szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A P1 GTR a nagyobb teljesítmény mellett műszakilag és aerodinamikailag is még radikálisabb lesz, mint az utcai verzió. Az ára is ehhez igazodik, hiszen 1,98 millió fontot kérnek érte a britek.

A GTR utótag igazi legendát takar a McLarennél, hiszen a britek húsz évvel ezelőtt az F1 GTR versenyautóval megszerezték az első helyet a LeMans-i 24-órás versenyen. A wokingi székhelyű csapat most újra előveszi a három betűt méghozzá az aktuális P1 csúcsmodell versenypályára szánt változatához. A P1 GTR-t azután kezdik el majd gyártani, ha az összes utcai verzió elkészült, és elöljáróban annyit árultak el róla, hogy a világ legjobb pályaautójának ígérkezik, mivel semmilyen szabály nem szab határt a mérnöki leleményességnek.

McLaren

Ennek megfelelően a hibrid hajtáslánc 1000 lóerős teljesítményre lesz képes, műszakilag és aerodinamikailag pedig még radikálisabb lesz, mint a hiperautók királyának tartott utcai testvére. A maximális tapadás érdekében slick gumikkal szerelik és a nyomtávján is szélesítenek, hogy még nagyobb kanyarsebességre legyen képes. Természetesen a csúcstechnikához igazodik az ára is, hiszen minden egyes darabért minimum 1,98 millió fontot kell kifizetniük a szerencsés vevőknek, akik ezért a pénzért teljesen személyre szabott autót kapnak, amivel minimum hat alkalommal legendás F1-es pályánkon is próbára tehetik magukat, valamint használhatják a csapat szimulátorát és tanácsokat kérhetnek az erőnléti edzőtől.

Hogy pontosan hány darab P1 GTR legyártását tervezik a wokingiak, azt egyelőre nem árulták, mindössze annyit mondtak, hogy szigorúan limitálva lesz a példányszám.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!