Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b27a848-1d7a-4270-8ca9-dbf46547813e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A két miniszternek most a választási kampányra való felkészülés a legfontosabb feladata.","shortLead":"A két miniszternek most a választási kampányra való felkészülés a legfontosabb feladata.","id":"20250417_gulyas-gergely-orban-viktor-rogan-antal-hataskor-elvonas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b27a848-1d7a-4270-8ca9-dbf46547813e.jpg","index":0,"item":"b390bd1d-5cf0-4ebc-a13a-ac207b78678f","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_gulyas-gergely-orban-viktor-rogan-antal-hataskor-elvonas","timestamp":"2025. április. 17. 17:36","title":"Gulyás Gergely szerint Orbán Viktor kérése volt, hogy tőle és Rogán Antaltól vonjanak el hatásköröket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"555af14f-3f5c-4f53-8b97-a46918f8d88b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Közösségi összefogás segített majdnem tízezer kötet áttelepítésében.","shortLead":"Közösségi összefogás segített majdnem tízezer kötet áttelepítésében.","id":"20250417_konyvesbolt-koltoztetes-elolanc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/555af14f-3f5c-4f53-8b97-a46918f8d88b.jpg","index":0,"item":"1aea1ef0-8e93-4bfd-aa2f-ea67d209be87","keywords":null,"link":"/elet/20250417_konyvesbolt-koltoztetes-elolanc","timestamp":"2025. április. 17. 10:30","title":"A világ legmenőbb könyvesbolt-költöztetése történt egy michigani kisvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57e5a5e7-3b2f-45f5-a7cf-9a5a5435d83b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Időt és tárhelyet is spórolhatnak a játékosok az Xbox új funkciójával, de van pár fontos részlet a dologgal kapcsolatban.","shortLead":"Időt és tárhelyet is spórolhatnak a játékosok az Xbox új funkciójával, de van pár fontos részlet a dologgal...","id":"20250417_microsoft-xbox-jatekok-streamelese-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57e5a5e7-3b2f-45f5-a7cf-9a5a5435d83b.jpg","index":0,"item":"cf4fb3c5-621f-4fef-8cf2-9492f98ef29f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_microsoft-xbox-jatekok-streamelese-uj-funkcio","timestamp":"2025. április. 17. 17:03","title":"Jó hírt kapott, ha Xboxot használ: már letöltés nélkül is nyomkodhat több mint 100 játékot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az ország 15 legfontosabb vasútvonala közül 4-ben jött össze 90 százalék fölötti pontossági arány.","shortLead":"Az ország 15 legfontosabb vasútvonala közül 4-ben jött össze 90 százalék fölötti pontossági arány.","id":"20250416_Vonat-vasut-mav-keses-marcius-pontossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7af55020-cc5b-4c72-8f5b-b8db3bb544d2.jpg","index":0,"item":"02c5b870-7b6f-449f-ab51-2de4859e719e","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_Vonat-vasut-mav-keses-marcius-pontossag","timestamp":"2025. április. 16. 11:03","title":"Volt olyan vasútvonal, ahol a vonatok 45 százaléka késett márciusban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41b9c82d-9c0f-409e-80f5-e3053c7763d5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Aaron Boupendza januárban igazolt Kínába, ott érte a halál.","shortLead":"Aaron Boupendza januárban igazolt Kínába, ott érte a halál.","id":"20250416_labdarugas-gabon-kina-halaleset-aaron-boupendza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41b9c82d-9c0f-409e-80f5-e3053c7763d5.jpg","index":0,"item":"9ddd7e3d-c5e7-4f04-b660-7581288d11a4","keywords":null,"link":"/elet/20250416_labdarugas-gabon-kina-halaleset-aaron-boupendza","timestamp":"2025. április. 16. 16:09","title":"Kínában kizuhant a tizenegyedik emeletről és meghalt egy gaboni válogatott focista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4f6363d-13fc-4962-9550-9d23cc7c0886","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A politikus szerint a rendőrök indokolatlanul motozták meg a tüntetőket.","shortLead":"A politikus szerint a rendőrök indokolatlanul motozták meg a tüntetőket.","id":"20250416_Bedo-David-tuntetes-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4f6363d-13fc-4962-9550-9d23cc7c0886.jpg","index":0,"item":"ad394015-8f9e-41b7-8db5-7c973e232d4e","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Bedo-David-tuntetes-rendorseg","timestamp":"2025. április. 16. 10:31","title":"Bedő Dávid azt üzeni a rendőrségnek, hogy hagyják abba a békés tüntetők vegzálását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"190b99bd-3be9-4763-8b01-40374d397a55","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"360","description":"Az Orbán Viktort képviselő ügyvédi irodának, Novák Katalin egykori alapítványának, a macsóizmus hazai prófétájának és jachtkluboknak is milliós támogatások jutottak az állami tulajdonban lévő MVM Energetikai Zrt.-től – értesült a HVG.","shortLead":"Az Orbán Viktort képviselő ügyvédi irodának, Novák Katalin egykori alapítványának, a macsóizmus hazai prófétájának és...","id":"20250416_hvg-mvm-szerzodesek-ner-szponzoracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/190b99bd-3be9-4763-8b01-40374d397a55.jpg","index":0,"item":"737f18ab-8b57-4932-a7e2-ce77a0a13020","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-mvm-szerzodesek-ner-szponzoracio","timestamp":"2025. április. 16. 09:30","title":"„Férfienergia-képzésekre” és „az erkölcsi alapok megszilárdítására” is költhetik az MVM-es közpénzmilliókat – és ez csak a jéghegy csúcsa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japán márkánál éppen a kompakt ötajtós, családi autó hiányzott az elmúlt években a palettáról. Most visszatérnek a kategóriába egy tágas, csöndes és komfortos autóval. Ez a Nissan Pulsar.
