szerző:
Mészáros Sándor
Tetszett a cikk?

Bár a rajongók és a versenyzőtársak zöme is csak legyint arra, hogy a Citroeneknek a maximális 60 kilogrammnyi büntetősúllyal kell versenyezniük a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi fordulójában, mondván a C-Elysée-k fölénye simán elbírja ezt a hátrányt, Yvan Muller a hvg.hu-nak leszögezte: arra számít, hogy ezúttal sokkal komolyabb csatát kell vívniuk Hondákkal.

„Még 100 kilogramm kellene ahhoz, hogy megérezzék!” Tom Coronel, a WTCC-mezőny Chevrolet Cruze-zal versenyző holland menője a hvg.hu érdeklődésére ezekkel a kíméletlen szavakkal intézte el azt a teóriát, amely szerint a Hungaroringen életbe lépő büntetősúly-rendszernek köszönhetően az ellenfeleknek több esélye kínálkozhat az első két fordulót elsöprő fölénnyel uraló, Mogyoródon viszont emiatt a maximális, 60 kilogrammnyi pluszsúlyt cipelő Citroenek ellen.

Yvan Muller
FIA WTCC

Bár a pénteki tesztnapot Gabriele Tarquini vezérletével a Hondák uralták, a legjobb Citroen pedig az olasz veterántól 0,458 másodperccel elmaradva a 6. helyre feliratkozó vb-listavezető José Maria Lopez volt, sokan egyetértenek Coronellel és azt gyanítják, hogy a Citroenek csak altattak. A francia márka kötelékét erősítő Yvan Muller más véleményen van és a budapesti Novotel Hotelban tartott péntek esti Citroen-sajtóvacsorán a hvg.hu-nak hangsúlyozta: arra számítanak, hogy a pluszsúllyal is az élmezőnyben maradnak, de jóval szorosabb lehet a csata a mogyoródi aszfaltcsíkon, mint Marrakesh-ben vagy a Paul Ricard versenypályán volt.

„Az első benyomásom az, hogy a verseny nehéz lesz. A 60 kilogrammos büntetősúly a jelek szerint komoly hátrány lehet, így ezúttal jóval nehezebb lesz nyerni. A teszten elért időeredmények alapján a Honda nagyon erős lesz. Hiszünk benne, hogy így is meg tudjuk szerezni a pole pozíciót, jó kérdés azonban, hogy milyen mértékű lesz az előnyünk? Sok múlik az időjáráson is. Az előrejelzések szerint eshet, ami szerintem számunkra kedvező lehet” – mondta a négyszeres világbajnoki címvédő, aki az eddig hallott becsléseknél jóval durvábbra taksálja a pluszsúlyból származó köridő-hátrányt: míg a Hondát irányító Alessandro Mariani, valamint a WTCC-promóter Francois Ribeiro szerint körönként 0,6 másodpercnyi lehet a büntetősúlyból származó időveszteséget, addig a francia nagyágyú szerint ez akár 0,8-1 másodpercnyire is rúghat.

A korábbi években aratott három győzelmével a Hungaroring túraautós királyának számító Muller saját bevallása szerint messzemenőkig elégedett azzal, ahogyan a debütáns márka gyári csapatának idénye alakul. Idén eddig még senki nem szerzett pole pozíciót és győzelmet a Citroeneken kívül, ami jól szemlélteti a domináns formát, ám Muller figyelmeztet: csapattársaival, Lopezzel, valamint a korábbi kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loebbel együtt az ígéretes helyzet ellenére sem engedhetnek ki.

Muller eddig minden évben nyert a Hungaroringen
FIA WTCC

„A légkör csodálatos, a csapat remek, a Citroen a jelek szerint nagyon gyorsan tanulja a túraautózást és ezt alátámasztják az autóversenyzést. A jelek biztatóak, de bőven van tennivalónk és ébernek kell lennünk. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy hibázzunk. Jómagam a Seatnál és a Chevynél is megtapasztalhattam azt, hogy milyen érzés egy domináns csapat tagjának lenni. Nyomás természetesen ilyenkor is van az emberen, mert meg kell próbálnunk tartani ezt a színvonalat és nagy figyelmet kell fordítanunk egymásra, hogy ne törjük össze egymást a futamokon” – magyarázta Muller.

Az ötödik WTCC-s vb-címére hajtó Muller két forduló után csak a 3. az egyéni tabellán, hátránya az élen álló Lopezhez képest 20 pont, míg Loeből 8 egységgel van elmaradva. A francia sofőr szerint túl sokat veszített azzal, hogy a marrakeshi második futamon Coronel és Mehdi Bennani nagy ütközéssel végződött harcába belekeveredett.

„Úgy érzem, hogy elsősorban a balszerencsének köszönhetem azt, hogy jelenleg itt állok. Marrakeshben nekem kellett volna nyernem a második futamot, de az előttem indulók lezúzták egymást és sajnos ennek köszönhetően összetört az én autóm is. A szerencse viszont forgandó és nagyon bízom benne, hogy a szezon későbbi részében visszakapom majd, amit ott elvesztettem” – fogalmazott Muller.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!