szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tető nélküli autózás nem feltétlen úri hóbort manapság. Vállalható felárért hozzá lehet jutni olyan nyitható tetős autókhoz, amelyekkel szó szerint naposabb az élet. Persze, aki megteheti, akár egy luxusvilla árában is keresgélhet a kabriók közt.

A legolcsóbb használt kabriók piaca igen széles, de arra mindenkinek fel kell készülnie, hogy a kínálat legaljából csak nagyon nagy szerencsével és szakértelemmel lehet olyan autót kifogni, ami nem keseríti meg az ember életét. Aki biztosra akar menni, annak néhány éves vagy inkább újonnan vásárolt kabrióra érdemes spórolnia, ami akár első számú autóként használható, hiszen a kemény tetős változatokban a téli mínuszokban sem fagy meg az ember.

Jöjjön öt olyan kabrió, amelyek nulla kilométeresen is elérhető árban vannak, és öt olyan 2014-es újdonság, amiket csak a legtehetősebbek engedhetnek meg maguknak.

Peugetot 207 CC: Nem túlzás azt állítani, hogy anno a Peugeot 206 CC indította el a kupé-kabriók virágzását, hiszen a kemény tetős kivitelnek köszönhetően rengetegen vásárolták első számú autónak. A 207 CC is ugyanezen recept alapján készült, ami szintén meghozta az elvárt sikereket, igaz manapság egy kissé eljárt felette az idő, hiszen 2007 óta gyakorlatilag változatlan formában kapható. Ez leginkább a 208-cal összehasonlítva érződik, ettől függetlenül a 207 CC még mindig az egyik legkedvezőbb vételnek számít, ha a hétköznapi használhatóságot is figyelembe vesszük. Az 1.6-os 120 lóerős, VTi benzinmotorral szerelve 5,3 millió forintról indul, igaz, ebben még az USB-csatlakozós rádió és a könnyűfém keréktárcsák sincsenek benne.
©
Mini One Cabrio: Hasonló a helyzet, mint a Peugeot 207 CC esetében, ugyanis a második generációs Mininek is kijött már az utódja, a kabrió érkezése viszont még várat magára. Addig viszont kifejezetten kedvező áron lehet hozzájutni a kifutó Mini One Cabrióhoz, hiszen 5,5 millió forintért már megvásárolható, 1.6 literes, 98 lóerős benzinmotorral, lemezfelniken, szövetkárpittal. Az anyamárkához hűen itt is mélyen zsebbe lehet nyúlni, ha bátran ikszelgetünk az opciós listán, amire elég nagy a csábítás, tekintve, hogy egy divatcikkel állunk szemben, amihez mindenféle extra rendelhető. A Mini védelmében szóljon, hogy „fapadosként” is abszolút vállalható és funky, hiszen a formája időtálló, a gokartos vezetési élmény pedig garantált.
©
Mazda MX-5: Ugyan a címben kabriókról van szó, de nem vagyunk annyira szigorúak, hogy kihagyjuk minden idők legnépszerűbb roadsterét, a Mazda MX-5-öt. Az alacsony építés, a közvetlen kormányzás, az etalon manuális váltó és a hátsókerék-meghajtás olyan tökéletes elegyet alkot, ami az alap 1.8-as, 126 lóerős szívó benzines motorral is kiváló vezetési élményt nyújt. Az NC vagyis a harmadik generáció beltere kicsit ugyan már ódivatú, szűk és olykor benzinszagú, a vászontetőt kézzel kell nyitogatni, a szél pedig erősen bevág, de aki szereti az analóg dolgokat, az ezt is imádni fogja. 6 millió forintért már be is lehet ülni, és élvezni egy letűnt korszak utolsó mohikánját. Reméljük, az utódja is megőrzi azokat az értékeket, amiért az első három generáció világsiker lett.
©
Volkswagen Beetle Cabriolet: Az újkori Beetle annak ellenére lett rendkívül népszerű, hogy műszakilag és ergonómiailag közel sem volt tökéletes, a klasszikus Bogárhátút megidéző forma viszont telitalálatnak bizonyult. Ezekkel a tapasztalatokkal nem meglepő, hogy a Volkswagen tervezői csak kicsit reszelgettek az új Beetle megjelenésén, a hangsúlyt inkább a minőségi és műszaki fejlődésre helyezték. Az eredmény egy golfosan tökéletes autó lett, amit már nem csak nézni, de használni is élvezet, igaz 6,5 milliós induló árával sokkal inkább divatcikk, mintsem népautó, ahogy a klasszikus elődje. Ezt viszont fölösleges lenne felróni neki, inkább örülni kell, hogy a sok szürke cégautó mellett ilyen is van a Volkswagen kínálatában.
©
Opel Cascada: Aki kényelmes, elegáns és minőségi kabrióra vágyik, amivel feszengés nélkül lehet megjelenni egy balatoni jachtkikötőben vagy golfklubban, de azért a prémium szegmens felárát borsosnak tartja, annak ideális választás lehet az Opel Cascada. Az 1.4-es turbós benzinmotorral 7,1 millió forintról indul az ára, de a mostani Opel-modellek tömegét ismerve, aki élvezetesen és sokat szeretne autózni vele annak érdemes az 1.6-os vagy még inkább a 2.0 literes turbódízellel rendelni akármennyire is szentségtörésnek hangzik. Azért is illik hozzá a gázolajos erőforrás, mert a Cascada hosszabb utakra is remekül bevethető.
©

És öt megfizethetetlen...

