Az indiai autópiac még mindig óriási növekedési potenciállal rendelkezik, amit a Suzukinál is éreznek, ezért a napokban bemutatatták a helyi igényekhez igazított Ciaz névre keresztelt szedánjukat. Az újdonság hatalmas sikerre számíthat, hiszen mindent tud, amire a széles tömegeknek szüksége van. A tengelytávja 2,65 méter, a hossza közel 4,5 méter, míg a magassága és a szélessége 1,48, illetve 1,73 méter. Technikailag tehát a B-szegmensben indul, viszont a kimagaslóan nagy tengelytávnak köszönhetően egy kompakt modell belső helykínálatát nyújtja, 510 literes csomagtartóval, ami szintén tisztességesnek számít.

A vállalható formavilágon és a tágas utasterén kívül a felszereltsége és a motorkínálata is a konkurenciai elé emelheti, ugyanis a csúcsmodellt bőrülésekkel, érintőképernyős központi kijelzővel, fa hatású dekorelemekkel és négy elektromos ablakkal, valamint gombos indítással szerelik. A motorpaletta egy benzines és egy dízel erőforrásból áll, melyek közül előbbi 1.4 literes és 92 lóerő, valamint 130 Nm leadására képes, utóbbi pedig a Fiat eredetű 1.3-as blokk 90 lóerővel és 200 Nm-es maximális nyomatékkal. Alapáron mindkét motorhoz ötfokozatú manuális váltó jár, felárért viszont négyfokozatú automata is rendelhető a benzineshez. A dízel változat az egyik legtakarékosabb modellnek ígérkezik az indiai piacon, amiben az alacsony, mindössze 1,1 tonnás tömeg is közrejátszik.
Az új Suzuki Ciaz a Maruti egyik indiai üzemében fog készülni és várhatóan októberben már el is kezdődik a forgalmazása, a konkurens típusokhoz igazított árlistával. Azt egyelőre nem tudni, hogy Európába is elhozzák-e, vagy csak belpiacos indiai modell marad.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra. |