A C-szegmens – az alsó-középkategória - megy a legjobban Nyugat-Európában, közel ötmillió új autón osztoznak a gyártók évente. Lassan tíz éve, hogy a Nissan nincs jelen ezen a piacon. Az Almera még csak-csak, de a Tiida nem is hiányzik senkinek különösebben. A japánok visszavonulása ugyanakkor okos lépés volt, mert valami sokkal nagyobbat alkottak. Azt követően, hogy elhagyták a C-szegmenst, történelmet csináltak egy másikban. Megteremtették az elérhető árú városi terepes hobbiautót.
A nagy dobás, a Qashqai akkorát szólt, hogy még hét évvel bemutatkozása után sem estek az eladásai. Áldásos hatása is több volt a kasszasikernek, a Nissannak például maradt forrása olyan „őrültségeket” is finanszírozni, mint az elektromos világautója a Leaf. A városi crossoveren megizmosodott márka, amely ez idő alatt nem is háborgatta a Megane egyeduralmát a Renault-Nissan konszernen belül, most újra ott akar lenni a kompakt autók piacán is.
Évtizednyi kívülállás után itt a Pulsar, a visszatérés az alsó-középkategóriába, direkte az európai ízlésre és minőségi elvárásokra szabva. Hogy az európai ízlés pontosan milyen azt persze a Nissan a maga módján értelmezi. A márkánál mindig is kicsit furcsa autókat gyártottak. Magát a Pulsar nevet is több modelljén használta mára a Nissan, így hívták az Európán kívüli Almerákat, Sunny-t illetve egy GTI modellt is anno.
Képgaléria.
D.P.
Formai szempontból is trendellenes az újdonság, a manapság egyre jellemzőbb kupészerű, gyorsan ereszkedő tetővonallal szemben a Pulsar kifejezetten magas fejterű autó. Mindez egyébként azt eredményezi, hogy a Pulsar nagy és kényelmes. A 4,39 méter hosszú autó, amelynek tengelytávja 2,7 méter, ki is sajátított egy fontos paraméterelsőséget a kategóriában. A hátsó lábtér mérete az első üléstámlától, a hátsó üléstámláig 69,2 centiméter. Bőséges. Kisajátított egyébként egy másik, kevésbé piacrengető elsőséget is: a legszélesebb könyöktámaszét. A 9 centis könyöklőszélességgel, a prémium márkákat szorongatja. Ha ez marad az utolsó érv egy Nissan Pulsar mellett, hát ezen nem fog múlni.
A Pulsar ülései talán kicsit puffosak elől, de az ideális ülőhelyzetre komfortosan állíthatók, a multifunkciós kormány kopogós műanyag részletei, amelyek végig vonulnak a teljes Nissan palettán nem túl szépek, de a funkciós gombok értelemszerűen és jól működnek. A csomagtartó 385 liter alapból, amely 1395 literesre bővíthető, érzékeltetés képen ezek a számok meghaladják valamivel a kategóriamérce Golf csomagterének méretét.