Rolls Royce Phantom Drophead Coupe Waterspeed Collection: A britek 35 darabos limitált szériát készítenek a Phantom Drophead Coupéból, amit Sir Malcom Campbell 1937-ben elért motorcsónakos sebességrekordja ihletett, ezért az exkluzív széria a Waterspeed Collection nevet kapta. A márkát ismerve várható volt, hogy valami nagyon drága és nagyon exkluzív termékkel állnak elő, de az első elkészült példány, még ennek tudatában is döbbenetes lett. Csak egy részlet: a „Maggiora-kék” fényezést nyolc rétegben hordták fel a karosszériára, és ebből a motortérbe is jutott, így a 6.75 literes V12-es motor igazi art deco műalkotásként trónol a Drophead Coupe orrában. Mindezért 435 ezer fontot kérnek, ami átszámítva meghaladja a 160 millió forintot.
©
Porsche 918 Spyder: Listánkon kakukktojásnak tekinthető, hiszen az apró kivehető keményteteje inkább csak egy nyitott panoráma napfénytető szabadságát tudja garantálni, viszont a modern sportautó-gyártás csúcsát jelentő LaFerrari, McLaren P1 és 918 Spyder trióból, csak az utóbbiban csaphatja meg a sofőrt a száguldás valódi szele. A 4.6 literes V8-as benzinmotorral és a hozzá kapcsolt két elektromotorral szerelt hibrid csúcsgép 887 lóerőt és nem kevesebb, mint 1280 Nm csúcsnyomatékot produkál, ami 2,6 másodperc alatt katapultálja álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. A 0-300 kilométer/óra is megvan 20 másodperc alatt, a száguldás pedig 345 kilométer/óráig tart. A 918 Spyderért alapáron nagyjából 230 millió forintnak megfelelő eurót kell a Porschénak fizetni, amit egy honfitársunk már meg is tett.
©
Bentley Continental GT Speed Convertible: A focisták egyik kedvenc autójaként elhíresült Conti GT Speed mindig is az egyik leggyorsabb és legdrágább kabrió hírében állt, de az idei modellfrissítéssel immáron 635 lóerőt és 820 Newtonmétert présel ki magából a 6.0 literes W12-es blokk. Ennek köszönhetően a végsebessége 327 kilométer/óra, városi fogyasztása pedig 20,1 liter. Utóbbi érték biztosan nem fogja zavarni azokat, akik hajlandóak érte minimum 60 millió forintot fizetni, ami egy-két extrával és magyar rendszámmal megtoldva inkább a 70-80 milliót verdesi.
©
McLaren 650S Spider: Lépéselőnyben vannak a britek a Ferrarival szemben ugyanis a 458 Speciale konkurenseként számon tartott 650S modellből létezik Spider, vagyis nyitható tetős változat, ami csupán 40 kilogrammal nehezebb a kupénál. Középre helyezett duplaturbós, 3.8 literes V8-as motorja 650 lóerőt és 678 Nm maximális forgatónyomatékot produkál, 215 ezer fontos indulóáron, vagyis 80 millió forintért.
©
Chevrolet Corvette Z06 Convertible: Az aktuális Corvette az egyik legjobb amerikai sportautó, amely valaha készült, ugyanis a korábbi generációkkal ellentétben a C7-nek nem csak a nyers ereje van meg, hogy felvegye a versenyt az európai riválisokkal, hanem a fejlett műszaki tartalom és a minőségi utastér is. A Z06-os csúcsmodell még erre is rátesz egy lapáttal, hiszen a 6.2 literes kompresszoros V8-as motorja 625 lóerő és 861 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Nyitható tetős vagyis Convertible változata az eddigi legerősebb kabrió a márka történetében, ami a gyáriak szerint ugyanolyan merev és könnyű, mint a kupé. Mivel ez a modell még annyira új, hogy nem is forgalmazzák (jövőre kezdik el árulni), így az ára is homályos, de ha minden igaz, akkor a hazai piacán 100 ezer dollár alatti árcédulát kap, vagyis az egyik legolcsóbb 600 lóerő feletti sportautóval van dolgunk.
©

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Enyhül a norvég járványszigor: már öten is összegyűlhetnek egy lakásban

Enyhül a norvég járványszigor: már öten is összegyűlhetnek egy lakásban

Veneto tartomány kormányzója: A magyarok nyugodtan foglaljanak szálláshelyet

Veneto tartomány kormányzója: A magyarok nyugodtan foglaljanak szálláshelyet

Kézzel fogható zene: újra divatban a kazetta

Kézzel fogható zene: újra divatban a kazetta