Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4dd9d544-7b01-4c7f-a33e-8db634d493e5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A plugin hibrid hajtásláncú vadonatúj Opel Grandland a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly hatótávval bír.","shortLead":"A plugin hibrid hajtásláncú vadonatúj Opel Grandland a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly hatótávval bír.","id":"20250221_bizonyitek-nem-igeret-1115-kilometert-tud-egy-toltessel-a-legujabb-opel-grandland","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dd9d544-7b01-4c7f-a33e-8db634d493e5.jpg","index":0,"item":"b27d17dd-d841-43a0-8d50-adbaf382456e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_bizonyitek-nem-igeret-1115-kilometert-tud-egy-toltessel-a-legujabb-opel-grandland","timestamp":"2025. február. 21. 06:41","title":"Bizonyíték, nem ígéret: 1115 kilométert tud egy töltéssel a legújabb Opel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebc233b2-9fb1-4ca9-bd0e-5956bef31af8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy évig tartott előkészíteni a hatalmas generátor háromszáz kilométeres útját. ","shortLead":"Egy évig tartott előkészíteni a hatalmas generátor háromszáz kilométeres útját. ","id":"20250221_40-tonna-teherbirasu-hidon-egy-720-tonnas-szallitmany-Magyarorszagon-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebc233b2-9fb1-4ca9-bd0e-5956bef31af8.jpg","index":0,"item":"a75337a9-3c2f-4d34-a068-4a7dd5366faa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_40-tonna-teherbirasu-hidon-egy-720-tonnas-szallitmany-Magyarorszagon-video","timestamp":"2025. február. 21. 15:39","title":"Így juttattak át egy 40 tonna teherbírású hídon egy 720 tonnás szállítmányt Magyarországon – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5652c776-f3f1-46a5-8c4c-d21ab1ce9072","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Érezni fogjuk Trump visszatérésének hatását, de alapvetően magunknak kell rendbe tenni a gazdaságot – mondta Orbán Viktor a szokásos péntek reggeli interjúban a Kossuth Rádióban. Ismét beszélt a guruló dollárok helyett most már guruló eurókra hajtó, magukat jogvédőknek feltüntető szervezetekről, amelyek valójában manipulálni akarnak.","shortLead":"Érezni fogjuk Trump visszatérésének hatását, de alapvetően magunknak kell rendbe tenni a gazdaságot – mondta Orbán...","id":"20250221_orban-beszed-Kossuth-radio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5652c776-f3f1-46a5-8c4c-d21ab1ce9072.jpg","index":0,"item":"1539057e-ff3a-4f6f-b574-14848342c417","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_orban-beszed-Kossuth-radio","timestamp":"2025. február. 21. 07:40","title":"Orbán: Itt a kamateső, ezért idén bátrabban költenek majd az emberek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c73d138-ae0d-438e-9f35-bf225a54e584","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai vezető nem engedheti meg magának, hogy lyukra fusson, mert ha békediktátum sül ki az egészből, akkor ő pont olyan gyengének látszik, mintha egyáltalán nem sikerülne megállapodnia – írja a lap főszerkesztője.","shortLead":"Az amerikai vezető nem engedheti meg magának, hogy lyukra fusson, mert ha békediktátum sül ki az egészből, akkor ő pont...","id":"20250222_Neue-Zurcher-Zeitung-trump-putyin-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c73d138-ae0d-438e-9f35-bf225a54e584.jpg","index":0,"item":"9a15f56e-2742-4606-a119-6b03ac43cddc","keywords":null,"link":"/360/20250222_Neue-Zurcher-Zeitung-trump-putyin-lapszemle","timestamp":"2025. február. 22. 