szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Számvetést készített a Túraautó-vb (WTCC) idei szezonjának első félideje után a bajnokság magyar fenegyereke, a Zengő Motorsport Honda Civic WTCC-jével versenyző Michelisz Norbert. A korábbi privát világbajnok a Honda harmatos szereplése miatt nincs könnyű helyzetben, de harci kedve töretlen és kijelentette: a gyári különítményt erősítő Gabriele Tarquini által birtokolt 5. helyet veszi célba.

Tizenkét futamból áll a WTCC 2014-es szezonjának menetrendje, hét fordulón ráadásul már túl is van a mezőny. A távoli futamok előtt a pilóták és a csapatok a nyári szabadságukat töltik: Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport Honda-menője is, aki a pihenőidőszak eddigi részét arra használta fel, hogy számvetést készítsen az idény eddigi, nem túl szívderítő tapasztalatairól.
Michelisz Norbert
FIA WTCC
A magyar versenyző a blogján közzétett friss poszt szerint „gyomrosként” élte meg azt, hogy a bajnokságba frissen beszálló Citroen gyári együttese játszi könnyedséggel gázol át a mezőnyön. „Bár a téli tesztek alapján tudtam és számítottam rá, hogy Citroen-uralom várható az első egynéhány versenyhétvégén, arra a 2–2,5 másodperces hátrányra legrosszabb álmomban sem gondoltam, amivel szembe kellett néznünk Marokkóban. Ekkor tudatosult bennem, hogy nagy valószínűséggel az egész szezon a franciák dominanciájáról szól majd. Természetesen nem így képzeltem el ezt az évet. Ugyanakkor egy autóversenyző életében mindig vannak olyan időszakok, amikor annak is meg kell tanulnia örülni, ha a rendelkezésére álló technikából kihozza a maximumot” – írt a michelisz.net-en Norbi, aki öt fordulóval az évad vége előtt 74 ponttal az egyéni tabella 9. helyén állomásozik.

Micheliszre a gyári versenyzőkhöz, Gabriele Tarquinihez és Tiago Monteiróhoz, valamint a privát Civic-kel induló Mehdi Bennani hasonlóan mázsás teherként nehezedik az a tény, hogy az idei Honda egyáltalán nem képes tartani a lépést a domináló francia alakulat C-Elysée-ivel. A magyar versenyző számára az oroszországi forduló jelentette a mélypontot, ahol a Honda-kontingens leglassabb tagja volt, ám érzése szerint azóta már sikerült elindulni a gödör mélyéről.

„Mindenki láthatja, hogy az autónk nem versenyképes a Citroenekkel szemben, nem képes olyan teljesítményre, mint tavaly, amikor erőből tudtunk dobogós helyezéseket, Szuzukában pedig egy első futamon elért győzelmet felmutatni. Egyszerűen nem elég a tempónk ehhez, így már az is bravúrszámba megy, ha az időmérőn legalább a második futamra ki tudunk harcolni egy első vagy második soros rajthelyet. A mélypontot a moszkvai hétvége jelentette, amikor a hondás márkatársaknál is jelentősen lassabbak voltunk. Ennek az okát részben megfejtettük, így Belgiumban már nem volt olyan súlyos a lemaradásunk. Hogy miért vagyunk még mindig egy-két tizeddel a gyári Hondák mögött, amelyeket tavaly többször meg is vertünk, pontosan nem tudom. Az biztos, hogy a mostani autó sokkal összetettebb a 2013-as modellnél, több tapasztalat és idő kell a megfelelő vezetéséhez és finomhangolásához. Ugyanakkor éppen ez adhat bizakodásra okot: a JAS Motorsport a szezon felén túl is lényegesen több információval rendelkezik az idei Civicről, így az idő múlásával reményeim szerint el fog tűnni a lemaradásunk, és újra harcba szállhatunk a „legjobb hondás címért". Mert az, hogy Monteiro és Tarquini mögött, Bennani előtt négyből csak a harmadikak vagyunk az összetettben, a minimálisan elvárható állapot, ezen a szezon végéig javítanunk kell” – fogalmazott Norbi.
Michelisz Norbert, Zengő Zoltán és a Honda Civic WTCC
FIA WTCC
Noha a jelenlegi helyzete rózsásnak a legkevésbé sem nevezhető, Michelisz saját bevallása szerint nem mond le idei személyes céljának megvalósításáról. A versenyző tavaly a 6. helyen zárta a bajnokságot, s mivel minden évben igyekszik előrelépni a bajnoki értékelésben, az idei évad végén legalább az 5. helyen kellene végeznie: ezt a pozíciót jelenleg a gyári Honda korábbi világbajnok veteránja, Tarquini birtokolja, akinek 31 pontos előnye nem tűnik ledolgozhatatlannak.

„Azt követően, hogy tavaly hétszer álltam dobogóra, természetesen megviselt az idei eredménytelenség. Mostanra azonban már megemésztettem a helyzetet. A hungaroringi hétvége volt a legrosszabb, akkor kellett végleg elfogadnom, hogy ez az év ilyen, és nem is lesz másmilyen. Miután a számomra legfontosabb hazai verseny elmúlt, már könnyebben kezeltem a helyzetet. Azt mondják, hogy a dolgok jó oldalát kell nézni, az pedig mindenképpen pozitívum, hogy akárhányszor elindultam egy futamon, pontszerző helyen végeztem. Mint minden évben, idén is az a célom, hogy megjavítsam az előző szezonban elért helyezésemet, és ezt nem látom még veszett ügynek. A jelenlegi ötödik Gabriele Tarquini mögött 31 pont a lemaradásom, én ezt még elméletileg behozhatónak tartom, de ehhez szerencsére is szükségünk lesz. Nehezíti a dolgomat, hogy a pontrendszer szerint a legnagyobb különbség az első, második és harmadik hely között van, amelyeket a néha mezőny végéről indulva is győzelemre törő Citroenek lényegében kibérelnek. Így viszont ha a negyedik hely a maximum, azzal már nehezebben lehet egy-egy alkalommal több pontot nyerni a közvetlen riválisokkal szemben, 2009 világbajnoka ráadásul a mezőny egyik legjobbja” – írta Michelisz, aki rámutatott: a „lepattanók” begyűjtésével „még lehet pozitív kicsengése az évadnak”.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!