szerző:
hvg.hu

Nem túlzás súlyos csapásnak minősíteni azt a műszaki problémát, amely keresztbe húzta Michelisz Norbert számításait a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi futamának szombati időmérő edzésén. A Zengő-Hondával versenyző magyar pilóta a 12. helyen kötött ki, pedig úgy érezte, hogy akár a 3. pozícióért is csatázhatott volna a Citroen ex-ralis szupersztárjával, Sebastien Loebbel.

Michelisz Civic WTCC-jében a csapat tájékoztatása szerint elgörbült a jobb oldali lengőkar az időmérő edzés második felvonása közben, így a korábbi privát világbajnoknak nem volt esélye arra, hogy újabb kísérletet tegyen a Q3-ba jutásra. A versenyző nem titkolta, hogy hidegzuhanyként érte a meghibásodás, amelynek nem volt előjele.

Michelisz Norbert
©

„Amikor a fiúk mutatták, hogy nem tudom folytatni, már nem is érdekelt, hogy a lengőkar vagy a kormányösszekötő ment tönkre. Azért is ért ez váratlanul, mert azután történt, hogy a Mansell-kanyarban belülről átmentem a lapos rázókövön, ahol nem kellett volna nagyobb bajnak történnie, ráadásul nem is a bal oldalon keletkezett a gond, hanem a jobbon, így valószínű, hogy a kocsi jobb elejét túlságosan nagy terhelés érte. Mivel a Hungaroringen annyira nem veszélyesek a rázókövek, talán az alkatrész már korábban meggörbült és most értünk el az életciklusa végére” – nyilatkozta az Norbi az időmérő edzés után, a Zengő Motorsport garázsában tartott rögtönzött sajtótájékoztatón.

Noha a Honda-kontingens tagjai közül a pénteki teszten a magyar versenyző volt a Honda-kontingens leglassabb tagja, a szombati edzéseken már sokkal gyorsabbnak mutatkozott. Az időmérő edzés első felvonásából a 3. idővel, a legjobb hondásként jutott tovább, így még inkább érhető, hogy óriási csalódásként élte meg a kvalifikációs kudarcot. Mint rámutatott: úgy érezte, hogy a Q3-nak jó esélyekkel vághatott volna neki.

"Túlzás lenne azt mondani, hogy óvatosan mentem a szabadedzéseken, inkább az volt a fontos, hogy folyamatosan fejlődjünk és kíméljük az autót. Szépen fel volt építve a hétvége, erre nagyon büszke vagyok. Nem akarok nagyképű lenni, de éreztem még magamban tartalékot. Ha a pole pozícióért és az első sorért nem is, de a Hondákkal és Loebbel szerintem harcolhattam volna a harmadik helyért, szerintem ez reális cél lett volna” – fogalmazott a Michelisz.

A hungaroringi forduló előtt 14 ponttal az egyéni tabella 10. helyén állomásozó versenyző azt ígérte, hogy a szokásosnál is nagyobb vehemenciával csatázik majd a vasárnapi futamokon. Kétségtelen tény, hogy a rajtpozíciója miatt kevesebb az esélye a jó szereplésre, de az elszántság és a pályaismeret komoly doppingszernek tekinthető, ráadásul számolni kell az időjárással is: nem elképzelhetetlen, hogy a vasárnapi futamokat esőben rendezik, ami kedvező lenne a magyar fenegyerek számára.

Michelisz Norbert
©

„Legjobb esetben ma este, rosszabb esetben holnap reggelre biztosan túlteszem magam a történteken és kizárólag a futamokra fogok összpontosítani. Mindnyájan tudjuk, hogy itt ha az ember nincs benne az első tízben az időmérőn, akkor csodára van szüksége ahhoz, hogy sok pontot gyűjtsön. Nyilván bármi előfordulhat holnap, én is ezzel vigasztalom magam, de a 12. helyet nem lehet ahhoz hasonlítani, mint amikor az élmezőnyből rajtolhatsz. Ért már egyébként nagyobb csalódás is a múltban” – mondta Michelisz.

Az időmérő edzésen egyébként a 60 kilogrammnyi büntetősúllyal is szárnyaló Citroenek domináltak: a pole pozíciót a négyszeres vb-első címvédő, Yvan Muller szerezte meg, a listavezető José Maria Lopez és Sebastien Loeb előtt. Rajtuk kívül a Q3-ba a két gyári Honda került be, Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini a 4-5. helyről várhatják a vasárnapi első futam rajtját.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kipróbáltuk a világ leggyorsabb villanyautó-töltőjét, amiből itthon már kettő is van

Kipróbáltuk a világ leggyorsabb villanyautó-töltőjét, amiből itthon már kettő is van

Tucatnyi műtét vár még a szétválasztott bangladesi ikrekre

Tucatnyi műtét vár még a szétválasztott bangladesi ikrekre

Jelentősen csökkentheti a balatoni dugókat, hogy beindul a veszprémi elkerülő fejlesztése

Jelentősen csökkentheti a balatoni dugókat, hogy beindul a veszprémi elkerülő fejlesztése

Engedélyezték a kokain fogyasztását Mexikóban, igaz, nem mindenkinek

Engedélyezték a kokain fogyasztását Mexikóban, igaz, nem mindenkinek

Matteo Salvini keveri a kártyákat Rómában, de senki nem követné a stratégiáját

Matteo Salvini keveri a kártyákat Rómában, de senki nem követné a stratégiáját

Kétszer annyi a rendőr hazánkban, mint sok uniós államban, mégis állandóan túlóráznak

Kétszer annyi a rendőr hazánkban, mint sok uniós államban, mégis állandóan túlóráznak