10:00","title":"Neue Zürcher Zeitung: Európának tényleg nem Trump a legnagyobb problémája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2143146c-0f6b-4acf-ae7f-a9642a31ae1b","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Plzen–Ferencváros 3–0, összesítésben 3–1 a cseheknek.","shortLead":"Plzen–Ferencváros 3–0, összesítésben 3–1 a cseheknek.","id":"20250220_Europa-liga-ferencvarosi-tc-ftc-fradi-plzen-playoff-rajatszas-visszavago-csehorszag-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2143146c-0f6b-4acf-ae7f-a9642a31ae1b.jpg","index":0,"item":"4ff414a6-a226-4c6d-97bf-9eb9cf70ec8e","keywords":null,"link":"/sport/20250220_Europa-liga-ferencvarosi-tc-ftc-fradi-plzen-playoff-rajatszas-visszavago-csehorszag-elo-kozvetites-percrol-percre-ebx","timestamp":"2025. február. 20. 20:55","title":"A visszavágón simán kikapott és kiesett az Európa-ligából a Ferencváros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d9d2603-4722-4f27-8b13-b51f7d509dc4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kétévesre tervezett küldetése során mintegy 450 millió galaxist és a Tejútrendszer 100 millió csillagát fogja megfigyelni a SPHEREx űrtávcső.","shortLead":"Kétévesre tervezett küldetése során mintegy 450 millió galaxist és a Tejútrendszer 100 millió csillagát fogja...","id":"20250220_nasa-spherex-urtavcso-univerzum-eredete-inditas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d9d2603-4722-4f27-8b13-b51f7d509dc4.jpg","index":0,"item":"9275b7f0-d6c9-49ae-b6fb-21117d6401fe","keywords":null,"link":"/tudomany/20250220_nasa-spherex-urtavcso-univerzum-eredete-inditas","timestamp":"2025. február. 20. 19:03","title":"Bekapcsolja a NASA az új űrtávcsövet: az univerzum eredetéről árulkodhat a SPHEREx ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33e313f3-db76-4d0c-bb67-c3a356739101","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megkezdődött az összkerékhajtású elektromos Peugeot 3008 és 5008 hazai értékesítése.","shortLead":"Megkezdődött az összkerékhajtású elektromos Peugeot 3008 és 5008 hazai értékesítése.","id":"20250221_magyarorszagon-az-eros-duplamotoros-uj-peugeot-3008-5008-villanyautok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33e313f3-db76-4d0c-bb67-c3a356739101.jpg","index":0,"item":"6c0301c6-5cd6-40b1-9e21-023d649be347","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_magyarorszagon-az-eros-duplamotoros-uj-peugeot-3008-5008-villanyautok","timestamp":"2025. február. 21. 08:41","title":"Magyarországon az erős dupla motoros új Peugeot villanyautók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2532ca2e-813f-4990-aa37-b91bc8296d7b","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A téli időjárás nem igazán kedvez a szabadtéri teregetésnek, de nem árt résen lenni, ha zárt, magas páratartalmú helyiségben van a ruhaszárító.","shortLead":"A téli időjárás nem igazán kedvez a szabadtéri teregetésnek, de nem árt résen lenni, ha zárt, magas páratartalmú...","id":"20250222_ruhaszaritas-tel-penesz-egeszseg-gomba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2532ca2e-813f-4990-aa37-b91bc8296d7b.jpg","index":0,"item":"5300b3a4-f5c6-415f-a94a-91e752c91366","keywords":null,"link":"/tudomany/20250222_ruhaszaritas-tel-penesz-egeszseg-gomba","timestamp":"2025. február. 22. 06:01","title":"Veszélyes lehet az egészségére, ha zárt helyen szárítja a ruháit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aligha véletlen, hogy a Honda PCX sorozata Európa-szerte favorit a robogók tengernyi kínálatában. Az idei évjárat, a 150 köbcentis motorral szerelt típus igazi városi cikázó: takarékos, könnyű vezetni, kivitele pedig japánosan minőségi.
Kevésbé ismert, hogy a Honda már évről évre nem kevesebb, mint 15 millió kismotort és robogót ad el Ázsiában. E tetemes értékesítési mennyiség bázisán a japán gyártómű az európai robogópiacon is egyre kifinomultabb típusokkal terjeszkedik; az elmúlt évek kereslet-eltolódása nyomán a nyolcad-literes robogók kategóriájában is.
