A fejleményt szerdán erősítette meg a Toyota kölni motorsport-központja, amely közölte: a soros, négyhengeres, 2 literes, 50 lóerős boxermotorral szerelt hátsókerékhajtású versenyautót az augusztus 21-24-én, Trier térségében tartandó aszfaltos összecsapáson fejlesztési jelleggel állítják hadrendbe. Holderied feladata az lesz, hogy visszajelzéseket adjon a prototípusról, amelynek specifikációja a véglegesítés előtt áll.

Toyota GT86 CS-R3
Toyota Motorsport
A kommüniké hangsúlyozza, hogy a japánok az új hátsókerekes modellel a ’80-as évek csúcsgépének számító Celica Twin Cam Turbo sikerét szeretnék feleleveníteni, megörvendeztetve az új látványossággal a rajongókat. Arról, hogy gyári programot indítva szembeszállnak-e a Volkswagennel, a Citroennel és Hyundaijal, egyelőre nem született döntés, ám az már most bizonyos, hogy a GT86 CS-R3 típusjelű modellre komoly ügyfélprogramot készülnek építeni.
„Az, hogy a prototípust a nyilvánosság előtt, a Német-ralin fogjuk tesztelni, jól szemlélteti, hogy mennyire bízunk ebben a projektben. Az autó iránti érdeklődés máris felülmúlja minden képzeletünket, így már nagyon várjuk, hogy hallhassuk a leendő ügyfelek és a rajongók visszajelzéseit Trier térségében” – fogalmazott a Toyota-sportosztály részéről Nico Ehlert vezető mérnök.

Toyota GT86 CS-R3
Toyota Motorsport
Mint ismeretes, a Toyota gyári sportprogramjának jelenlegi csúcsa az endurance-program, amelynek keretein belül a TS040 Hybrid típusjelű versenyautóval szerepelnek a világbajnokságon (WEC), amelynek része a Le Mans-i 24 órás összecsapás is.