Ha már prémium, akkor ide kívánkozik, hogy a Pulsar maradéktalanul megkapta a Nissan azon vezetéstámogató és biztonsági rendszereit, amelyek nemrégiben valóban csak kategória-szintekkel feljebb voltak jelen, sokszor súlyos opciós felárért. A Pulsarba megtalálható a mozgó tárgy érzékelő rendszer, amely a beláthatatlan keresztirányú forgalom esetén jelez, például a kocsi mögött elszaladó gyerekek estén. A sávelhagyás-figyelmeztetés, vagy az olyan könnyen megszokható és hasznos kiegészítő, mint a 360 fokos virtuális madártávlati tolatóradar képpel a csúcsverziókban alapfelszereltség. A vezetés támogató rendszerek 5 colos visszajelző képernyője a sebességmérő és a fordulatszámmérő között kapott helyet, de a navigáció utasításai is követhetők itt igény szerint.
Képgaléria.
D.P.
A Pulsar motorválasztékát nem variálták túl, egy benzines, egy dízel. A benzines 1.2 literes turbós 115 lóerővel, már a második generációs Qashqait is fürgén mozgatta, úgyhogy ide végképp elég. A főtengely 90-nél 1750-et forog hatodikban, míg 130-nál 2600 körül. A maximális teljesítményét 4500-on adja le a motor, a maximális 190 Nm-es nyomaték 2000-es főtengelyfordulattól van jelen, amivel nem fog szégyenben maradni semmilyen közlekedési helyzetben a sofőr. Előzni, álló helyzetből besorolni és felvenni a forgalom ritmusát vagy emelkedő szakaszokat abszolválni sem lesz izzasztó próba. Hivatalosan 10,7 másodperc a 100 kilométerórás sprintje az 1320 kilós autónak. A kisturbós természeténél fogva nem is mohó, a teszten mért, igen eltérő jellemzőkkel próbálgatott út során a fogyasztás 6,6 liter/100 kilométerre jött ki, ami abszolút vállalható értéknek tűnik.
A dízel változat, amelyben a hatodik generációs végletekig finomított 1.5 literes dCi Renault-Nissan motor van, 110 lóerőt ad le maximálisan. A gázolajos erőforrás már nem egy kerregős konstrukció és vélhetően a Pulsar minőségi zajszigetelésének köszönhetően, kifejezetten csöndes járásúnak tűnt a motor a kabinból. Mindkét modell alapból start/stoppos, a dízel esetén az átlagfogyasztás hivatalosan 3,6 liter száz kilométerenként. A Pulsarokat megjelenésük idején hatfokozatú manuális váltóval, kínálják, de mint a gyártó ígérte érkezik az XTronic nevet viselő fokozatmentes automataváltó is. A két motor érzetre egyébiránt szinte azonos menettulajdonságokkal bír. A rövid túlnyúlások és nagy tengelytáv alatt stabilan terpeszkedő átlagos felfüggesztésekkel a Pulsar nem a nagy kanyarsebességekre lett tervezve, de ebben a kategóriában úgyis a kiszámíthatóság a leginkább várt jellemző.
D.P.
A Pulsart kifejezetten az európai piacnak csinálták, olyan paraméterekkel, amiket errefelé kedvelnek. A gyártó mégis meglehetősen óvatos a számokkal. A gyártás felfuttatását követően 64 ezer darabos éves kibocsátással számolnak, ami nem jelent komoly piaci erőviszony átrendeződést. A hazai eladásokat az idénre havi ötven autó eladásával számolja az importőr, fele, fele arányban magán és céges vásárlói megoszlással. Ami az árazást illeti, a felszereltségi szintek a Nissannál megszokott háromszintű (Visia, Acenta és Tekna) rendszert követik. Visia csomaggal, bevezető áron 3,99 millió forint az benzines ára, a dízel 5,04 millió forint. Az Acenta szinten 4,99 millió benzines és 5,64 millió gázolajosként a Pulsar. A Tekna csomagos autó már 5,89 millió forintos alapfelszereltséggel benzinesként és 6,54 millió forint dízelmotorral.
Mindhárom felszereltségi szint minden modelljében az alapfelszereltségbe tartozik a légkondicionáló, a stop/start rendszer, hat légzsák, valamint a Bluetooth-csatlakozási funkció. A középső felszereltség fontosabb extrái: a könnyűfém felni, kétzónás légkondi és a komfortcsomag (gombos indítás). A csúcsváltozat alapból megkapja az érintőképernyős navit, az aktív biztonsági csomagot és a LED-fényszórókat.
A Nissan tisztességes autóval tért vissza abba a szegmensbe, ahol az igazán nagy csaták zajlanak a nyugat-európai vásárlókért. A VW Golfot ugyan nem fogja megszorongatni, ahogyan a Ford Focus-t sem, azonban a másod vonalban – a KIA, Hyundai, Suzuki mellett - simán szóba jöhet alternatívaként.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.