A PCX125 két évvel ezelőtt tűnt fel Európában, az idei, erősebb, 150 köbcentis modell a mai, divatos robogódizájn vonalait követi. Ám a kis kétkerekűben sokkal inkább az innovatív technika, mindenekelőtt az „eSP” (enhanced Smart Power) fantázianevű alacsony súrlódású motorblokk a figyelemreméltó. Mindez azt jelenti, hogy a folyadékhűtésű, négyütemű erőforrás egy sor, a súrlódás csökkentését célzó technikát kombinál. A 13,6 lóerős motor az önindítózás után csendesen berreg, s menet közben sem válik sokkal hangosabbá. Ereje a városi közlekedés viszonyai között elegendő: kellőképpen gyorsul, óránkénti 100 kilométer feletti sebességre is képes, de kényelmes biztonsággal inkább 60-70 között lehet vele repeszteni.
Képgaléria.
D.P.
Ám a kis Hondában nem is a (vég)sebesség, hanem takarékossága a nagy szám. A csökkentett belső súrlódású blokk, párosulva a LED-lámpák jóvoltából az alacsony áramfelvétellel, valamint az alacsony gördülési ellenállású kerekekkel parádésan alacsony fogyasztási értéket eredményez: száz kilométerenként megelégszik két liter körüli szuperrel, egy feltöltéssel a nyolc literes tank közel 400 kilométeres táv megtételéhez elegendő.
A robogót start/stop rendszerrel is felszerelték, amely 3 másodperec alapjárati működés után automatikusan leállítja a motort, s minden késlekedés nélkül újraindít, amikor a motoros meghúzza a gázkart. Igaz e technika érdemben aligha járulhat hozzá a fogyasztáscsökkentéshez, inkább a gyártó környezetvédelmi elkötelezettségét hivatott jelképezni. Persze, akit idegesít a magától leálló motor, az a kormány jobboldalán lévő billenő kapcsolóval kiiktathatja a rendszert, s azt is érdemes megjegyezni, hogy a start/stop elektronika gyenge akku esetén be sem kapcsol.
Ahogy más Honda motorokból már ismert, a PCX fékrendszere is kombinált (Combined Brake System). A CBS a nagyobb biztonságot hivatott szolgálni. Ha meghúzzuk a hátsó fék karját, akkor az elsőre is jut a fékerőből, azaz: rövidülhet a féktáv, gyorsabban lehet megállni, ami különösen vészhelyzetben, a tapasztalatlanabb motorosok számára előnyös. Elöl egyébként tárcsás, hátul pedig dobfék dolgozik.
Mindemellett több más szerelvény is emeli a robogós komfortérzethez. A kettős led-fényszóró – a dizájnos küllemen túl – a hagyományosoknál jobban bevilágítja az utat. A hátsó és az indexlámpák is nagyobb fényerőt adó led-alapúak, s vészvillogó is van a motoron. A központi műszeregység minden cifrázás nélkül ugyancsak racionális kialakítású. Analóg óra mutatja a sebességet, az lcd panel pedig a megtett út, az üzemanyag, a fogyasztás, a napi kilométerek, valamint az időmérő óra adatairól ad tájékoztatást. Szellemes a gyújtás zárhelyének kialakítása is. Ha a slusszkulcs elfordításával reteszeljük a motort, egy kis fémlapocska lefedi kulcslyukot, amelyet nyitáskor először a kulcs hátsó végével lehet feloldani.
Képgaléria.
D.P.
A homlokidom belső baloldalán található rekeszben már elfér egy palack üdítő, és itt kapott helyet egy 12 voltos csatlakozó a mobiltelefon töltéséhez vagy a navigáció üzemeltetéshez. És ahogy a mai robogókban általános, az ülés alatt jókora, egy bukósisakot is befogadni képes csomagtartó található. Apró ötlet, de a lépcsőzetes kialakítású ülés nyitva tartását egy rugós kitámasztó is segíti, megakadályozza az ülés véletlenszerű lecsapódását.
A PCX legnagyobb hátránya, hogy nagyon nem szereti a hepe-hupás pesti aszfaltot. Már kisebb egyenetlenségek esetén is nagyokat zökken, kátyús utakon nem árt alacsonyabbra venni a tempót.
Mindemellett a PCX150 igazi városi cikázó, könnyen vezethető, elmegy két személlyel is. Akinek motorra is van jogsija, elfelejtheti a BKV-t, leteheti autóját. Így aztán már csak azt kell tisztázni: kinek éri meg a 900 ezer forint közeli vételár a dugókerülő városi szaladgáláshoz, sőt akár városközi ingázáshoz?
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.