szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nincs olyan porcikája az idei Le Mans-i 24 órás viadal legbizarrabb versenygépének, a Nissan ZEOD RC-nek, amely ne lenne különleges. A szivarverdára például visszapillantó tükröt sem szereltek, a versenyzők egy hátsó kamera és egy kijelző segítségével szemlélik a mögöttes forgalmat.

A furcsa megoldásról a Twitterre került fel egy fénykép: mivel az autó rakéta-jellegű kialakítása miatt a hagyományos tükörrel túl sokra aligha menne a versenyzőtrió, Lucas Ordonez, Wolfgang Reip és Satoshi Motoyama, az alkotók inkább egy hátranéző kamerával és tükrök helyett egy belső kijelzővel oldották meg a visszapillantást. A kijelzőn nyilak jelzik, hogy az autó mögött merre, milyen sebességgel mozog a „forgalom”.

A Nissan ZEOD C visszapillantó kijelzője
Twitter

A ZEOD RC egyébként a 2012-es Le Mans-i 24 óráson debütált DeltaWing továbbgondolása a főtervező, a DeltaWinget megalkotó konzorcium által be is perelt Ben Bowlby által.

Az autót egy másfél literes, háromhengeres, 400 lóerős és mindössze 40 kilogramm súlyú benzinmotor hajtja, amelyet két 110kW teljesítményű elektromotor spékel meg. Az alkotók célja az, hogy a kocsi minden egyes üzemanyaggal teljesített, nagyjából egyórás etap végén egy teljes kört tegyen meg pusztán elektromos hajtással, versenytempóban.

Nissan ZEOD RC
Twitter

„Az a célunk, hogy hatékonyság tekintetében az autó minden egyes területén, hajtáslánc, aerodinamika és kezelhetőség frontján is új mércét állítsunk fel” – mondta Darren Cox, a Nissan sportigazgatója.

Nissan ZEOD RC
Nissan

Mint ismeretes, a japán gyártó nemrégiben bejelentette, hogy 2015-től beszáll a hosszú távú versenyzés elitkategóriájának számító LMP1-es küzdelmekbe, ahol jelenleg az Audi, a Toyota és a Porsche csatázik egymással. A márkánál nem titkolják, hogy a ZEOD RC-vel szerzett tapasztalatokat az új LMP1-es versenygépben is hasznosítani kívánják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!