szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Túraautó Világbajnokság (WTCC) hétvégi, moszkvai fordulójában idén először a Hondák is kénytelenek lesznek 20 kilogrammnyi büntetősúlyt cipelni, ám a Zengő Motorsport Civic WTCC-jével versenyző Michelisz Norbert szerint ez nem rontja majd érdemben a versenyautó teljesítményét. A korábbi privát világbajnok szerint ez a futamoknak otthont adó Moscow Raceway karakterisztikájának köszönhető.

Mint ismeretes, a hungaroringi forduló óta – az előírások szerint ekkortól osztják idén a büntetősúlyokat – csak az idén domináns Citroenek voltak kénytelek pluszsúllyal versenyezni, ami szinte meg sem kottyant a C-Elysée-s triumvirátusnak, a listavezető Jos Maria Lopeznek, a négyszeres vb-első címvédőnek, Yvan Mullernek, valamint a kilenc ralis vb-cím után idén pályaversenyzőnek álló Sebastien Loebnek. Míg a franciák a maximális 60 kilogrammot kapták és kapják majd Moszkvában is, addig a Hondák és a Chevrolet Cruze-ok plusz 20 kilogrammal lesznek kénytelenek számolni.

Michelisz Norbert és a Honda Civic WTCC
Zengő Motorsport

Noha a Honda Civic WTCC idei, a Citroenekhez viszonyított sokkoló teljesítményhátránya a pluszsúlyok első blikkre riasztónak tűnnek, Michelisz szerint a helyzet nem annyira vészes: „Semmiképpen sem előnyös, hogy ezúttal mi is kaptunk pluszsúlyt: miközben a Citroën továbbra is a maximális +60 kilóval fut majd, addig a Chevrolet és a Honda egyaránt 20–20 kilóval lesz megterhelve. Én erre azonban most azt mondom, nem számít olyan sokat! Mivel a moszkvai pályának viszonylag állandó ritmusa van, kevés rajta a jelentős kigyorsítás-fékezés, így kevésbé érzékeny a pluszkilókra, mint mondjuk Monza, Marrakesh vagy a Salzburgring. Tehát az erőviszonyok emiatt biztos nem borulnak majd fel” – írta michelisz.net-en vezetett blogjában Norbi.

Legutóbb, a rendkívül gyors Salzburgringen a Citroenek erőből lemosták a mezőnyt, s bár a moszkvai aszfaltcsíknak is vannak olyan sajátosságai, amelyek nem túl kedvezőek a Hondákra nézve, Michelisz szerint a japán kontingensnek ezúttal a dolgok kevésbé rosszabb oldalával kell megbirkóznia.

„Bizakodásra ad okot, hogy ez a pálya összességében jobban fekszik a Hondának, mint legutóbb a Salzburgring. Sokkal kevesebb rajta a hosszú egyenes, amelyen nagy hátrányban vagyunk a Citroën, Chevrolet duóhoz képest. Ugyanakkor a lassú kanyarok teszik karakteressé a nyomvonalat, amelyek a Honda másik Achilles-sarkának tekinthetőek, ugyanis ezekben nehezen tudjuk átvinni a teljesítményt a talajra. A két rossz közül utóbbi azonban még mindig a kisebbik, ráadásul sok közepes tempójú kanyar is található a moszkvai aszfalton, így valószínűleg ez nekünk egy átlagos pálya lesz” – írta posztjában Norbi.

Michelisz Norbert
Zengő Motorsport

A lehetséges eredményekkel kapcsolatban a magyar versenyző megjegyezte, hogy az időmérő kulcsfontosságú lesz, mert – mint rámutatott – előnyös helyzetbe hozhatja magát a vasárnapi második, fordított rajtrácsos futamra: „Ha sikerülne a kvalifikáción a 7–10. helyen végeznünk, a jó stratégiának és a fordított rajtrácsnak köszönhetően a második futamon bármi lehetséges lenne. Főleg, hogy a moszkvai pályán a Hungaroringhez hasonlóan csak nehezen lehet előzni. De ha még össze is jönne a dobogós helyezés a második futamon, amellett, hogy örülnék neki, az már közel sem töltene el akkora elégedettséggel, mintha az elsőn hoznánk össze” – fogalmazott a tavalyi moszkvai első futamot a 3. pozícióban záró versenyző.

Michelisz elárulta azt is, hogy az orosz főváros hektikus közlekedésével kapcsolatos tavalyi tapasztalatok után idén inkább nem ingázik majd a pálya és a város között, inkább a pályán, csapata kamionjának lakrészében tölti majd az éjszakáit. A Zengő-pilóta egyébként szokásához híven ezúttal is igyekszik megőrizni optimizmusát a hétvégére: „Jobban érezném magam, ha mindkét futamon az első ötben tudnánk végezni. Az elődleges cél persze nem változott: sok ponttal a zsebemben a legjobb hondás versenyző szeretnék lenni a Moscow Racewayen!”

Az idei hatodik forduló előtt a magyar pilóta 54 ponttal az egyéni tabella 8. helyét foglalja el. Lopez 179 egységgel áll a ponttáblázat élén, a dél-amerikait két márkatársa követi: Muller 138 egységet jegyez, míg Sebastien Loebnek 134 pontja van. A triót a két gyári Honda követi, lehangolóan nagy hátránnyal: Tiago Monteiro 96 egységgel áll a 4. helyen, míg Gabriele Tarquini 74 ponttal birtokolja az 5. pozíciót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!