szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A GT felszereltségi szint a legerősebb dízel vagy benzines motor mellé áthangolt futóművet, vagány optikai csomagot és rengeteg extrát kínál.

A Peugeot 308 kapcsán egyáltalán nem túlzás osztatlan sikerről beszélni, ugyanis a szakmai elismerést jelentő Év autója cím után a közönség is keblére ölelte a franciák újdonságát, amit azonnal ki is kiáltották az utóbbi évek legjobb Peugeot-jának. A sikeren felbuzdulva a franciák el is kezdtek dolgozni a GTI sportváltozaton, amely nem is annyira az értékesítési volumen miatt fontos, hanem sokkal inkább a presztízs szempontjából. Jó hír a sportosabb francia autók kedvelőinek, hogy a hot-hatch változat érkezése előtt már októberben bemutatkozik a GT verzió, ami a 308 sportosabbra hangolt változata, de még nem a kihegyezett GTI.

Peugeot

Optikailag a spéci kék fényezéssel érkező újdonság a LED-es első fényszórókról, a nagyobb légbeömlőkről és a hűtőmaszkra került emblémáról lesz felismerhető, hátul pedig a lakkfekete diffúzorbetét és szögletes króm kipufogóvégek jelentik a legszembetűnőbb különbséget. A GT változat ferdehátú és kombi kivitelben is rendelhető lesz, 1.6-os, 205 lóerős THP benzinmotorral vagy a 180 lóerős 2.0 literes BlueHDI turbódízellel. A benzines erőforráshoz hatfokozatú manuális váltó jár, míg a dízelhez automata, a pontos menetdinamikai adatokat azonban csak a Párizsi Autószalonon fogják közzétenni.

A sportosság jegyében a francia mérnökök áthangolt futóművet és élénkebb gázpedál-reakciót ígérnek, valamint piros cérnával varrott bőr belsőt. A GT kivitel a legmagasabb felszereltségi szintet jelenti bőségesen felextrázva, így az ára is ehhez fog igazodni.

Peugeot
Peugeot
Peugeot

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!