szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A negyedik generációjához érkezett egy modern klasszikus, a megfizethető árú élményautó.

A Mazda MX-5-tel kapcsolatban elég könnyű a jelzőhalmozás vétségébe esni, méltán büszkék rá a japánok. A kis kétüléses 1989-től olyan vezetési élményt nyújt, melyet csak egy könnyűépítésű sportautó vezetése adhat. Hogy mekkora siker az MX-5, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy az eddigi a három generációból 940 ezer darabot gyártottak, ezzel az darabszámmal pedig a Guinness Rekordok Könyvében is helyet kapott.

Az újdonság, amelyet szerdán este mutattak be, láthatóan visszatérés az eredeti szikár és radikális megjelenéshez. Az új Mk4 kódjelű autó dizánja természetesen belesimul a jelenlegi mazdás arculatba, a Kodo-formanyelv hatalmas kitárt szájra emlékeztető hűtőrácsával, az éles, húzott lámpatestekkel. Persze az MX-5 megkapta a maga különlegességeit, a hátsó lámpák kör alakúak, ami jellegzetesen jól mutat az ilyen roadstereken.

Mazda

Ami a fizikai jellemzőit illeti az új sportautó 105 milliméterrel rövidebb, 10 mm-rel szélesebb és 20 mm-rel alacsonyabb a kifutó szériánál. Az alumíniumszerkezetnek köszönhetően a súlypontja lejjebb került, mint az elődé, amely szintén jót tesz a vezethetőségnek, amellett, hogy a kocsi vállmagassága is alacsonyabb lehet ezzel. Harmadik előnyös pontként jegyezhető meg, hogy könnyebb is lett, nagyjából 100 kilóval az előző szériánál az újdonság.

A meghajtásról, ami az elsőtengely mögé helyezett orrmotort jelent, két Skyactive technológiás 1.5 literes és egy 2.0 literes négyhengeres benzines egység gondoskodik. A gyengébb változat 142 lóerő környékén, míg a nagyobb teljesítményű 183 lóerős. A vezethetőség szempontjából másik fontos jellemző, hogy a súlyarányt sikerült 50:50 százalékosra elosztani a tengelyek között. Természetesen hátsókerék-hajtást kapott az autó, a bemutatott modell szerint 195/50 R16-os kerekkel szerelve.

A bemutatón az MX-5-öt csak vászontetős formulával mutatták be, ám az elhangzottak szerint hamarosan érkezik a kemény tetős változat is. A hazai árakról természetesen még nincsenek információk, de az angol nyelvű sajtó szerint a belépőmodell 20 ezer font (7,8-8 millió forint) körüli áron érkezik majd.

Mazda
Mazda
Mazda
Mazda
Mazda

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!