szerző:
Mészáros Sándor

Bár a rajongók és a versenyzőtársak zöme is csak legyint arra, hogy a Citroeneknek a maximális 60 kilogrammnyi büntetősúllyal kell versenyezniük a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi fordulójában, mondván a C-Elysée-k fölénye simán elbírja ezt a hátrányt, Yvan Muller a hvg.hu-nak leszögezte: arra számít, hogy ezúttal sokkal komolyabb csatát kell vívniuk Hondákkal.

„Még 100 kilogramm kellene ahhoz, hogy megérezzék!” Tom Coronel, a WTCC-mezőny Chevrolet Cruze-zal versenyző holland menője a hvg.hu érdeklődésére ezekkel a kíméletlen szavakkal intézte el azt a teóriát, amely szerint a Hungaroringen életbe lépő büntetősúly-rendszernek köszönhetően az ellenfeleknek több esélye kínálkozhat az első két fordulót elsöprő fölénnyel uraló, Mogyoródon viszont emiatt a maximális, 60 kilogrammnyi pluszsúlyt cipelő Citroenek ellen.

Yvan Muller
©

Bár a pénteki tesztnapot Gabriele Tarquini vezérletével a Hondák uralták, a legjobb Citroen pedig az olasz veterántól 0,458 másodperccel elmaradva a 6. helyre feliratkozó vb-listavezető José Maria Lopez volt, sokan egyetértenek Coronellel és azt gyanítják, hogy a Citroenek csak altattak. A francia márka kötelékét erősítő Yvan Muller más véleményen van és a budapesti Novotel Hotelban tartott péntek esti Citroen-sajtóvacsorán a hvg.hu-nak hangsúlyozta: arra számítanak, hogy a pluszsúllyal is az élmezőnyben maradnak, de jóval szorosabb lehet a csata a mogyoródi aszfaltcsíkon, mint Marrakesh-ben vagy a Paul Ricard versenypályán volt.

„Az első benyomásom az, hogy a verseny nehéz lesz. A 60 kilogrammos büntetősúly a jelek szerint komoly hátrány lehet, így ezúttal jóval nehezebb lesz nyerni. A teszten elért időeredmények alapján a Honda nagyon erős lesz. Hiszünk benne, hogy így is meg tudjuk szerezni a pole pozíciót, jó kérdés azonban, hogy milyen mértékű lesz az előnyünk? Sok múlik az időjáráson is. Az előrejelzések szerint eshet, ami szerintem számunkra kedvező lehet” – mondta a négyszeres világbajnoki címvédő, aki az eddig hallott becsléseknél jóval durvábbra taksálja a pluszsúlyból származó köridő-hátrányt: míg a Hondát irányító Alessandro Mariani, valamint a WTCC-promóter Francois Ribeiro szerint körönként 0,6 másodpercnyi lehet a büntetősúlyból származó időveszteséget, addig a francia nagyágyú szerint ez akár 0,8-1 másodpercnyire is rúghat.

A korábbi években aratott három győzelmével a Hungaroring túraautós királyának számító Muller saját bevallása szerint messzemenőkig elégedett azzal, ahogyan a debütáns márka gyári csapatának idénye alakul. Idén eddig még senki nem szerzett pole pozíciót és győzelmet a Citroeneken kívül, ami jól szemlélteti a domináns formát, ám Muller figyelmeztet: csapattársaival, Lopezzel, valamint a korábbi kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loebbel együtt az ígéretes helyzet ellenére sem engedhetnek ki.

Muller eddig minden évben nyert a Hungaroringen
©

„A légkör csodálatos, a csapat remek, a Citroen a jelek szerint nagyon gyorsan tanulja a túraautózást és ezt alátámasztják az autóversenyzést. A jelek biztatóak, de bőven van tennivalónk és ébernek kell lennünk. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy hibázzunk. Jómagam a Seatnál és a Chevynél is megtapasztalhattam azt, hogy milyen érzés egy domináns csapat tagjának lenni. Nyomás természetesen ilyenkor is van az emberen, mert meg kell próbálnunk tartani ezt a színvonalat és nagy figyelmet kell fordítanunk egymásra, hogy ne törjük össze egymást a futamokon” – magyarázta Muller.

Az ötödik WTCC-s vb-címére hajtó Muller két forduló után csak a 3. az egyéni tabellán, hátránya az élen álló Lopezhez képest 20 pont, míg Loeből 8 egységgel van elmaradva. A francia sofőr szerint túl sokat veszített azzal, hogy a marrakeshi második futamon Coronel és Mehdi Bennani nagy ütközéssel végződött harcába belekeveredett.

„Úgy érzem, hogy elsősorban a balszerencsének köszönhetem azt, hogy jelenleg itt állok. Marrakeshben nekem kellett volna nyernem a második futamot, de az előttem indulók lezúzták egymást és sajnos ennek köszönhetően összetört az én autóm is. A szerencse viszont forgandó és nagyon bízom benne, hogy a szezon későbbi részében visszakapom majd, amit ott elvesztettem” – fogalmazott Muller.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
110 millió forintos magyar Rolls-Royce divatterepjárót fotóztak Korcula szigetén

110 millió forintos magyar Rolls-Royce divatterepjárót fotóztak Korcula szigetén

A kínaiak kitaláltak egy megoldást arra, hogy ne legyenek tele a városok szertehagyott elektromos rollerekkel

A kínaiak kitaláltak egy megoldást arra, hogy ne legyenek tele a városok szertehagyott elektromos rollerekkel

Kiirtotta családját egy orosz tizenéves

Kiirtotta családját egy orosz tizenéves

57 menekültet szállítottak az olasz hatóságok Lampedusára

57 menekültet szállítottak az olasz hatóságok Lampedusára

Epilepsziás rohamot kapott egy utas a Wizz Air járatán

Epilepsziás rohamot kapott egy utas a Wizz Air járatán

Spanyolország engedélyezi az Open Arms kikötését

Spanyolország engedélyezi az Open Arms kikötését