Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a224aff-ece3-4f88-ae6e-0042c4820de8","c_author":"Méltányosság Politikai Elemzőközpont","category":"360","description":"A rendszerváltás a Nyugat iránti elköteleződésével kezdődött Magyarországon, a jobboldal azonban eltérítette az országot az eredeti iránytól, a baloldal pedig ugyanott ragadt. Novák Zoltán vitairata a nyugatos magyar politikáról a<a href=\"https://meltanyossag.hu/a-magyar-politika-negy-kihivasa-konferencia/\"> Méltányosság Politikai Elemzőközpont konferenciáján</a>.","shortLead":"A rendszerváltás a Nyugat iránti elköteleződésével kezdődött Magyarországon, a jobboldal azonban eltérítette...","id":"20241201_A-nyugatos-magyar-politika-kudarcai-es-eselyei-velemeny-meltanyossag-politikai-elemzokozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a224aff-ece3-4f88-ae6e-0042c4820de8.jpg","index":0,"item":"19f6e7f0-b01a-400c-9776-e6a2529cf257","keywords":null,"link":"/360/20241201_A-nyugatos-magyar-politika-kudarcai-es-eselyei-velemeny-meltanyossag-politikai-elemzokozpont","timestamp":"2024. december. 01. 12:00","title":"A nyugatos magyar politika kudarcai és esélyei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf87725a-cd3f-46b6-8c90-e7942bd22ce5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A civil szervezet üdvözli a törvénymódosítást, de 4+1 pontban összegyűjtötte, mire lenne még szükség az eladósodott emberek támogatására.","shortLead":"A civil szervezet üdvözli a törvénymódosítást, de 4+1 pontban összegyűjtötte, mire lenne még szükség az eladósodott...","id":"20241202_Utcajogasz-vegrehajtasi-szabalyok-javaslatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf87725a-cd3f-46b6-8c90-e7942bd22ce5.jpg","index":0,"item":"ab87d116-d8ac-4238-b26e-f2350277fbdd","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_Utcajogasz-vegrehajtasi-szabalyok-javaslatok","timestamp":"2024. december. 02. 11:10","title":"Utcajogász: Nem elég a legszegényebbek megsegítésére a végrehajtási szabályok módosítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7263a5d1-e5eb-4e88-9f53-e54d5d6106b3","c_author":"Németh András","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241201_eszakkoreaiak-utan-jemeni-hutik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7263a5d1-e5eb-4e88-9f53-e54d5d6106b3.jpg","index":0,"item":"23bd062f-870a-4738-ab63-5a6b1997ec93","keywords":null,"link":"/360/20241201_eszakkoreaiak-utan-jemeni-hutik","timestamp":"2024. december. 01. 08:20","title":"Már huti lázadókat is importál az ukrajnai frontra Moszkva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac4144f9-1ab0-4612-8ae6-eb95a0e8d665","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A TEÁOR’25-tel kapcsolatos változásokkal a vállalkozásoknak nincs dolga, a KSH mindegyiküknek maga átállítja a főtevékenységi kódot.","shortLead":"A TEÁOR’25-tel kapcsolatos változásokkal a vállalkozásoknak nincs dolga, a KSH mindegyiküknek maga átállítja...","id":"20241202_teaor-cegosztalyozas-fotevekenysegi-kod-valtozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac4144f9-1ab0-4612-8ae6-eb95a0e8d665.jpg","index":0,"item":"cbd56550-2bec-4bad-948f-7ba6bf5194b4","keywords":null,"link":"/kkv/20241202_teaor-cegosztalyozas-fotevekenysegi-kod-valtozas","timestamp":"2024. december. 02. 13:38","title":"Január elsején életbe lép az új EU-s cégosztályozás, minden társaságnak megváltozik a kódja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec6dfeed-5b29-414b-b0c3-29bf2618059a","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Egy másik esetnél is, nem a szabálytalankodón múlt, hogy nem lett belőle gázolás. ","shortLead":"Egy másik esetnél is, nem a szabálytalankodón múlt, hogy nem lett belőle gázolás. ","id":"20241202_szabalytalan-BMW-gyalogatkelo-balesetveszely-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec6dfeed-5b29-414b-b0c3-29bf2618059a.jpg","index":0,"item":"726f9324-b042-48d9-8f10-5c842fbd1656","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_szabalytalan-BMW-gyalogatkelo-balesetveszely-video","timestamp":"2024. december. 