szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem teljesen elégedett Michelisz Norbert azután, hogy a Túraautó Világbajnokság (WTCC) múlt hétvégi, salzburgringi fordulójáról egy 9. és egy 4. helyezéssel a tarsolyában távozott. A Zengő Motorsport Honda Civic WTCC-jével versenyző pilóta legfrissebb blogbejegyzésében rámutatott: úgy érzi, hogy előkelőbb helyen is zárhatta volna a futamokat, de ez csak részben múlt rajta és a csapaton.

„Ha valaki felajánlotta volna az ausztriai kiruccanás előtt a kilencedik és a negyedik helyet, azt gondolkodás nélkül aláírtam volna. Most viszont mégsem vagyok maradéktalanul elégedett a hétvégével” – írt a michelisz.net-en vezetett blogjában a korábbi privát világbajnok.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

Mint ismeretes, a gyors, tempós Salzburgring papíron a domináns Citroenek fölényét ígérte, ami be is jött: az első futamot a négyszeres vb-első címvédő, Yvan Muller nyerte, míg a másodikon a vb-éllovas José Maria Lopez futott be elsőként. A Hondáknak odapörköltek a Chevy Cruze-ok is: Gianni Morbidelli az élen zárta az időmérő edzést, s a Citroen év eleje óta tartó pole-szériáját csak azért nem sikerült megszakítania, mert egy erősen vitatott döntéssel a sportfelügyelői testület öt rajtpozíciós büntetéssel sújtotta.

Michelisz arra játszott, hogy a második, fordított rajtrácsos futamot az élről kezdhesse meg, és számításai kis híján be is jöttek: a 9. helyen zárta a kvalifikációt, így a második futamot a gyári Honda-csapat veterán kiválósága, Gabriele Tarquini mellől, a 2. helyről kezdhette meg. Blogposztjában a magyar pilóta hangsúlyozta: a négyautós Honda-kontingensnek sikerült hibátlanul kiviteleznie a már jóelőre is kulcsfontosságúnak titulált szélárnyékozósdit.

„Egy kalapból sorsot húztunk: négy szám, négy pilóta, négy húzás. A számok határozták meg, hogy milyen sorrendben megyünk ki a Q2 első gyors körére – a másodikon pedig ennek a fordítottja valósult meg. Én a kettes számot húztam, ami azt jelentette, hogy az első próbán Bennani után mentem, mögöttem pedig a két gyári Honda jött – ezt követően a „vonat” megfordult, és én kaptam szélárnyékot a Tarquini-Monteiro duótól. Kicsit izgultam, hogyan megy majd, mert tudtam, hogy annak idején a Seat gyári pilótái rendszeresen meglépték ezt a trükköt, tehát Tarquininek és Monteirónak volt rutinja a műfajban. Én viszont korábban nem csináltam ilyesmit. Pontosabban olyan volt, hogy beálltam valaki szélárnyékába, de egy ennyire tudatosan kitervelt és felépített stratégiában még nem vettem részt. Nehéz volt megállapítani, hogy mekkora helyet kell hagyni a másiknak, és a szokásosnál jobban kellett koncentrálnom, mert ha a gyors körön hibázok, azzal a mögöttem haladó esélyét is elrontom. Szerencsére minden simán ment, remélem, a jövőben is lesz ilyen összefogás!” – írta a magyar pilóta.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

Az első futamot Norbi a 9. helyen zárta, de utólag visszatekintve úgy érzi, hogy 8. is lehetett volna: „A harmadik körben elfékeztem magam az ötös kanyar bejáratánál, és szélesítenem kellett az ívet, nehogy nekiütközzek Bennaninak. Ezt kihasználva tudott megelőzni Tarquini. Másrészt az autóval is folyamatosan küzdöttem, alulkormányzott volt, és éreztem, hogy darálom a gumikat. Nem volt jó élmény úgy vezetni, hogy nem az elvárásaim szerint működött a gép. Futam után Gergővel kielemeztük a helyzetet, a problémát valószínűleg az okozta, hogy a vadonatúj gumikat túl agresszíven használtam az első két körben, így 20-25 fokkal melegebb lett a hőmérsékletük az ideálisnál, nem tudtak megfelelő tapadást biztosítani.”

A második futamon a négy Honda startolt az első négy helyről, de a krónikus tempóhiány – amelyre Gabriele Tarquini is panaszkodott a minap – miatt nem bírtak meg a vb-éllovas Lopez Citroenjével. Norbi szerint sokat rontott a helyzeten az is, hogy a Civic-kvartett tagjai a vezérkar előzetes iránymutatásai ellenére túlságosan keményen csépelte egymást.

„A hondás illetékesek a futam előtt nyomatékosították, hogy ha már az első két sort elfoglaltuk, ebből a lehető legtöbbet hozzuk ki, és dolgozzunk össze annak érdekében, hogy az előnyünket megtartsuk az első néhány körben. Ennek ellenére egyfajta élet-halál harc alakult ki, ami engem igencsak meglepett. Mivel megbeszéltük a taktikát, biztos voltam benne, hogy a belső íven könnyű dolgom lesz, ehhez képest tereltek a pálya jobb oldala felé. Hárman voltunk egymás mellett: kívül Bennani, középen Monteiro, belül én. Valószínűleg Bennani túl későn fékezett, így Monteiro elé került, aki viszont nem akarta elengedni a marokkóit, ezért húzott rám. Nekem pedig le kellett mennem a fűre az első sikánban, mert ha tartom a vonalam, nagy valószínűséggel kiforgatom vagy a sikán második felében található gumifalba szorítom a portugált, marokkói márkatársunkkal együtt. Nem panaszkodni akarok, mert ez mindig benne van a pakliban, ugyanakkor azt gondolom, hogy ezt sokkal érettebben meg kellett volna tudnunk oldani egy olyan helyzetben, amelyben ennyire fontos a közös érdek” – írta a magyar pilóta, akinek legjobb idei eredménye a Slovakiaringen elért 3. helyezés.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

Norbi Lopezt nem tudta maga mögött tartani, Tom Coronel Chevy-jét viszont igen, így végül a 4. pozícióban zárt és saját bevallása szerint utólag hiányérzete van: „A leintés után dühös voltam, mert ha nincs az a sikános félreértés, reálisan összejöhetett volna a harmadik hely is. A hiányérzetemet amúgy is az táplálja, hogy a két gyári Honda tempóból jobb volt, ráadásul velem ellentétben felálltak a dobogóra. Tehát lehettünk volna jobbak is. És leszünk is!”

Öt forduló után a magyar pilóta 54 ponttal az egyéni tabella 8. helyét foglalja el. Lopez 179 egységgel áll a ponttáblázat élén, a dél-amerikait két márkatársa követi: Muller 138 egységet jegyez, míg Sebastien Loebnek 134 pontja van. A triót a két gyári Honda követi, lehangolóan nagy hátránnyal: Tiago Monteiro 96 egységgel áll a 4. helyen, míg Gabriele Tarquini 74 ponttal birtokolja az 5. pozíciót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!