szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

4,190 millió forintba kerül a Citroen Cactus 1,2 literes, 82 lóerős alaptípusa – jelentette be a francia autógyár hazai importőre a dizájnötletektől sziporkázó modell itthoni értékesítési startja alkalmából rendezett sajtóbemutatón.

 A média – köztük a hvg.hu – már a nemzetközi debütáció után részletesen beszámolt a vadonatúj alsó-középkategóriájú négykerekű újszerű formanyelvéről és a Citroen szakemberei most abban bíznak, hogy az autógyár avantgarde hagyományait folytató Cactus sokakat csábít majd vásárlásra.

A mostani bemutatón is elhangzott, hogy e formabontó stíluselemek egyike a kocsi mindkét oldalán végighúzódó védőpanel. A több színben elérhető Airbump azonban nem öncélú csicsa, hanem véd a kisebb sérülések ellen, amelyben az is új találmány, hogy a poliuretán bevonat alatti levegőkapszulák csökkentik az ütközések erejét. Az ehhez hasonló rendeltetésű műanyag kerékív és a lökhárító ugyancsak az alapmodell felszereltségéhez tartozik, (ami más márkák esetében húzós extra szerelvény).

Képgaléria. (A fotók a nemzetközi bemutatón készültek.)
R.D.

A praktikumot a szokatlan formával ötvöző ötletparádé az utastérben is folytatódik. Így mindenekelőtt a kanapészerűen kialakított ülésekkel, a műszerfali gomberdőt eltüntető érintőképernyős lcd-kijelzővel, vagy az esztétikus, felülről nyíló kesztyűtartóval. Ez utóbbi megoldással az utas oldali légzsák már nem a műszerfalba, hanem a tetőbe került.

Nem kevésbe szellemes megoldás, hogy a robotizált sebességváltóval szerelt modellek esetében hiába keressük a megszokott fokozatváltót. A rendszer a műszerfal alján, három nyomógombbal (D,N, R) működtethető.

A Citroen azt is kiemeli, hogy a C4-es modellhez viszonyítva 200 kilogrammal sikerült csökkenteni a Cactus tömegét, amelynek jótékony hatása a fogyasztásban is megmutatkozik, így a legtakarékosabb BlueHDi dízelváltozat már 3,1 literrel megelégszik száz kilométeren. Ennek persze megkérik az árat, az ilyen motorral szerelt csúcsverzió 6,210 millió forint.

Érdemes megjegyezni, hogy az anyavállalat az értékesítésben is újszerűt kínál: a mobilszolgáltatókhoz hasonlóan havi- vagy kilométerdíj ellenében is áruba bocsájtják a kocsit. A szolgáltatás szépséghibája, hogy nálunk jogszabályi hiányosságok miatt ezt az értékesítési modellt egyelőre még nem lehet bevezetni.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!