02. 08:22","title":"Aki így közlekedik, mint ez a fehérvári autós, előbb-utóbb biztos elüt valakit – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"feae2b09-9c69-4603-bd84-4ce04b9f3460","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A magányosság miatt viszont kevésbé aggódnak egy friss közép-európai kutatás szerint.","shortLead":"A magányosság miatt viszont kevésbé aggódnak egy friss közép-európai kutatás szerint.","id":"20241202_felelem-kozep-europa-globalis-felmelegedes-klimavaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/feae2b09-9c69-4603-bd84-4ce04b9f3460.jpg","index":0,"item":"eb9c3411-b68c-40db-bb77-9b3d7b3b647a","keywords":null,"link":"/elet/20241202_felelem-kozep-europa-globalis-felmelegedes-klimavaltozas","timestamp":"2024. december. 02. 15:54","title":"A globális felmelegedéstől és a klímaváltozástól félnek leginkább a magyar emberek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"669b42f2-3ed1-4a85-92e6-262ef17c3d3a","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Aki meg akarja venni Niki Lauda vagy Michael Schumacher autóját, annak alaposan a bankszámlája mélyére kell nyúlnia.","shortLead":"Aki meg akarja venni Niki Lauda vagy Michael Schumacher autóját, annak alaposan a bankszámlája mélyére kell nyúlnia.","id":"20241202_bernie-ecclestone-forma-1-autogyujtemeny-eladas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/669b42f2-3ed1-4a85-92e6-262ef17c3d3a.jpg","index":0,"item":"323b53f2-ba40-41af-8570-378bc23b6139","keywords":null,"link":"/sport/20241202_bernie-ecclestone-forma-1-autogyujtemeny-eladas","timestamp":"2024. december. 02. 10:18","title":"Bernie Ecclestone eladja a Forma–1-es gyűjteményét, legendás autókat dob piacra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"257a5aa7-719d-4f60-acf5-d6229c870b59","c_author":"E.ON","category":"brandcontent","description":"<strong>Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában, ami azért kellemetlen, mert így a tervezettnél kevésbé csökkenhetnek a szén-dioxid-kibocsátások, ami pedig veszélyeztetheti a 2030-as európai uniós klímacélok teljesülését. E tendencián változtathat az Európai Unió szakmai programja, amely állami támogatások finanszírozásával járul hozzá ahhoz, hogy a hőszivattyú-beruházások vonzóak legyenek a vállalkozások számára, az általuk befektetett összegek megtérüljenek.</strong>","shortLead":"<strong>Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában, ami azért kellemetlen, mert így a tervezettnél kevésbé...","id":"20241107_Most-erdemes-a-vallalkozasoknak-hoszivattyura-valtaniuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/257a5aa7-719d-4f60-acf5-d6229c870b59.jpg","index":0,"item":"5ff0ae1a-4c77-4dcc-9f67-9e9a0ae5ca20","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241107_Most-erdemes-a-vallalkozasoknak-hoszivattyura-valtaniuk","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aligha véletlen, hogy a Honda PCX sorozata Európa-szerte favorit a robogók tengernyi kínálatában. Az idei évjárat, a 150 köbcentis motorral szerelt típus igazi városi cikázó: takarékos, könnyű vezetni, kivitele pedig japánosan minőségi.
Kevésbé ismert, hogy a Honda már évről évre nem kevesebb, mint 15 millió kismotort és robogót ad el Ázsiában. E tetemes értékesítési mennyiség bázisán a japán gyártómű az európai robogópiacon is egyre kifinomultabb típusokkal terjeszkedik; az elmúlt évek kereslet-eltolódása nyomán a nyolcad-literes robogók kategóriájában is.
