szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Honda-kontingens kezdte a legjobban a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi hétvégéjét: a pénteki félórás teszten a gyári csapat pilótája, Gabriele Tarquini bizonyult a leggyorsabbnak, maga mögé utasítva a privát Civic WTCC-t hajtó Mehdi Bennanit, valamint saját csapattársát, Tiago Monteirót. Michelisz Norbit a legjobb Chevy-s, Tom Chilton utasította az ötödik helyre.

Tarquini 1:50,995-s körrel zárt az eredménylista élén, ám a mezőny rangidőse kevesebb mint 7 századdal bizonyult gyorsabbnak a Hungaroringen tavaly is villantó, a második futamon egy 2. helyet behúzó Bennaninál.  Monteiro lemaradása 0,281, míg Micheliszé 0,438 másodperc volt a leggyorsabb Civichez képest.

Gabriele Tarquini
FIA WTCC

Minden kétséget kizáróan biztató az idény első két futamán a vártnál gyengébben muzsikáló Hondák szereplése, régi igazság azonban, hogy a hétvége első menetéből túlzott következtetést hiba lenne levonni. Az első gyakorláson szokás szerint poros a pálya, ráadásul a csapatok kísérleteznek a beállításokkal is: Michelisz - akit már ma is sok rajongó biztatott a helyszínen – például utalt rá, hogy első próbálkozásra kissé úgy érezte, mintha nem is a saját kocsiját vezette volna.

A legelégedettebb kétségkívül Bennani volt: „Imádok itt lenni, kellemes az idő, kedvesek az emberek, teljesen otthon érzem magam” – mondta a hvg.hu-nak a marokkói. „Úgy érzem, hogy az autó jó, szerintem van okunk arra, hogy bizakodóak legyünk.”

Egyelőre nehéz megítélni, hogy mennyire altattak az előző két futamon elsöprő fölénnyel domináló Citroenek a Mogyoródon első ízben megkapott 60 kilogrammnyi pluszsúllyal. Noha a vb-éllovas José Maria Lopez eleinte az eredménylista élén tanyázott, végül a 6. helyen kötött ki, igaz, mindössze2 századdal volt lassabb Michelisznél. Francia csapattársait, Yvan Mullert és Sebastian Loeböt a Chevy-s francia, Hugo Valente a 8-9. helyekre szorította vissza.

A mezőny harmadik gyári csapatánál, a Ladánál a korábbi hungaroringi futamgyőztes, Rob Huff vitte a prímet, aki Loeb mögött zárt. Noha sokáig úgy tűnt, hogy Tom Coronel Chevrolet Cruze-a csak a szombati időmérő edzésre készült el, a ROAL Motorsport szerelőinek sikerült időben végezni a marrakeshi második futam rajtjánál lezúzott autóval, így a holland is pályára hajthatott: 9 kört meg, s mivel elsősorban a kocsi bejáratására összpontosított, legjobb eredménye a 13. helyre volt.

„Az autó bejáratására összpontosítottam, eszembe sem jutott, hogy a köridőt hajszoljam. Néhány napja még nem voltam biztos benne, hogy részt vehetek ezen a versenyen, de a csapat szerencsére remek munkát végzett és az autóm időben elkészült” – mondta a németalföldi.

A hvg.hu kérdésre, hogy szerinte milyen hatással lesz a Citroenek teljesítményére a 60 kilogrammnyi büntetősúly, a holland kapásból rávágta: „Még 100 kilogramm kellene ahhoz, hogy megérezzék!”

A TC2-es mezőnyben szokás szerint a BMW-s veterán, Franz Engstler bizonyult a legjobbnak, csapattársa, Pasquale di Sabatino, valamint a tavalyi Hondával versenyző Taniguchi előtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!