Hungaroringről José Maria Lopeznek is: „Utoljára 2006-ban jártam Budapesten, GP2-es versenyen. Nagyon kanyargós pálya, a gumik borzasztóan fognak szenvedni, erre az egész hétvége során nagyon kell figyelni, ez lesz mindennek a kulcsa, főleg ha meleg lesz” – fogalmazott a dél-amerikai, aki megjegyezte: „Argentína mellett a Hungaroringre látogat ki a legtöbb néző, ez nagyon feldobja az embert.”

Míg Loeb és Lopez „úgy ahogy” ismerik a mogyoródi aszfaltcsíkot, addig Mullert nem túlzás a magyar pálya túraautós királyának titulálni. A francia ász az előző három, nálunk bonyolított forduló hat futamából hármat nyert meg: tapasztalata, rutinja minden bizonnyal jótékony hatással lesz a Citroen-kontingensre.

Yvan Muller
FIA WTCC

Yves Matton, a Citroen sportigazgatója az évad első két fordulója alapján már egy gyors mérleget is vont: egyáltalán nem meglepő módon a szakember elégedettségének adott hangot.

„Egy tripla és három dupla győzelemmel eddig a várakozásainkon felül szerepeltünk, és a csapat, úgy tűnik, gyorsan megszokta az új szakágat, a szokatlan időjárási fordulatokhoz és a verseny során előforduló váratlan helyzetekhez is jól tudunk alkalmazkodni. A másik pozitív élmény a pilótáink összetartása. Egyikük sem akarja lenyomni a másikat, nagyon jó a csapatszellem, a kohézió. Most már az előttünk álló versenyekre koncentrálunk, hiszen most olyan pályák jönnek, amelyeket nem ismerünk annyira, mint versenytársaink, akik ráadásul általában véve is nagyon gyorsan fejlődnek” – értékelt Matton.

A hungaroringi forduló előtt a bajnoki ponttáblázat élén a három Citroen tanyázik: Lopez 85 egységgel áll az élen, az argentint a 73 pontos Loeb és a 65 pontot jegyző Muller követi. A Honda legjobbja a gyári csapat veteránja, Gabriele Tarquini: az olasz 31 ponttal – holtversenyben a Chevrolet-s tehetséggel, Hugo Valentével – a 4. helyen állomásozik. Michelisz Norbi 14 pontot szerzett eddig, ami a 10. helyre elegendő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!