A PCX125 két évvel ezelőtt tűnt fel Európában, az idei, erősebb, 150 köbcentis modell a mai, divatos robogódizájn vonalait követi. Ám a kis kétkerekűben sokkal inkább az innovatív technika, mindenekelőtt az „eSP” (enhanced Smart Power) fantázianevű alacsony súrlódású motorblokk a figyelemreméltó. Mindez azt jelenti, hogy a folyadékhűtésű, négyütemű erőforrás egy sor, a súrlódás csökkentését célzó technikát kombinál. A 13,6 lóerős motor az önindítózás után csendesen berreg, s menet közben sem válik sokkal hangosabbá. Ereje a városi közlekedés viszonyai között elegendő: kellőképpen gyorsul, óránkénti 100 kilométer feletti sebességre is képes, de kényelmes biztonsággal inkább 60-70 között lehet vele repeszteni.
Képgaléria.
D.P.
Ám a kis Hondában nem is a (vég)sebesség, hanem takarékossága a nagy szám. A csökkentett belső súrlódású blokk, párosulva a LED-lámpák jóvoltából az alacsony áramfelvétellel, valamint az alacsony gördülési ellenállású kerekekkel parádésan alacsony fogyasztási értéket eredményez: száz kilométerenként megelégszik két liter körüli szuperrel, egy feltöltéssel a nyolc literes tank közel 400 kilométeres táv megtételéhez elegendő.
A robogót start/stop rendszerrel is felszerelték, amely 3 másodperec alapjárati működés után automatikusan leállítja a motort, s minden késlekedés nélkül újraindít, amikor a motoros meghúzza a gázkart. Igaz e technika érdemben aligha járulhat hozzá a fogyasztáscsökkentéshez, inkább a gyártó környezetvédelmi elkötelezettségét hivatott jelképezni. Persze, akit idegesít a magától leálló motor, az a kormány jobboldalán lévő billenő kapcsolóval kiiktathatja a rendszert, s azt is érdemes megjegyezni, hogy a start/stop elektronika gyenge akku esetén be sem kapcsol.
Ahogy más Honda motorokból már ismert, a PCX fékrendszere is kombinált (Combined Brake System). A CBS a nagyobb biztonságot hivatott szolgálni. Ha meghúzzuk a hátsó fék karját, akkor az elsőre is jut a fékerőből, azaz: rövidülhet a féktáv, gyorsabban lehet megállni, ami különösen vészhelyzetben, a tapasztalatlanabb motorosok számára előnyös. Elöl egyébként tárcsás, hátul pedig dobfék dolgozik.
Mindemellett több más szerelvény is emeli a robogós komfortérzethez. A kettős led-fényszóró – a dizájnos küllemen túl – a hagyományosoknál jobban bevilágítja az utat. A hátsó és az indexlámpák is nagyobb fényerőt adó led-alapúak, s vészvillogó is van a motoron. A központi műszeregység minden cifrázás nélkül ugyancsak racionális kialakítású. Analóg óra mutatja a sebességet, az lcd panel pedig a megtett út, az üzemanyag, a fogyasztás, a napi kilométerek, valamint az időmérő óra adatairól ad tájékoztatást. Szellemes a gyújtás zárhelyének kialakítása is. Ha a slusszkulcs elfordításával reteszeljük a motort, egy kis fémlapocska lefedi kulcslyukot, amelyet nyitáskor először a kulcs hátsó végével lehet feloldani.
Képgaléria.
D.P.
A homlokidom belső baloldalán található rekeszben már elfér egy palack üdítő, és itt kapott helyet egy 12 voltos csatlakozó a mobiltelefon töltéséhez vagy a navigáció üzemeltetéshez. És ahogy a mai robogókban általános, az ülés alatt jókora, egy bukósisakot is befogadni képes csomagtartó található. Apró ötlet, de a lépcsőzetes kialakítású ülés nyitva tartását egy rugós kitámasztó is segíti, megakadályozza az ülés véletlenszerű lecsapódását.
A PCX legnagyobb hátránya, hogy nagyon nem szereti a hepe-hupás pesti aszfaltot. Már kisebb egyenetlenségek esetén is nagyokat zökken, kátyús utakon nem árt alacsonyabbra venni a tempót.
Mindemellett a PCX150 igazi városi cikázó, könnyen vezethető, elmegy két személlyel is. Akinek motorra is van jogsija, elfelejtheti a BKV-t, leteheti autóját. Így aztán már csak azt kell tisztázni: kinek éri meg a 900 ezer forint közeli vételár a dugókerülő városi szaladgáláshoz, sőt akár városközi ingázáshoz?
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.